برجسته کردن باسن خود با استفاده از تردمیل

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن که در فرم کلی هیکل شما و زیبایی اندامتان تاثیرگذار است، قسمت باسن شماست. بسیاری از خانم‌ها تمایل دارند تا باسنی برجسته داشته باشند و برای داشتن آن، تمرینات مختلفی را انجام می‌دهند. بسیاری از این تمرینات توسط تردمیل قابل انجام هستند. با استفاده از تردمیل می‌توانید خود را گرم کرده و حتی حرکت‌ها ورزشی بسیاری را نیز انجام دهید. به عنوان مثال می‌توان گفت که یکی از این تمرینات برجسته کردن باسن این است که تردمیل خود را در حالت شیبدار قرار داده و به آرامی راه بروید.

همچنین روش‌های بیشمار دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید به کمک مربی خود انجام داده و باسن خود را برجسته نمایید. در ادامه راهکارهای بیشتری به منظور برجسته کردن باسن ارائه خواهیم داد.

نحوه‌ی برجسته کردن باسن

برای شروع بهتر است بدانید که فیزیک باسن از چه چیزی تشکیل شده است. در واقع باسن یک عضله است که از سه ماهیچه تشکیل شده است این سه ماهیچه به ترتیب شامل:

  • سرینی بزرگ
  • سرینی میانی
  • سرینی کوچک

همانطور که می‌دانید هر ماهیچه را می‌توانید با انجام تمرینات لازم قوی کرده و به شکل دلخواه خود در آورید. ماهیچه‌های موجود در باسن نیز به همین صورت هستند و شما می‌توانید با استفاده از تمرینات مختلف آن‌ها را تقویت نموده و به آنچه می‌خواهید و از فرم باسن خود انتظار دارید، دست یابید.

در ضمن باید بگوییم که لازم است که به منظور برجسته کردن باسن حتما انتظارات خود را در حد معقول نگه دارید زیرا در صورتی که باسن شما از لحاظ ارثی کوچک باشد نمی‌توانید توقع داشتن باسنی خیلی برجسته را داشته باشید و با ورزش کردن تنها می‌توانید آن را خوش فرم‌تر نمایید.

ورزش کردن با تردمیل

برای برجسته کردن باسن ورزش خاصی انجام دهید

هر ورزشکار با توجه به نوع ورزشی که انجام می‌دهد، حرکات ورزشی خاص مربوط به رشته‌ی خود را انجام می‌دهد. چنانچه شما قصد دارید تا باسن خود را برجسته نمایید لازم است که حتما تمرینات تخصصی مربوط به آن را انجام دهید. به منظور این کار نیز لازم است که حتما از یک مربی حرفه‌ای در این زمینه بهره گرفته و یا حرکات ورزشی لازم برای برجسته کردن باسن را در اینترنت سرچ کنید.

اگر بخواهید و هدف این را در سر داشته باشید که باسن خود را برجسته نمایید، مطمئنا راه‌های زیادی برای این کار وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. یکی از تمرینات ورزشی متداول برای برجسته کردت باسن اسکوات است. نحوه‌ی انجام دقیق آن را می‌توانید از مربی خود سوال نمایید.

از دیگر تمرینات مناسب به منظور برجسته کردن باسن این است که از تمرین پرس پا استفاده نمایید که این تمرین توسط دستگاه قابل انجام است. در صورتی که تمایل دارید تا از شر چربی‌های اضافه‌ی باسن خود خلاص شوید لازم است که تمرینات هوازی را از سر بگیرید برای اینکار شما میتوانید از تردمیل خانگی ارزان استفاده کنید .

باسن خود را حجیم کنید

همانطور که گفتیم روش‌های متفاوتی برای برجسته کردن باسن وجود دارد و این تنوع حرکات سبب می‌شود که شما از انجام یک حرکت به طور مداوم خسته نشده و شادابی شما به دلیل انجام حرکات مختلف افزایش می‌یابد. یکی از این راهکارها برای برجسته کردن باسن استفاده از تردمیل است. شما می توانید با استفاده از تردمیل ابتدا بدن خود را گرم کنید. گرم کردن بدن برای همه‌ی افرادی که می‌خواهند حرکات ورزشی را انجام دهند چه افراد حرفه‌ای و چه مبتدی، الزامی است.

استفاده از دور کند تردمیل این امکان را به شما می‌دهد تا بدن خود را گرم نموده و ضربان قلب خود را افزایش دهید. به منظور حجیم کردن باسن لازم است که تردمیل را در حالت شیبدار رو به بالا قرار داده، مانند بالا رفتن از کوه حرکت نمایید. همچنین از یک برنامه ورزشی سه روزه و یا ۶ روزه در هفته استفاده کنید تا نهایتا به آنچه که از برجسته کردن باسن خود تصور می‌کنید، دست یابید.

ورزش با تردمیل برای تناسب اندام

چگونه برای برجسته کردن باسن روی تردمیل راه برویم؟

هر حرکت ورزشی نیازمند این است که به طور کاملا صحیح اجرا شود چرا که در غیر اینصورت آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت. راه رفتن بر روی تردمیل نیز بدین گونه است که شما باید کاملا صاف ایستاده باشید و شانه‌های خود را نیندازید. همچنین پس از شیبدار کردن دستگاه تردمیل لازم است که پاهای شما در هنگام راه رفتن در جایی عقب از باسن شما قرار گیرد. در ضمن حتما از مربی خود بخواهید که نحوه‌ی انجام حرکت شما را بررسی نماید و در صورت نیاز، تذکرهای لازم را به شما بگوید.

تردمیل را روی چه شیبی قرار دهیم؟

در واقع درصد شیبی که برای دستگاه تردمیل به منظور برجسته کردن باسن تعیین می‌شود توسط متخصصان ورزشی صورت می‌گیرد. این شیب باید به گونه‌ای باشد که در ابتدا از یک میزان حداقلی برخوردار بوده و به تدریج برای فرد افزایش یابد. این حداقل شیب دستگاه تردمیل ۸ درصد است. در ضمن افراد ورزشکار و حرفه‌ای می‌توانند، درصد شیب بیشتری انتخاب نموده و این حرکت ورزشی را با به کاربدن وزنه‌هایی تکمیل نمایند.

برنامه‌ی ورزشی لازم برای برجسته کردن باسن

این برنامه ورزشی برای هر فرد با توجه به فیزیک و توانایی او کاملا متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت که تمرینات لازم برای برجسته کردن باسن به این صورت است که ابتدا لازم است فرد با شیب حداقل بر روی تردمیل به مدت ۶ دقیقه راه برود و پس از آن به مدت نیم ساعت استراحت نماید. در ادامه لازم است که تمرین استپ آپ را برای هر پا با دمبل به تعداد ۱۰ بار تکرار نماید و پس از آن بازده نیم ساعت استراحت نماید.

در مرحله‌ی آخر تمرین لانگز راه رفتنی پیشنهاد می‌شود که لازم است برای هر پا ۵ بار تکرار گردد و در ادامه نیم ساعت استراحت کند. البته این برنامه کاملا قابل شخصی سازی است و فرد می‌تواند با توجه به مهارت و توانایی و نیاز خود در آن تغییر ایجاد نماید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.