دد لیفت با هالتر چگونه حرکتی است

هالتر یا وزنه یکی از قدیمی‌ترین لوازم موجود در همه‌ی باشگاه‌ها بوده و هست. بسیاری عقیده دارند که این وسیله و چگونگی انجام آن اهمیت زیادی دارد و اگر این عمل به درستی انجام نشود بسیار مضر است، وزنه زدن نه تنها موضوعی سودمند نیست، بلکه ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری به بدن می‌رساند. البته این نظر این گروه است در حالی که اصلا این طور نیست و با اجرای صحیح آن، می‌توان گفت دد لیفت با هالتر بهترین حرکت ورزشی است و هیچ عارضه‌ای ندارد.

اما فرقی نمی‌کند که شما با هالتر بخواهید فقط وزنتان را کاهش دهید و یا اینکه تنها این حرکت را انجام دهید که وقتی شلوار جین می‌پوشید همه بتوانند هیکل زیبای شما را ببیند. شما وزنه می‌زنید و هدف خودتان را دارید و مربی‌تان هم حاضر است قسم بخورد که حرکت دد لیفت یا همان وزنه زدن بهترین روش و سریع‌ترین شیوه برای داشتن اندامی جذاب و گیراست.

اما با این همه این حرکت و وزنه زدن معجزه‌ای در تناسب اندام به حساب می‌آید. پس کمی ذهنتان را معطوف کنید به خواندن این مطلب در مورد هالتر و چگونگی انجام دد لیفت را در، نهایتا ۱۰ دقیقه بخوانید.

روش دد لیفت را چگونه به کار ببریم که بهترین نتیجه را بدهد؟

دد لیفت در زمره‌ی حرکات قدرتی است، توصیه‌ی بیشتر مربی‌های ورزشی، انجام اینگونه حرکات و تمرین‌های قدرتی است. وزنه زدن به طور همزمان عضلات زیادی را درگیر می‌نماید. پس بهتر است با این مقدمات، دیگر زیاد شما را منتظر نگذاریم و به سراغ بهترین حرکت ورزشی و چگونگی وزنه زدن یا انجام حرکت دد لیفت برویم.

هالتر زدن حالت‌های متفاوتی دارد اما قریب به اکثر مربی‌های ورزشی معتقدند بهترین نوع حرکت با وزنه، دد لیفت است. این حرکت به صورت بسیار سریعی وزن شما را پایین می‌آورد. چه آقا باشید چه خانم؛ فرقی نمی‌کند. دد لیفت با وزنه بهترین روش برای کاهش وزن و داشتن اندامی عضلانی است.

در دد لیفت با وزنه فقط قسمت کمر و باسن شما درگیر حرکت نمی‌شود بلکه بیشتر بدن شما را به مقاومت در برابر وزن خود وا می‌دارد و به همین علت است که وزنه وسیله‌ای است که مربی‌ها سر آن قسم می‌خورند و معتقدند بهترین حرکت برای داشتن اندامی مناسب است. هالتر زدن یا حرکت دد لیفت یک حرکت ترکیبی بوده و عضلات مختلفی مثل ساعد، مچ، کمر، شکم و حتی بالا تنه، سرشانه و کول را نیز درگیر می‌کند.

هالتر زدن به روش دد لیفت از جمله حرکات قدرتی است اما در حقیقت همه حرکات ترکیبی برای لاغری و کاهش وزن معجزه می‌کنند. وقتی کل بدنتان شروع به عضله سازی کند همزمان متابولیسم بدنتان نیز سر به فلک کشیده و این شروع چربی سوزی سرعتی شما خواهد بود.

تازه این فقط یک روی سکه است و بعد از اینکه قوی‌تر شوید دیگر بلند کردن هالترهای بسیار سنگین هم برایتان کاری نخواهد داشت. کافی است اراده کنید و سراغ هالترها و وزنه‌های سنگین بروید، با تلاش و تمرین خیلی زود وزنه‌های سنگین‌تری بلند کرده و با افزایش ضربان قلب و بالا رفتن متابولیسم، چربی سوزی‌تان هم شروع خواهد شد.

آموزش نحوه صحیح انجام حرکت دد لیفت

هالتر زدن به روش دد لیفت حرکتی فوق العاده ساده و کاربردی است که برای انجام آن، تنها نیاز به یک وزنه یا هالتر خواهید داشت.

اما چگونه وزنه به روش دد لیفت را انجام دهیم؟ جواب سوال شما اینجاست. ابتدا باید بدنتان را گرم کنید و بعد شروع به وزنه زدن کنید که ما در زیر چگونگی انجام درست آن را برایتان بیان کرده‌ایم.

ابتدا برای استفاده از هالتر به روش صحیح، صاف بایستید و پاهایتان را به اندازه عرض لگن باز کنید.

  1. باسن خود را به سمت عقب برده و زانوهایتان را کمی خم کنید.
  2. وزنه را با هر دو دست بگیرید (می‌توانید کف دست‌ها را به سمت خود گرفته یا برعکس نگه دارید)
  3. در حین انجام حرکت با وزنه حواستان به فرم کمرتان باشد که مبادا آن را خم کرده یا به آن قوس دهید.
  4. بلند شده و همزمان باسن و شانه هایتان را به سمت بالا بکشید تا وزنه از زمین بلند شود.
  5. وزنه را تا روی ران هایتان بالا آورده و سپس سرجای اولش برگردانید. این ۱ حرکت دد لیفت با وزنه کامل بود.
هالتر زدن به روش دد لیفت

چه فوایدی در هالتر زدن به روش دد لیفت وجود دارد؟

هالتر زدن فواید بسیار زیادی دارد که ما در مورد آن برایتان توضیح خواهیم داد.

