تفاوت یوگا و پیلاتس چیست؟

تفاوت یوگا و پیلاتس با اینکه تمرینات بدنی مشابه‌‌‌ای دارند در این است که درمان جسم در پیلاتس بیشتر مورد توجه است. در حالی که در یوگا بیشتر آرامش روحی مدنظر می‌باشد. بهتر است بدانید که هم در یوگا و هم در پیلاتس به طور همزمان از ذهن و جسم استفاده می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود و آرامش و الگوهای تنفسی را در هر دو ورزش آموزش می‌دهند. اگر به دنبال آرامش روح هستید یوگا مناسب‌‌‌ترین ورزش می‌باشد و چنانچه هدف شما تنظیم و قوی سازی بدن باشد باید به سراغ پیلاتس بروید.

یوگا و پیلاتس

قبل از انتخاب یوگا و پیلاتس بهتر است درباره منشا هر کدام اطلاعاتی داشته باشید. یوگا حدودا ۵۰۰۰ سال پیش و در هند آغاز شده است و آن را به فلسفه و سبک زندگی مربوط دانسته‌اند. یوگا برای خودشناسی و هماهنگی بین روح، ذهن و بدن انجام می‌شود. اما در مورد پیلاتس می‌توان گفت در قرن بیستم به وجود آمده است و برای توانبخشی و قدرت بدن انجام می‌شود. پیلاتس جهت توانبخشی سربازان در جنگ جهانی اول به وجود آمد. سپس رقاصان برای انجام حرکات خود پیلاتس را مورد استفاده قرار دادند.

یوگا و پیلاتس

یوگا و پیلاتس ، کدام برای من مناسب است؟

افرادی که در انتخاب یوگا و پیلاتس بر سر دو راهی مانده‌اند باید بر اساس اهدافی که دارند یکسری فاکتورها را در نظر بگیرند سپس دست به انتخاب بزنند. چنانچه به دنبال توانبخشی جسمی هستید هر دو ورزش در کمک کردن به حالت ارتجاعی بدن موثر هستند. افرادی که دچار آسیب جسمی شده‌اند برای کاهش درد بهتر است پیلاتس را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که یوگا بهترین ورزش برای توانبخشی محسوب می‌شود.

کلاس‌های یوگا با توجه به مربی، تمرکز و باشگاه متفاوت می‌باشند برای مثال کلاس یوگا ممکن است برای سالمندان و بر روی صندلی اجرا شود یا برای کودکان پیش دبستانی انجام شود. بنابراین می‌توان گفت تنوع در یوگا نسبت به پیلاتس بیشتر می‌باشد.

در صورتیکه هدف شما حجم دادن به بدنتان است هر دو ورزش به بدن حجم می‌دهند و باعث تقویت ماهیچه‌ها می‌شوند. اما در این مورد بهتر است بدانید که پیلاتس موثرتر است. اگر تمایل دارید که کاهش وزن داشته باشید می‌توانید در کنار ورزش پیلاتس از دستگاه هم استفاده کنید اما در یوگا از دستگاه استفاده نمی‌شود.

تفاوت بین یوگا و پیلاتس

تفاوت یوگا و پیلاتس در این است که اگر به دنبال آرامش ذهنی هستید یوگا بهترین انتخاب برای شما می‌باشد. زیرا یوگا سیستم عصبی را آرام می‌کند و محور هیپوتالاموس- هیپوفیز-آدرنال که در تنظیم هورمون‌ها نقش دارند را کنترل خواهد کرد.

همچنین می‌توان گفت چنانچه به دنبال ورزشی هستید که تاثیرات روحی و معنوی داشته باشد بهتر است یوگا را انتخاب کنید. زیرا مهم‌ترین بخش یوگا مدیتیشن است. یوگا و پیلاتس هر دو به دنبال هم ترازی ذهن و بدن هستند اما تفاوت یوگا و پیلاتس در این است که پیلاتس نمی‌تواند به اندازه یوگا بر ذهن، روح و روان تاثیر بگذارد.

دیگر ویژگی‌های یوگا و پیلاتس

یوگا و پیلاتس از یکسری جهات به یکدیگر شبیه هستند. اما تفاوت یوگا و پیلاتس در این است که یوگا ورزشی است که بیشتر تمرکز خود را بر روی ذهن و احساس می‌گذارد و قدرت و انعطاف پذیری از تاثیر جانبی آن می‌باشد. اما پیلاتس در مقابل بیشتر تمرکز خود را بر روی حجم دادن به بدن و بهتر کردن حرکات بدن قرار داده است.

تفاوت یوگا و پیلاتس در تکنیک‌های تنفس به این صورت است که در پیلاتس تنفس باعث تامین انرژی مورد نیاز ماهیچه‌ها می‌شود. بنابراین با تمرکز بر روی تنفس باعث افزایش ورود میزان اکسیزن به عضلات خواهد شد که باعث می‌شود ماهیچه‌ها ریلکس شوند. در یوگا تنفس باعث ایجاد آرامش در فرد خواهد شد و با فرستادن تنفس به قسمت‌هایی از بدن که استرس ذخیره کرده‌اند عضلات آن قسمت را ریلکس خواهد کرد.

ورزش یوگا و پیلاتس

مهم‌ترین تفاوت یوگا و پیلاتس در این است که یوگا باعث تقویت انعطاف پذیری بدن خواهد شد. همچنین کشش و حرکات در یوگا ایستا است. اما در مقابل در پیلاتس حرکات پویا می‌باشد و انعطاف پذیری در آن تقویت می‌شود.

پیلاتس باعث ریلکس کردن عضلات و قوی شدن ماهیچه‌ها می‌شود. پیلاتس برخلاف یوگا شامل دستگاه‌های مقاومتی است که آن را به یک ورزش بدنسازی تبدیل کرده است. می‌توان گفت هر دو ورزش باعث حجم دادن به عضلات شکم می‌شوند اما پیلاتس شدیدتر از یوگا است.

تفاوت یوگا و پیلاتس در تاثیرات ذهنی می‌باشد، یوگا بیشتر از پیلاتس بر روی ذهن تمرکز می‌کند و افرادی که از افسردگی و نگرانی رنج می‌برند می‌توانند با انجام یوگا این حالات خود را برطرف کنند. یوگا به همان اندازه که بر روی جسم تمرکز دارد بر روی روح و روان هم تاثیر می‌گذارد. می‌توان گفت اکثر افراد برای کاهش استرس یوگا را انتخاب می‌کنند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.