استفاده از دوچرخه ثابت برای چربی سوزی

امروزه با توجه به برنامه‌های مختلفی که برای چربی سوزی وجود دارد می‌توان از دوچرخه ثابت به عنوان برنامه ورزشی چربی سوز استفاده نمود. استفاده از دوچرخه ثابت می‌تواند برای چربی سوزی بسیار موثر باشد. در واقع با پدال زدن شما می‌توانید کالری‌ها و چربی‌های اضافی بدن خود را از بین ببرید.

علاوه بر این برنامه ورزشی چربی سوز با استفاده از دوچرخه ثابت، می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. با دوچرخه ثابت شما می‌توانید در هر مکانی که می‌خواهید حضور داشته باشید و با پدال زدن به چربی سوزی مورد نظر خود برسید. این ورزش یکی از بهترین نوع ورزش هوازی می‌باشد که در سوزاندن کالری‌های اضافی بدن شما بسیار موثر است. انرژی‌ای که شما به واسطه دوچرخه ثابت می‌گیرید، می‌تواند در روحیه و انگیزه شما در ادامه این ورزش تاثیرات شگفت انگیزی را بر جای بگذارد.

مزیت‌های استفاده از دوچرخه ثابت در برنامه ورزشی چربی سوز

همانطور که می‌دانیم برنامه ورزشی چربی سوز به واسطه دوچرخه ثابت می‌تواند دارای کمترین هزینه برای شما باشد. به جای اینکه وقت و هزینه خود را در باشگاه‌های بدنسازی بگذرانید، می‌توانید با صرف هزینه اندک و با استفاده از یک دوچرخه ثابت هم به برنامه ورزشی چربی سوز خود بپردازید و هم از محیط‌ دلخواه خود استفاده نمایید.

این ورزش نیاز به اصول حرفه‌ای و تمرینات سخت برای یادگیری ندارد، بنابراین به راحتی می‌توانید از دوچرخه ثابت برای چربی سوزی استفاده نمایید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از دوچرخه ثابت در برنامه ورزشی چربی سوز می‌تواند تشویق اطرافیان برای استفاده از این ورزش باشد. هنگامی که شما در محیط بیرون دوچرخه سواری می‌کنید این امر می‌تواند به بقیه افراد انگیزه و انرژی دهد تا از این ورزش به عنوان برنامه ورزشی چربی سوز برای خود استفاده نمایند.

تمرینات دوچرخه ثابت برای برنامه ورزشی چربی سوز

همانطور که می‌دانیم دوچرخه ثابت نیز مانند هر ورزش دیگری دارای اصولی می‌باشد که در صورت رعایت کردن آن‌ها چربی سوزی در بدن شما می‌تواند با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد و به عنوان یک برنامه ورزشی چربی سوز مورد استفاده قرار گیرد. این تمرینات در واقع بسیار آسان هستند و با صرف وقت بسیار کم می‌توانید آن‌ها را به راحتی فرا گیرید.

استفاده از دوچرخه ثابت دارای سطوح متفاوتی از تمرینات می‌باشد که در هر کدام از آن‌ها می‌توان مرحله به مرحله پیش رفت و سختی و آسانی متفاوتی در بین این تمرینات به مرور مشاهده می‌شود.

  • تمرین اینتروال در دوچرخه ثابت
  • تمرینات ورزشی بر اساس ضربان قلب
  • استفاده از دوچرخه ثابت در تمرینات تاباتا
  • تمرینات هوازی به عنوان برنامه ورزشی چربی سوز

تمرین ورزشی چربی سوز با دوچرخه ثابت دارای مراحلی است. یکی از این تمرینات که به مراحل اینتروال ۲۰ دقیقه‌ای معروف است می‌تواند به عنوان یک سبک، در برنامه ورزشی چربی سوز شما جای گیرد و نتایج باورنکردنی را در کاهش وزن شما به وجود بیاورد. در اولین مرحله از این تمرینات سطح آسان در نظر گرفته شده است.

