روش‌هایی برای لاغری ساق پا و ران

لاغری و زیبایی ساق پا می‌تواند در زیبایی عمومی بدن تاثیر بسیاری داشته باشد. در این مطلب قرار است به روش‌هایی اشاره شود که می‌توان با رعایت آن‌ها لاغری را تجربه کرد و به پاها و ساق‌هایی زیبا و خوش فرم دست پیدا کرد. در صورت داشتن یک رژیم غذایی مناسب و برنامه‌ی ورزشی روزانه می‌توان به اندام ایده آل رسید. در صورتی که ورزشی را انجام دهید که باعث تقویت عضلات پا شود می‌توانید به پاهای زیبا و خوش فرم دست یابید. روشی برای لاغری سریع و نقطه‌ای خاص از بدن وجود ندارد.

انواع سلول چربی که در قسمت‌های ساق پا و ران انباشته می‌شود

چربی‌های داخل ماهیچه‌ای:

این نوع سلول‌های چربی در بین ماهیچه‌ها ذخیره می‌شوند. در واقع انگار در بین ماهیچه‌ها و گوشت چربی وجود دارد.

چربی‌های زیر پوستی:

این نوع چربی‌ها در زیر پوست انباشته می‌شوند. معمول‌ترین نوع انباشته شدن چربی نیز اینگونه است.

چگونه چربی در ساق پا ذخیره می‌شود؟

وجود چربی در تمام قسمت‌های بدن بسیار طبیعی است. در حالت معمول چربی به طور میانگین در تمام قسمت‌های بدن پخش می‌شود، اما این امکان وجود دارد که درصدی از چربی در قسمت خاصی از بدن بیشتر باشد و در آن محل انباشته شود. اگر با دقت به این مسئله توجه نماییم، می‌بینیم که این موضوع بیشتر ژنتیکی و ارثی می‌باشد.

بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که میزان چربی موجود در بدن زنان بیشتر از مردان است. میزان چربی موجود در بدن مردان ۱۸ تا ۲۴ درصد است در حالی که درصد چربی در بدن زنان ۲۵ تا ۳۱ درصد می باشد

سه روش موثر برای لاغری ساق پا و ران

انجام ورزش‌های هوازی

انجام ورزش‌های هوازی برای آب کردن چربی‌ها و لاغری بسیار موثر است. ایروبیک یک ورزش هوازی است که به لاغری ساق پا و ران کمک بسیاری می‌کند. این ورزش می‌تواند انجام تمرین‌های ایروبیک، پیاده روی و دوچرخه سواری باشد. هر تمرین هوازی می‌تواند در لاغری و سوزاندن کالری کمک بسیاری به شما بکند.

بر اساس یافته‌ها برای داشتن اندام ایده آل، باید ۵ روز در هفته ۳۰ دقیقه ورزشی را انجام دهید تا ضربان قلب شما را افزایش دهد و کالری بسوزاند. دوچرخه سواری تاثیر بسیار زیادی بر روی زیبایی و لاغری پاها دارد، زیرا همزمان با سوزاندن چربی‌های ساق پا و ران باعث تقویت عضلات پاها می‌شود. دوچرخه سواری برای این کار بسیار عالی است. عضلاتی که در این ورزش درگیر می‌شوند عبارتند از:

  • پشت ساق پا
  • همسترینگ
  • چهارسر ران
  • سرینی یا گلوتئال (یکی از ماهیچه ناحیه باسن)

در صورتی که شرایط رفتن به باشگاه و کلاس ورزش را ندارید، می‌توانید با تهیه یک دوچرخه ثابت در خانه به راحتی پاهای قوی و خوش فرمی داشته باشید. البته بهترین نوع دوچرخه سواری در هوای آزاد و دیدن طبیعت زیبا است. این کار نه تنها باعث لاغری و تناسب اندام می‌شود بلکه باعث افزایش روحیه و کاهش استرس می‌شود.

دوچرخه ثابت و لاغری

تقویت عضلات ساق پا و ران

ابزارها و دستگاه های مختلفی برای تقویت عضله‌ها وجود دارد، اما بدون استفاده از این وسایل نیز می‌توان پاها را قوی کرد و عضلات زیبایی داشت. اگر صرفا چربی‌های ساق پا و ران را آب کنیم، فرم خوب و زیبایی نخواهد داشت و پوستی شل خواهیم داشت. برای داشتن پاهایی زیبا باید در کنار از بین بردن چربی‌ها و لاغری به تقویت و قوی کردن عضلات پا بپردازید.

حرکت لانگ تمرینی است که دامنه حرکتی بسیار خوبی دارد و باعث درگیر شدن عضله‌های چهار سر ران و همسترینگ و ناحیه‌ی سرینی باسن می‌شود . همچنین موجب لاغر شدن داخل ران‌ها می‌گردد.

مراحل و نحوه‌ی انجام تمرین لانگ:

  1. ابتدا باید صاف بایستید و تعادل خود را حفظ نمایید. با گذاشتن دست‌ها روی لگن می‌توانید تعادل بهتری داشته باشید.
  2. یکی از پاهای خود را در جلو و دیگری را عقب قرار دهید. پای جلویی خود را به شکل ۹۰ درجه در آورید. مراقب باشید تا زانو بیشتر خم نشود، زیرا در این صورت زانو و پای شما آسیب می‌بیند.
  3. مراقب باشید که زانو از مچ پا جلوتر نباشد. تا حرکت شما را دچار مشکل ننماید.
  4. سعی کنید بیشتر وزن و فشار بدن بر روی پاشنه پا قرار بگیرد.
  5. به آرامی به حالت و موقعیت قبلی خود برگردید.
  6. حرکت را حدود ۱۰ بار تکرار کنید و سپس پای خود را عوض نمایید.
تمرین لانگ
تمرین های دیگر برای تقویت عضلات پاها:
  • روی پنجه بایستید و برگردید.
  • در حالت خوابیده پاهای خود را بلند کنید.
  • اسکوات

کالری مصرفی خود را کم کنید

برای لاغری دو راه موثر وجود دارد یکی از آن‌ها ورزش کردن منظم و سوزاندن کالری است و دومی رعایت رژیم غذایی مناسب است. رژیم غذایی بسیار تاثیرگذارتر از هر کار دیگری می‌باشد. در واقع شما باید میزان کالری دریافتی را کنترل نمایید. اگر دریافت کالری را کمتر کنید بدن در زمان احتیاج به انرژی سراغ چربی‌های انباشته شده می‌رود و با سوزاندن آن‌ها انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌نماید، بدین گونه به راحتی لاغری را تجربه می‌نمایید.

در واقع چربی‌های اضافی بدن به عنوان یک سوخت استفاده می‌گردد. با رعایت یک رژیم مناسب می‌توانید کالری دریافتی را کنترل کنید و چربی‌های اضافی را از بین ببرید. هیچ رژیم خاصی برای از بین بردن چربی‌های پا وجود ندارد اما می‌توانید با رعایت تغذیه فرم کلی بدن را کنترل نمایید.

کم کردن کالری مصرفی

زیبا شدن فرم پاها در طولانی مدت انجام می‌شود

انتظار نداشته باشید تا به یکباره و سریع لاغری عمومی داشته باشید و پاهای خود را لاغر کنید و به اندام ایده آل خود برسید. رسیدن به اندام ایده آل یک کار زمان بر است و شما در طولانی مدت به این خواسته می‌رسید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.