چربی سوزی بیشتر

در یک پروژه تحقیقی که بر روی افراد دارای اضافه وزن صورت گرفت، این افراد به ۳ دسته تقسیم شدند:

  1. افرادی که می خواستند فقط با رژیم لاغر شوند
  2. افرادی که رژیم + تمرینات هوازی انجام می‌دادند
  3. افرادی که رژیم + ورزش هوازی + تمرینات با هالتر انجام می‌دادند

نتیجه این تحقیق بسیار جالب بود. گروهی که فقط به رژیم غذایی پایبند بودند ۷ کیلو، گروهی که رژیم و تمرینات هوازی انجام می‌دادند ۸ کیلو، یعنی مجموعاً یک کیلو بیشتر کاهش وزن داشتند و گروهی که وزنه را نیز چاشنی تمرینات خود کرده بودند حدود ۱۰ کیلو کاهش وزن داشتند!

این یعنی وزنه کمک کرده است که نزدیک ۳۰ تا ۴۰ درصد کالری سوزی بیشتر نسبت به افرادی که فقط به رژیم و تمرینات هوازی پایبند بودند.

بهتر شدن فرم بدن

پیش از این، در مورد هالتر زدن این موضوع را یاد آوری کردیم، که این حرکت عضلات کمر را نیز درگیر کرده و باعث افزایش قدرت عضلات این قسمت می‌شود. این یعنی تضمینی برای تغییر فرم بدن و خوش فرم شدن شما، اگر بعد از پشت میز نشستن‌های طولانی احساس می‌کنید فرم بدنتان تغییر کرده و نیاز به تقویت عضلات کمر دارید حتماً حرکت دد لیفت با وزنه را در برنامه ورزشی تان بگنجانید.

ایمنی در هنگام تمرین

از جمله حرکت‌های قدرتی و ایمن که با وزنه می‌توانید انجام دهید همین حرکت دد لیفت است. زیرا نیازی نیست زیر هالتر بروید و نگران افتادن وزنه یا کشیدن شما به سمت عقب باشید.

هرگاه احساس کردید دچار مشکل شدید کافی است به سادگی هالتر را رها کرده و فقط صدای بنگ افتادن هالتر را خواهید شنید! هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. دد لیفت، نیاز به هیچ مراقبی نداشته و می‌توانید با خیال راحت و به تنهایی این حرکت را داخل باشگاه انجام دهید.

در معرض فشار قرار گرفتن ماهیچه‌ها

ددلیفت یکی از حرکت‌های فوق العاده‌ای است که حتی از اسکوات هم تعداد بیشتری عضله را درگیر و تقویت می‌کند. برای بلند کردن هالتر باید همه گروه‌های عضلانی تان را به چالش بکشید.

به گفته مربیان ورزشی اگر می‌خواهید فقط یک حرکت ورزشی در طول روز انجام دهید شک نکنید که آن حرکت باید دد لیفت با هالتر باشد! زیرا هالتر به طور همزمان عضلات بالا تنه، پایین تنه و کمرتان را تقویت خواهد کرد.

استفاده از هالتر برای بهتر شدن زندگی

هالتر در زندگی روزمره شما بی آنکه خود بدانید، تاثیر مثبت زیادی دارد. انجام این حرکت با هالتر حتی به بهبود زندگی‌تان نیز کمک خواهد کرد. احتمالاً برایتان این سؤال پیش بیاید که چگونه چنین چیزی ممکن است؟

فرض کنید هر روز حرکت پرس سینه انجام دهید و در انجام این حرکت حرفه‌ای شوید. این حرکت تأثیر عجیب و غریبی روی زندگی روزمره‌تان نخواهد داشت. اما حرکت دد لیفت با هالتر دقیقاً عضلاتی را نشانه می‌رود که هر روز برای بلند و جا به جا کردن اجسام از آن استفاده می‌کنید.

حتی زمانی که می‌خواهید کودک دلبندتان را بغل کنید هم دد لیفت با هالتر به کارتان خواهد آمد.

نتیجه گیری

استفاده از تمرینات با هالتر، برای شما که می‌خواهید اندامی مناسب یا کاهش وزن داشته باشید، بهترین حرکت است. به گونه‌ای که اگر تنها یک حرکت ورزشی قرار باشد شما را به تمام آرزوهایتان برساند شک نکنید آن حرکت ددلیفت با هالتر است. البته به شرطی که حرکت فوق العاده‌ی دد لیفت با هالتر همراه با یک برنامه ورزشی تمام و عیار در اختیارتان قرار بگیرد و به صورت منظم آن را پیگیری کنید.

اگر هنوز برنامه ورزشی متناسب با شرایط بدنی‌تان ندارید بهتر است از مربیان ورزشی راهنمایی بگیرید. پس از مدت کوتاهی با این روش و هالتر زدن می‌توانید شاهد، بهترین شکل بدن خود باشید به گونه‌ای که باورتان نخواهد شد، این حرکت تا به این حد مفید بوده است. ورزش را رها نکنید و همیشه ورزش کنید و به طور مرتب سعی کنید، به میزان وزنی که با هالتر بند می‌کنید، مقداری وزنه اضافه‌تر کنید تا به نهایت کارکرد بدن‌تان در مواجهه با هالترها، این وسایل معجزه آسا برسید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.