نشانه‌های کمبود منیزیم در بدن

منیزیم یکی از مهم‌ترین عناصر معدنی مورد نیاز بدن می‌باشد که عمدتا مورد غفلت و فراموشی قرار می‌گیرد. از کاربردهای مختلف این عنصر می‌توان به عملکردهای بدن بعد از تسکین درد عضلانی و کاهش استرس و ناراحتی اشاره کرد. طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان و متخصصین تغذیه در نیویورک، بسیاری از مراجعین به مطب پزشک دچار کمبود منیزیم در بدن هستند بدون اینکه خود از موضوع اطلاعی داشته باشند.

لذا همواره توصیه‌ی پزشکان در خصوص کمبود منیزیم دقت و چک کردن به هنگام آن می‌باشد. ما نیز در این مطلب قصد داریم تا علائم کمبود منیزیم در بدن را بازگو نماییم تا شاید تلنگری برای افراد مبتلا به این موضوع باشد.

مهم‌ترین نشانه‌های کمبود منیزیم در بدن

کمبود منیزیم در بدن دارای علائمی خاصی می‌باشد که در ادامه به آن‌ها پرداخته شده است:

عدم تمایل به مصرف سبزیجات

سبزیجات یکی از مهم‌ترین منابع سرشار از منیزیم می‌باشد. بدیهی است در بین افرادی که تمایلی به مصرف سبزیجات نداشته و از آن دوری می‌کنند، کمبود منیزیم نیز بیشتر به چشم می‌خورد. لذا لازم است برای تامین این عنصر در بدن مصرف سبزیجات را در برنامه‌ی غذایی روزانه خود قرار دهیم. همچنین از دیگر منابع این عنصر می‌توان به برنج قهوه‌ای، مغز دانه‌ها و تخمه‌ها نیز اشاره کرد.

تنفر از سبزیجات و کمبود منیزیم

افزایش استرس و نگرانی

برخی از علائم مربوط به کمبود منیزیم در بدن به صورت آشکار نبوده و از طریق انفعالاتی داخلی هستند. از جمله ی این علائم می توان به افزایش استرس و نگرانی اشاره کرد. افزایش استرس باعث نوعی واکنش شیمیایی در بدن شده که در نتیجه سطح منیزیم را تحت تاثیر قرار می دهد. ساز و کار کاهش منیزیم در اثر استرس مشابه تعریق هنگام ورزش کردن است. با حفظ آرامش و تعادل روان می توان از این مشکل جلوگیری نمود.

رژیم غذایی کم ارزش

مصرف مواد غذایی با ارزش پایین می‌تواند بدن را در معرض کمبود منیزیم قرار دهد. یکی از راه‌های ایجاد سلامتی و تامین منیزیم مورد نیاز، مصرف میوه، سبزیجات و غلات کامل می‌باشد. بدیهی است که عدم مصرف این مواد و تمایل به غذاهایی نامناسب سطح منیزیم در بدن را کاهش می‌دهد.

سردردهای مداوم

احساس سنگینی در سر و دردهای مداوم یکی از علائم کمبود منیزیم در بدن می‌باشد. این موضوع با انجام آزمایش خون قابل پیگیری است. طبق گفته‌ی پزشکان کمبود منیزیم باعث سر دردهای مداوم می‌شود.

سردرد و کمبود منیزیم

یبوست

یکی از علائم کمبود منیزیم در بدن که ممکن است کمتر به آن توجه شود یبوست می‌باشد. بسیاری از افراد با وجود رنج بردن از یبوست اما به فکر کاهش سطح منیزیم در بدن نمی‌افتند. لازم است بدانید که یبوست یکی از نشانه‌های مهم کمبود منیزیم می‌باشد.

حساس و ضعیف‌تر شدن

بسیاری از افراد وجود ضعف و لرزش‌های مختلف در بدن را جدی نمی‌گیرند. در صورتی که این موضوع می‌تواند یکی از علائم کاهش سطح این عنصر در بدن باشد. طبق نظر پزشکان کالیفورنیا، کمبود منیزیم در بدن می‌تواند منجر به بی‌نظمی ضربان قلب و تشنج شود.

کاهش انرژی و احساس خستگی

یکی از منابع اصلی تامین انرژی بدن میزیم می‌باشد. طبیعی است با کاهش این عنصر در بدن سطح انرژی نیز کمتر شود. می‌توان گفت منیزیم ۳۰۰ واکنش شیمیایی در بدن را انجام می‌دهد که بسیاری از آن‌ها به تولید انژی ختم می‌شود.

اختلال در خواب

یکی از کار کردهای منیزیم در بدن سست کردن بدن و ایجاد خواب راحت می‌باشد. لذا بسیاری از پزشکان برای درمان اختلالات خواب منیزیم تجویز می‌کنند. طبیعی است که کمبود منیزیم در بدن موجب اختلالات در به خواب رفتن افراد شود.

کمبود خواب

ضعیف شدن و تحلیل رفتن استخوان‌ها

بخش قابل توجهی از منیزیم موجود در بدن در استخوان‌ها ذخیره می‌شود. در صورت کمبود این عنصر استخوان‌ها نیز تحلیل رفته و دچار ضعف می‌شوند. با مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مربوطه می‌توان از این مشکل جلوگیری کرد.

کاهش ویتامین D در بدن در اثر کمبود منیزیم

کاهش ویتامین D در اثر کمبود منیزیم در بدن می‌تواند عوارض بسیاری را به دنبال داشته باشد. چرا که برای جذب این ویتامین وجود منیزیم ضروری بوده و از طرفی افزایش سطح منیزیم باعث عدم جذب ویتامین D می‌شود. لذا باید توجه داشت تا همواره سطح منیزیم بدن را در حالت تعادل حفظ نماییم.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.