چرا دستگاه بخور بخار نمی‌دهد (پاسخ به سوالات متدوال)

چرا دستگاه بخور سرد یا دستگاه بخور سرد گرم بخار نمی‌دهد؟

پرسیدن این سوال که چرا دستگاه بخور بخار نمی‌دهد نشان می‌دهد، که یا اصلاً دستگاه بخور کار نمی‌کند و یا حجم بخور خروجی برای کاربر ایجاد رضایت نمی‌کند. برای شناخت بیشتر به تعریفی کوتاه از دستگاه‌های بخور بسنده می‌کنیم.

دستگاه بخور گرم: با عبور آب از روی یک عنصر حرارتی، بخار تولید می کنند.

دستگاه بخور خشک: به دو روش کار می‌کند. مرطوب کننده‌های تبخیری که از فن برای دمیدن هوا بر روی فتیله اشباع شده از آب استفاده می‌کنند. رطوبت‌سازهای اولتراسونیک از فناوری ارتعاش با فرکانس بالا برای تبدیل آب به قطرات میکروسکوپی استفاده می‌کنند .

هر دو نوع رطوبت‌ سازها یا دستگاه‌های بخور سرد و گرم مزایا و معایب خودشان را دارند و مهم‌ترین عامل بخار ندادن یک دستگاه بخور تمیزکاری نامناسب و ناکافی است. قبل از هرمشکلی شما باید بدانید کدام دستگاه را دارید تا بتوانید مشکل آن را حل کنید.

خرید اینترنتی انواع دستگاه بخور با بهترین قیمت

پاسخ بخش اول : عدم تولید بخور

ابتدا موارد زیر را بررسی نمایید:

  • دستگاه بخور شما به برق متصل باشد.
  • منبع آب آن پر باشد.
  • دستگاه روشن باشد ( روشن بودن چراغ LED و یا صفحه کنترل دستگاه ).
عیب یابی :

در بسیاری از دستگاه‌های بخور به‌خصوص دستگاه بخور سرد ، برای تولید بخور یک سوپاپ تعبیه شده است، که اگر این سوپاپ در جای خود قرار نگیرد یا گیر کند باعث می شود که بخار تولید نگردد.

شما می‌توانید با بازی کردن با سوپاپ به رها شدن آن هنگام قرار دادن مخزن کمک نموده و مشکل عدم تولید بخور را رفع کنید. درصورتی که پس از آزاد سازی سوپاپ و اطمینان از روشن بودن دستگاه، بخور تولید نگردید، دستگاه را خاموش نموده و با خدمات پس از فروش دستگاه تماس بگیرید.

ردیفنام برندآدرس خدمات پس از فروششماره تماس
۱EmsiG شرکت رهروان ایساتیس گسترتهران ، نبش تقاطع اتوبان ستاری و فردوس غرب ، شرکت امسیگ۵۴۷۸۱۰۰۰
۲Zyklusmed زیکلاس مدخیابان فلسطین جنوبی، پایین تر از خیابان جمهوری، پلاک ۲۲۶۶۴۶۰۸۲۱
۳Beurer شرکت آرمین درمانتهران-خیابان کریمخان-خیابان میرزای شیرازی
کوچه ۱۵- شماره۱۴- طبقه دوم
۸۸۸۴۰۹۷۱
۸۸۸۶۴۸۱۰
۴Alpex تهران  خیابان فلسطین جنوبی پایین تر از جمهوری کوچه لقمان پلاک ۱۳ واحد ۳ ۶۶۴۰۱۰۵۷
۵Medesana شرکت آرا تجهیز الیزهتهران – شهرک قدس – بلوار خوردین – توحید چهار – پلاک ۵ – طبقه اول ۸۸۵۶۹۹۳۵
۶Hi-tec شرکت فارهتهران – خیابان ولیعصر – بعد از زرتشت – کوچه پزشکپور – شماره ۲۴ – طبقه همکف۸۸۸۹۷۰۸۲
۷EXIR اکسیر ماهانتهران – ولیعصر پایین تر از سه راهی جمهوری –کوچه سخنور-پلاک ۳۱ واحد ۱۷۶۶۹۶۵۶۱۳

چرا حجم بخور خروجی دستگاه بخور کم است؟

یکی دیگر از سوالاتی که همواره پس از خرید دستگاه بخور و استفاده از آن ذهن کاربران را متوجه خود می‌نماید حجم خروجی دستگاه بخور است برای رفع این دغدغه نظر شما را به چند موضوع جلب می‌کنیم.

۱- در هنگام خرید به حجم خروجی دستگاه بخور واحد mm/h میلیمتر بر ساعت توجه نمایید. قطعا حجم بخور خروجی دستگاه های کوچک با توان پایین کمتر است و نمی توان از آن توقع حجم بخور دستگاه بزرگتر را داشت.