در این سطح شما فقط باید بدن خود را گرم کنید تا بتوانید به راحتی بقیه سطح‌های مورد نظر را ادامه دهید و بدون هیچ گونه مشکلی تا مرحله آخر به راحتی پیش بروید. در واقع سرعت تمرین ورزشی در این سطح در حد بسیار پایینی وجود دارد، به صورتی که شما را خسته نمی‌کند.

مرحله دوم سطح متوسط می‌باشد. این سطح در واقع سطحی است که تمرینات ورزشی شما در حال شروع می‌باشد و باید تحرک بیشتری به بدن خود بدهید تا جایی که کمی احساس سنگینی در نفس هایتان مشاهده نمایید البته این در حد بسیار متوسط است و نباید زیاد به خود فشار بیاورید.

بعد از گذشت از مرحله دوم شما وارد سطح سوم که همان سطح دشوار است می‌شوید. این مرحله کمی جدی‌تر از مرحله دوم می‌باشد. به این صورت که نفس هایتان عمیق‌تر می‌شود و سنگین‌تر نفس می‌کشید و به اصطلاح توان حرف زدن بیشتر از چند کلمه را نخواهید داشت.

ضربان قلب باید در این مرحله بالاتر از مرحله متوسط باشد. بعد از اینکه شما مرحله دشوار را گذراندید به مرحله فوق دشوار می‌رسید. در این مرحله دیگر تمرینات به حد جدی خود می‌رسد و باید مقاومت بدن خود را در این مرحله بالاتر ببرید. در واقع باید با حداکثر نیرویی که در بدن شما وجود دارد به پدال زدن در حد سنگین ادامه دهید و به خود فشار وارد نمایید تا تمرینات‌تان تمام شود.

این آخرین مرحله از مراحل اینتروال ۲۰ دقیقه‌ای می‌باشد. در صورت گذراندن این مرحله می‌توانید مطمئن باشید که تمرینات شما اثرات بسیار مفیدی را بر جای خواهد گذاشت و برنامه ورزشی چربی سوز شما به واسطه دوچرخه ثابت در حد حرفه‌ای خود قرار می‌گیرد. در آخر نیز پنج دقیقه زمان بگذارید تا بدن خود را به اصطلاح سرد نمایید تا از بروز درد بعد از تمرینات در عضلات شما جلوگیری شود.

تمرین اینتروال با دوچرخه ثابت

تمرین دیگری که به واسطه دوچرخه ثابت صورت می‌گیرد، تمرینات بر اساس ضربان قلب می‌باشد. در واقع برنامه ورزشی چربی سوز با استفاده از دوچرخه ثابت در این مرحله می‌تواند در چربی سوزی شما نقش بسیاری را داشته باشد. با تمرین مکرر و به صورت هفتگی می‌توانید به وزن ایده‌آل خود برسید.

در این تمرینات باید ضربان قلب شما بالاتر رود و به نوعی از ۷۰ درصد ظرفیت قلبتان استفاده نماید. در واقع پدال زدن را می‌توانید به مدت نیم ساعت تا یک ساعت و نیم ادامه دهید.

تمرینات هوازی با دوچرخه ثابت

تمرین دیگری که در دوچرخه ثابت پیشنهاد می‌شود استفاده از تمرینات تاباتا است. این تمرینات بسیار قدرتی می‌باشد و فشاری که در این تمرینات وجود دارد، در واقع می‌تواند همان شدت تمرین عنوان شود و بستگی به سرعت دوچرخه ثابت و مقاومت آن دارد.

تمرین تاباتا با دوچرخه ثابت

برنامه ورزشی چربی سوز در دوچرخه ثابت دارای مرحله دیگری می‌باشند که بسیار مهم است. این تمرینات در واقع هوازی هستند و دارای مراحل مختلفی از ۱۰ ثانیه تا ۳۰ ثانیه می‌باشد که باید به صورت مرتب چندبار تکرار شود البته شدت‌های تمرینی و سرعت‌های پدال زدن در هر مرحله با هم متفاوت هستند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.