رفع سردرد و میگرن با استفاده از تکنیک‌های ماساژ فردی

ماساژ درمانی و رفع سردرد

یکی از راهکارهای رفع سردرد و میگرن ، ماساژ درمانی می‌باشد. بر همین اساس، ماساژ در جهت رفع سردرد و تسکین آن بسیار تاثیر گذار و مؤثر می‌باشد. بر اساس تحقیقات انجام شده در کشور آمریکا، بالغ بر ۴۵ میلیون نفر از جمعیت این کشور سالانه با دردهای میگرنی و سردرد، دست به گریبان هستند. آمارهای صورت گرفته نمایانگر این موضوع است که مردها در مقایسه با زن‌ها بیشتر در معرض اینگونه سردردهای مزمن قرار دارند.

بر اساس آمار حدود ۲۵ میلیون مرد از سردردهای مزمن و میگرنی رنج می‌برند. در حالی که این آمار در میان زنان به طور تقریبی حدود ۲۰ میلیون نفر می‌باشد. بنابراین می‌توان دریافت که از تعداد شش نفر آمریکایی، به طور متوسط یک نفر با سردردهای مزمن دست به گریبان است. در ادامه و به منظور بالا رفتن اطلاعات شما به بررسی آمارهای بیشتری می‌پردازیم. بر اساس اطلاعات آماری انجمن اجتماعی سردرد آمریکا، در هر ۱۰ ثانیه یک نفر برای رفع سردرد یا میگرن در بخش اورژانس حضور پیدا می‌کند.

سردرد و میگرن

به صورت سالیانه هزینه‌ای افزون بر یک میلیارد دلار به خرید دارو به منظور رفع سردرد و میگرن اختصاص داده می‌شود. همچنین ۱۳ میلیارد فرصت شغلی به علت ایجاد سردرد و میگرن به صورت سالیانه از بین می‌رود. در هر ماه بالغ بر ۱۵ بار برای شخص سردردهای مزمن شکل می‌گیرد. از رایج‌ترین سردردها می‌توان به سردردهای ناشی از مشکلات زندگی، کار شدید و غم اشاره نمود. این سردردها بیش از ۸۸ درصد جمعیت زنان و افزون بر ۶۹ درصد جمعیت مردان را درگیر خود ساخته است. این آمار اقدام برای رفع سردرد و میگرن را بیش از پیش مورد اهمیت قرار می‌دهد.

استفاده از تکنیک‌های ماساژ برای بهبود و رفع سردرد و میگرن

یکی از راهکارهای بسیار مؤثر برای رفع سردرد و تسکین میگرن، استفاده از ماساژ درمانی به شمار می‌رود. نکته مهم در این زمینه، نوشیدن آب فراوان قبل و بعد از انجام ماساژ درمانی می‌باشد. در ادامه با تکنیک‌های ماساژ فردی بیشتر آشنا می‌شویم. در ابتدا باید انگشتان شست را بر روی برآمدگی بینی و پایین‌تر از پیشانی قرار داده و فشار محکمی بر این قسمت وارد نمود. فشار وارد شده باید به طرف سر و به سمت داخل صورت گیرد.

اگرچه در این تکنیک فشار محکم وارد می‌شود اما با دردی همراه نمی‌باشد. این حرکت را برای مدت زمان در حدود ۷ الی ۱۰ ثانیه باید انجام داد. پس از آن یک نفس عمیق کشیده و برای ۲ الی ۴ مرتبه این حرکت را تکرار نمود. از دیگر تکنیک‌های ماساژ فردی در جهت رفع سردرد، گذاشتن انگشتان شست در قسمت پایین پیشانی و زیر ابروها می‌باشد. در این حرکت فشار بر روی قسمت پیشانی وارد می‌شود. لازم به ذکر است که فشار علی‌رغم محکم بودن نباید باعث درد و ناراحتی گردد.

در خلال انجام این حرکت و به منظور رفع سردرد در مواقع فشار وارد کردن، نفس عمیق کشیدن بسیار تاثیر گذار است. فشار وارد شده را برای مدت زمانی در حدود ۷ الی ۱۰ ثانیه حفظ نموده و تکرار آن برای هر چند بار می‌تواند انجام شود. تکنیک بعدی در این زمینه، گرفتن بافت و پوست زیر ابروها با کمک هر دو دست می‌باشد. در ادامه با اعمال فشار ملایمی این ناحیه را مخالف سر و به طرف خارج باید کشید. این حرکت را برای مدت زمان ۷ الی ۱۰ ثانیه می‌توان ادامه داد و تا حد امکان تکرار کرد. ( البته شما میتواند از دستگاه ماساژور برقی سر هم استفاده نمایید ).

رفع سردرد و میگرن

یکی دیگر از تکنیک‌های ماساژ فردی به منظور رفع سردرد و میگرن، گذاشتن سه انگشت میانی یا انگشتان شست بر روی شقیقه یا گیجگاه و وارد کردن فشار محکمی به این ناحیه می‌باشد. برای اثر گذاری بیشتر این حرکت، اضافه کردن ماساژ دایره‌ای و چرخشی بسیار مناسب است. انجام این تکنیک در مدت زمان ۷ الی ۱۰ ثانیه و با وارد کردن فشار دائمی به شقیقه‌ها صورت می‌گیرد.

اشخاص درگیر با دردهای سینوسی، برای اثر مطلوب ماساژ، می‌توانند بر قسمت کناره‌های بینی فشار وارد کرده و با استفاده از انگشتان دست و به صورت چسبیده و محکم، حرکت را به سمت گونه‌ها ادامه دهند. اعمال فشار در این حرکت به طرف سر صورت گرفته و آغاز حرکت از قسمت کناره بینی بوده و تا بخش انتهای گونه و به سمت گوش‌ها ادامه می‌یابد.

چنانچه از وسایلی مانند فوم استوانه‌ای یا وسایل فومی برخوردار هستید، به پشت دراز کشیده و وسیله مورد نظر را در قسمت پایین جمجمه و زیر گردن بگذارید. وسیله فومی باید به گونه‌ای زیر جمجمه قرار گرفته باشد که در هنگام انجام تکنیک ماساژ فردی، هیچگونه حرکتی و لغزشی نداشته باشد. این تکنیک‌ها نیز در رفع سردرد و میگرن بسیار تاثیر گذار و مؤثر می‌باشند.

عامل‌های مهم ایجاد سردرد و میگرن

در بخش‌های قبل، روش‌های رفع سردرد و میگرن به وسیله ماساژ درمانی را مورد بررسی قرار دادیم، در این بخش به عامل‌های مهم ایجاد کننده سردرد و میگرن می‌پردازیم. افزون بر ۸۵ درصد افراد دارای میگرن، عوامل ایجاد کننده این بیماری را ابراز می‌کنند. مصرف مشروبات الکلی، استرس، خوردن غذاهای مختلف، نخوردن وعده‌های غذایی مهم و آب و هوا، از عوامل اصلی و مهم ایجاد کننده میگرن به شمار می‌آیند.

همچنین افزون بر ۵۰ درصد از جمعیت زنان نیز قاعدگی را در زمره عوامل مهم میگرن قرار می‌دهند. بر همین اساس، با توجه به عوامل ایجاد این موضوع، یکی از راهکارهای تاثیر گذار و مؤثر جهت رفع سردرد و میگرن، استفاده از تکنیک‌های ماساژ صورت فردی به شمار می‌رود. با کمک ماساژ درمانی می‌توان به بهترین نحو بر این مشکلات فائق آمد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.