۲- اگر دستگاه را تازه خریداری کرده اید یا مدتی است از آن استفاده ننموده‌اید، حداقل ۱ الی ۲ ساعت زمان برای رسیدن به حداکثر خروجی و افزایش حجم بخور، زمان مورد نیاز است. صبور باشید تا دستگاه به حالت نرمال خود دست یابد.

۳- هرچه املاح آب بیشتر باشد باعث رسوب و کاهش حجم بخور می‌گردد، بنابراین سعی کنید از آب سبک یا مقطر استفاده نماید.

۴- حتما هر هفته دستگاه خود را سرویس و رسوب زدایی بنمایید. برای این کار روش‌های مختلفی هست که قطعا در کتابچه راهنما دستگاه به تفضیل بیان شده است.

یک روش برای تمیز کردن دستگاه بخور

در اینجا به اختصار یکی از روش‌های متداول را بیان می‌کنیم :

کمی سرکه به همراه آب به داخل مخزن دستگاه بریزد و درب آن را ببندید و آن را به نحوی قرار دهید که بر سوپاپ و دریچه خروجی مخزن فشاری وارد نشود و در این حالت دو ساعت آب و سرکه در مخزن بماند، سپس کمی سرکه بر روی صفحه التراسونیک و مخزن کوچک دستگاه بریزید و آن را با فرچه مخصوص که همراه دستگاه می‌باشد آرام آرام تمیز کنید.

در ادامه آن را خشک کرده و آب داخل مخزن را خالی کرده و خوب بشویید و با آب سرد پر نموده و در خارج از خانه و فضای آزاد دستگاه به مدت ۲ ساعت روشن کنید و مجددا آب مخزن را خالی کرده و دوباره پر کنید و دستگاه را در محل مورد نظر قرار دهید و از آن استفاده کنید.

علت بخار ندادن دستگاه بخور معمولا به دلیل کثیف شدن صفحه التراسونیک است. اگر بخار دستگاه در طول استفاده کاهش یافته است و با تمیز کردن دستگاه به روال قبل باز نگشته به خدمات پس از فروش مراجعه نمایید.

چرا دستگاه بخور صدا می‌دهد؟

در همین ابتدا با صراحت کامل باید گفت که دستگاه بخور اصلا بی صدا وجود ندارد، البته تمامی سازندگان دستگاه بخور سعی در کاهش صدا دستگاه نمودند و تعدادی از مدل‌ها و برندهای محصولاتی ارائه نموده‌اند تا دستگاه صدای کمتری نسبت به مدل‌های مشابه خود داشته باشد، اما به طور کلی این محصولات بی صدا نیستند.

طبق بررسی‌های صورت گرفته دو نوع صدا باعث شکایت کاربران گردیده است: یکی صدای شبیه هورت کشیدن آب که ناشی تخلیه آب از مخزن به سمت مخزن کوچک و صفحه التراسونیک و تغذیه آن است، که بسیار طبیعی است و چاره ای برای کاهش آن معمولا وجود ندارد. صدای دوم ناشی از کارکرد صفحه التراسونیک است که شبیه وزوز کردن است که معمولا در چند ماه اول استفاده کم بوده ولی به مرور زمان و با استفاده بیشتر بر آن افزوده می گردد.

توصیه لازم برای کاهش صدا :

  • دستگاه در محل محکم و سطح صاف و تراز قرار دهید.
  • آب مخزن را به نحوی پر کنید تا هوای کمتری در آن باشد.
  • دستگاه را به موقع سرویس نمایید.

در دستگاه بخور چه بریزیم؟

بسیاری از کاربران دوست دارند از رایحه های گیاهی برای تقویت خواص بخور مانند رایحه اکالیپتوس برای معطرسازی استفاده کنند و این سوال را می پرسند که آیا می توان در آب دستگاه رایحه ریخت یا خیر؟ جواب بسیار شفاف است، ریختن هر اسانس در آب دستگاه بخور ممنوع است، مگر آنکه سازنده در دفترچه راهنما به صراحت اجازه آن را داده باشد. به یاد داشته باشید، اگر در آب دستگاه بخوری که سازنده مجوز ریختن رایحه را نداده است رایحه یا هر افزودنی دیگر بریزید، درصورت خرابی مشمول گارانتی سازنده نخواهد شد.

راه حل چیست: در تعدادی از دستگاه های بخور برای ریختن رایحه محفظه کوچکی تعبیه شده است یا در راه خروج بخور محلی برای قرار گرفتن پد معطر وجود دارد، بنابراین هنگام خرید دستگاه بخور از فروشنده در خصوص امکان معطر سازی هوا توسط دستگاه سوال نمایید. معمولا رایحه های پر طرافداری مانند اکالیپتوس و بابونه به صورن روغن موجود است که میتواند در برخی از دستگاه ها پد های مخصوص را آنها آغشته کرد و در راهی خروجی بخور قراردااد با این کار ما دیگر مثلا بخور بابونه را در اختیار داریم .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.