معرفی قرص تریپل فلکس و نحوه مصرف آن

قرص تریپل فلکس Tripe Flex محصولی از شرکت نیچر مید Nature Made کشور آمریکا است. قرص تریپل فلکس به بهبود عملکرد و بازسازی و ترمیم بافت غضروفی و مفاصل و همچنین کاهش درد بیماران مبتلا به آرتروز کمک می کند.

این قرص نام خود را (Triple به معنای سه گانه است) از وجود سه ماده که برای انعطاف مفاصل، افزایش دامنه حرکتی و استحکام مفاصل مناسب است گرفته است. این سه ماده عبارتند از گلوکز آمین، کندروئیتین و MSM (متیل سولفونیل متان).

گلوکز آمین ماده­ای ترکیبی و ضروری برای ساخت مایع بین مفصلی است که به طور گسترده برای مقابله با آرتروز توسط متخصصین به بیماران توصیه می شود. این ماده به طور طبیعی توسط رژیم غذایی انسان تأمین نمی شود و باید توسط مکمل های غذایی مانند همین قرص تریپل فلکس دریافت شود.

ترکیبات قرص تریپل فلکس

کندروئیتین نیز در ساخت کولاژن (کلاژن) نقش دارد. کولاژن برای استحکام بافت مفصلی، ماده ای ضروری می باشد. این ماده با جلوگیری از فعالیت آنزیم های تجزیه کننده غضروفها و کاهش مواد التهاب زا از وقوع آسیبهای احتمالی به غضروفها ممانعت می کند.

MSM متیل سولونیل نیز جهت کاهش درد و التهاب مفاصل افراد مبتلا به آرتروز در قرص تریپل فلکس قرار داده شده است.

هر عدد از قرص تریپل فلکس ۵۰۰ میلی گرم گلوکز آمین، ۴۰۰ میلی گرم کندروئیتین و ۱۲۵ متیل سولفونیل می باشد.

باید توجه داشت که طبق نظر پزشک و با توجه به درجه و شدت بیماری می توان تا روزی سه عدد از این قرص مصرف کرد. حداقل مدت زمان استفاده از این مکمل برای مشاهده نتایج آن ۴ الی ۶ هفته اعلام شده است.

هشدار مصرف: بانوان در زمان بارداری و شیردهی قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایند.

  • افراد دیابتی و افرادی که به محصولات دریایی آلژی دارند، می بایست قرص تریپل فلکس را با مشورت پزشک استفاده نمایند.
  • افرادی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می نمایند، در مصرف قرص تریپل فلکس با پزشک خود مشورت نمایند.
  • برای مشاهده اثرات این محصول لازم است حداقل به مدت چهار الی شش هفته روزانه تا سه عدد طبق نظر پزشک مصرف گردد.
  • حتماً در هنگام خرید به اصل بودن قرص های تریپل فلکس دقت فرمایید.

قرص تریپل فلکس جهت جلوگیری از آرتروز

قرص تریپل فلکس جهت بهبود التهاب مفاصل، بازسازی و ترمیم بافت های غضروفی و مفاصل، افزایش قابلیت های حرکتی، ترمیم تاندون ها و کاهش نیاز بیماران به داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مفید است. علت آرتروز به زبان ساده فعالیت های بدنی مداوم و تحرک مفاصل بدن است که به طور مرتب ضرباتی به آنها وارد می شود. این ضربات آسیب هایی را به غضروف مفصلی وارد می کنند. بدن این آسیب ها را تا جایی می تواند ترمیم کند ولی در دوران میانسالی و یا به دلیل شدت آسیب های وارده به مفاصل مانند بعضی از ورزشکاران حرفه ای، بدن دیگر قادر به ترمیم آنها نخواهد بود، در این مورد غضروف به تدریج تخریب شده و از بین می رود و این شروع آرتروز شمرده می شود.

آرتروز و مشکلات آن

از علایم آرتروز می توان به خشک شدن مفاصل پس از بی حرکت بودن طولانی، کاهش انعطاف پذیری، درد در مفاصل، ورم و حساسیت به لمس در یک یا چند مفصل اشاره کرد.

برای درمان آرتروز می توان از داروهای ضد التهاب مانند مکمل قرص تریپل فلکس و انجام مداوم ورزشهای مخصوص و توصیه شده توسط متخصصین کمک گرفت. داشتن رژیم غذایی و تغذیه مناسب نیز در کاهش علایم آرتروز نقش موثری دارد. شیر کم چرب، سبزیجات به خصوص کلم بروکلی جزو خوراکی هایی هستند که برای جلوگیری از آرتروز مناسب هستند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.