انواع دوچرخه ثابت و مزایای هر کدام

آپارتمان نشینی و زندگی‌های ماشینی باعث شده است میزان فعالیت بدنی افراد تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند. یکی از روش‌های مناسب برای افزایش فعالیت و ورزش به خصوص در منزل و خانه‌های آپارتمانی استفاده از انواع دوچرخه ثابت است؛ که می‌تواند به مرور و استفاده مداوم تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی، کاهش وزن و تناسب اندام بگذارد.

اما دوچرخه ثابت در مدل‌ها و انواع مختلفی در بازار موجود بوده که با توجه به نیاز و شرایطی که دارید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در این بخش شما را با انواع دوچرخه ثابت و مزایای آن‌ها بیشتر آشنا می‌کنیم.

انواع دوچرخه ثابت

دوچرخه ثابت پشته‌دار

یکی از انواع دوچرخه ثابت موجود در بازار، دوچرخه ثابت پشته‌دار یا مبله است. یکی از مزایای استفاده از این دوچرخه آن است که قرارگیری شما روی آن راحت‌تر است و فشار کمتری به کمر و ستون فقرات شما وارد می‌شود.

این نوع دوچرخه ثابت برای افراد میانسال و یا پیر و کسانی که مشکل کمر درد دارند می‌تواند بسیار مناسب باشد. پدال در این نوع از دوچرخه‌ها در جلوی آن قرار دارد که باعث می‌شود نتوانید حرکات قدرتی زیادی آن هم با شدت بالا با آن انجام دهید. اما دوچرخه‌های ثابت پشته‌دار بهترین گزینه برای تمرین‌های کم اثرتر و سبک‌تر هستند.

دوچرخه ثابت مبله

پدال زدن در این نوع از دوچرخه‌ها ساده‌تر بوده و زانو را دچار آسیب نمی‌کنند. این نوع دوچرخه امنیت بالایی هنگام استفاده برای شما فراهم کرده و ثبات بیشتری نیز دارد. صندلی و پشتی در این مدل از انواع دوچرخه ثابت را می توان به میزان دلخواه تنظیم کرد.

دوچرخه ثابت اسپینینگ

اسپینینگ از دیگر انواع دوچرخه ثابت است که با کمک آن می‌توانید تمرین‌های قدرتی بسیاری انجام دهید. یکی از مزایای استفاده از این نوع دوچرخه، قابلیت تنظیم سختی آن است.

می‌توان به راحتی با چرخش یک پیچ میزان مقاومت چرخ دنده‌ها را در دوچرخه تغییر داده و در حالت‌های مختلف دوچرخه‌سواری کرد. در صورتی که روزهای اول تمرین‌های ورزشی خود را می‌گذرانید، می‌توانید دوچرخه را در حالت سبک قرار داده و به مرور زمان آن را محکم‌تر کنید.

شما هنگام استفاده از دوچرخه ثابت اسپینینگ می‌توانید مانند یک دوچرخه واقعی از زین دوچرخه بلند شده و به صورت حرفه‌ای رکاب بزنید. در این نوع از دوچرخه از سیستم چرخ وزن متصل به پدال دوچرخه استفاده شده است که هنگام استفاده از آن کاملا حس می‌کنید وزن خودتان نیز روی دوچرخه تاثیر گذاشته و سوار یک دوچرخه واقعی هستید.

دوچرخه ثابت اسپینینگ

در این نوع دوچرخه همچنین ترمزهای متصل به پدال طراحی شده است که سیستم کاملا مشابه با دوچرخه‌های واقعی دارد. در صورتی که به دنبال حرکات ورزشی قدرتی، کاهش وزن سریع یا افزایش قدرت در پاهایتان هستید، استفاده از دوچرخه اسپینینگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

دوچرخه ثابت نشسته

دوچرخه ثابت نشسته یکی دیگر از انواع دوچرخه ثابت است که افراد زیادی به دنبال خرید و استفاده از آن هستند. این مدل از انواع دوچرخه ثابت از لحاظ ظاهری کاملا شبیه به دوچرخه‌های معمولی است. به این صورت که زین دوچرخه کاملا بالای پدال قرار گرفته و محل قرارگیری دستگیره‌ها هم درست مانند دوچرخه‌های معمولی است.

یکی از مزایای استفاده از این نوع از دوچرخه‌های ثابت آن است که شما هنگام نشستن روی آن و استفاده مجبورید کاملا ستون فقرات خود را صاف کرده و بنشینید. این نحوه نشستن به شما کمک می‌کند علاوه بر تقویت عضلات پا، دردهای کمر خود را نیز بهبود بخشید.

دوچرخه ثابت نشسته

از دیگر مزایای استفاده از این نوع دوچرخه آن است که شما می‌توانید در هر لحظه از دوچرخه سواری، پدال زدن را متوقف کرده و از آن پایین بیایید. در این نوع از دوچرخه نیز می‌توانید میزان مقاومت پدال را تغییر داده و از دوچرخه در حالت‌های مختلف استفاده کنید.

این مدل دوچرخه در بیشتر مدل‌های خود دارای نمایشگری است که اطلاعاتی مانند مسافت طی شده، سرعت، ضربان قلب و مقدار چربی سوزی را نشان می‌دهد. دوچرخه ثابت نشسته بهترین مدل برای تقویت عضلات پایین شکم و ران‌ها است که با انجام برنامه‌های دقیق می‌توانید به کمک آن عضله سازی کنید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.