حرکات کششی هنگام بیدار شدن از خواب

حرکات کششی صبحگاهی می‌تواند تاثیرات مثبتی را بر روی جسم و روان شما داشته باشد. حتما شما نیز این تجربه را داشته‌اید که هنگامی که به سرعت و بی‌مقدمه از تخت خواب بلند می‌شوید، دچار گرفتگی‌ها و دردهای ناگهانی می‌گردید. قطعا هنگام خواب و استراحت عضلات بدن شل و سست می‌گردد، در صورتی که بی‌مقدمه و بدون انجام حرکات کششی مشغول فعالیت شوید، این موارد برای شما پیش می‌آید.

در زیر برنامه‌ی کششی صبحگاهی را برایتان بیان می‌کنیم که با استفاده از آن می‌توانید روزی پر انرژی‌تر و بهتر را برای خودتان رقم بزنید.

کل بدن خود را کشش دهید

بعد از بیدار شدن از خواب و باز کردن چشمان بلافاصله از تخت بیرون نروید. ابتدا دستان خود را قفل نموده و به بالای سر خود ببرید. عضلات پا را منقبض کرده و پاها را راست به سمت جلو بکشید. همزمان با دست‌ها پاهای خود را نیز بکشید و این حرکت را سه بار تکرار نمایید. این حرکات کششی سبب انقباض ماهیچه‌ها و راحتی بدن می‌گردد.

بهتر است در هر بار کشش ۵ ثانیه در این حالت خود را نگه دارید. همچنین انجام دم و بازدم هنگام کشش نیز می‌تواند اثرات بسیار مفیدی را داشته باشد.

زانوی خم و حرکات کششی

بعد از کشش کل بدن نوبت به حرکات کششی پا می‌رسد. پتو را از روی خود بردارید. دو زانوها را به سمت خودتان بکشید. قوزک پای راست را بر روی زانوی پا چپ بگذارید. با دستان خود زانوی چپ را گرفته و به سمت خودتان بکشید. این کار سبب می‌گردد تا عضلات ران و باسن قوی‌تر گردد. بهتر است حرکت را برای پای دیگر نیز تکرار کنید و در هر مرحله ۵ ثانیه تنفس عمیق داشته باشید.

بیشتر بخوانید:
درمان دیسک کمر با ورزش

حرکات کششی نشسته

حالا از حالت دراز کش خارج شوید و روی لبه تخت خود بنشینید. پاهای خود را روی زمین بگذارید. آرام آرام سینه خود را به پاهای خود نزدیک کنید. انگشتان خود را باز کرده و سعی کنید تا زمین را لمس نمایید. در این حرکت کششی کمر ، شانه‌ها و کل عضلات پشتی کشیده می‌شوند. بهتر است حرکت را سه بار تکرار نموده و در هر مرتبه ۵ ثانیه باقی بمانید.

حرکات کششی زانو به سینه

بعد از انجام تمرین قبلی دوباره به حالت دراز کش برگردید. سر و گردن خود را در یک امتداد قرار دهید. زانوهای خود را خم کرده و به وسیله‌ی دست‌ها آن‌ها را به سمت سینه بکشید. این حرکت برای عضلات پایین کمر مناسب می‌باشد و اثرات مثبت بسیاری را داراست.

سعی کنید این کشش را حداقل برای ۳ بار تکرار کنید و در هر بار ۵ ثانیه صبر نمایید. این حرکت بسیار آرامش بخش بوده و می‌توانید برای ریلکس کردن بدن از آن بهره ببرید.

حرکات کششی چرخش طاق باز

باز هم به صورت دراز کش روی تخت قرار بگیرید. دو زانوی خود را به هم بچسبانید. به صورت یک طرفه روی تخت برگردید. پاها را به سمت راست و سر و گردن خود را به سمت چپ برگردانید.

با استفاده از دست پاهایتان را نگه دارید. این حرکت تاثیر بسیار زیادی بر روی گرفتگی‌ها و خشک شدن ستون فقرات دارد. سعی کنید حرکت را سه مرتبه تکرار نموده و در هر بار ۵ ثانیه صبر کنید.

حرکات کششی خم به جلو

دو مرتبه بر روی تخت بنشینید. پاهای خود را دراز کرده و بالا تنه خود را صاف نگه دارید. دستان خود را دراز کرده و آرام آرام بالا تنه خود را به پاها نزدیک کنید. با انگشتان دست نوک پاهای خود را گرفته و حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید. این حرکت برای عضلات کمر و ران بسیار مفید می‌باشد. بهتر است سه مرتبه این حرکت را تکرار نموده و با دم و بازدم آن را انجام دهید.

در صورتی که روزانه و به طور مرتب این حرکات کششی را انجام دهید شاهد تغییرات بسیار مثبتی در جسم و روان خود می‌گردید. این حرکات سبب می‌شود تا بدنتان آمادگی بیشتری برای انجام کارهای روزانه را داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.