دوچرخه ثابت برای لاغری

بسیاری از حرکات ورزشی مختلف بر روی قسمت‌های خاصی از بدن متمرکز شده و به طور اختصاصی آن را چاق یا لاغر می‌کند. دوچرخه‌ی ثابت علاوه بر لاغری کلی و عضله‌سازی شکم، می‌تواند باعث لاغری ران شود. در این بخش به طور تخصصی به تاثیر دوچرخه ثابت بر لاغری خواهیم پرداخت.

نحوه استفاده از دوچرخه ثابت برای لاغری ران‌ها

دوچرخه ثابت در حالت کلی با چربی‌سوزی و کالری سوزی می‌تواند باعث لاغری و عضله‌سازی در بسیاری از بخش‌های بدن شود. تاثیر دوچرخه‌ی ثابت بر لاغری ران‌ها و عضله‌سازی بخش‌های مختلف پا بیش از قسمت‌های دیگر دیده می‌شود. اما نحوه استفاده از دوچرخه است که تعیین می‌کند عضلات شما لاغرتر یا پرحجم‌تر شوند. در ادامه با راهکارهایی برای تاثیر دوچرخه بر لاغری ران‌ها می‌پردازیم.

سرعت رکاب زدن برای چربی سوزی با دوچرخه ثابت

سرعت و نحوه رکاب‌زدن یکی از فاکتورهای مهم در تاثیر دوچرخه‌ی ثابت بر لاغری ران‌ها است. سرعت بالا و بسیار پایین نمی‌تواند شما را به تغییر دلخواهتان برساند. برای لاغری ران‌ها بهتر است که سرعت رکاب‌زنی را بین ۸۰ تا ۱۱۰ دور بر دقیقه تنظیم کنید. استفاده از یک شیب ملایم رو به بالا می‌تواند تاثیر دوچرخه‌ی ثابت بر ران‌ها را بیشتر کند.

دوچرخه ثابت و لاغری

تنظیم مقاومت دوچرخه ثابت

مقاومت رکاب‌زنی از دیگر فاکتورهای مهم در تنظیمات دوچرخه سواری است که تغییرات آن می‌تواند نتایج متفاوتی در بدن ایجاد نماید. برای تاثیر دوچرخه‌ی ثابت بر لاغری ران‌ها باید از این نوع دوچرخه در مقاومت کم استفاده کنید. دوچرخه سواری در حالت سخت و با مقاومت بالا نه تنها ران‌ها را لاغر نمی‌کند بلکه بیشتر باعث عضله سازی در ران و پاها می‌شود. سعی کنید برای لاغری ران و عضلات پا مقاومت دوچرخه را در حالت متوسط رو به پایین قرار دهید و در آن حالت از آن استفاده کنید.

مدت زمان استفاده از دوچرخه ثابت

برای آنکه بتوانید از دستگاه دوچرخه ثابت تاثیر مورد نظر خود را در چاقی و لاغری بگیرید، باید طبق برنامه‌های مشخص و دقیق در زمان‌های تعیین شده از دستگاه استفاده کنید. برای افزایش تاثیر دوچرخه‌ی ثابت بر لاغری ران‌ها باید سعی کنید برنامه‌های طولانی مدت طراحی کنید.

بدون شک استفاده روزانه تنها ۵ دقیقه از دوچرخه‌ی ثابت نمی‌تواند تاثیر آن چنانی بر لاغری ران داشته باشد. سعی کنید برای لاغری ران‌ها روزانه حداقل ۳۰ دقیقه از این نوع دوچرخه استفاده کنید. در صورتی که استفاده ۳۰ دقیقه‌ای با دوچرخه‌ی ثابت در ابتدای کار برایتان سخت باشد، از دوچرخه سواری ۱۰ دقیقه‌ای شروع کرده و به مرور آن را افزایش دهید.

نکات مهم برای استفاده از دوچرخه ثابت

حتما قبل از استفاده از دوچرخه‌ی ثابت بدن خود را گرم کرده و حرکات کششی در پاهای خود انجام دهید. سعی کنید در ابتدای کار از کم‌ترین میزان مقاومت استفاده کرده و به مرور آن را تا میزان مناسب افزایش دهید. حتما در پایان دوچرخه سواری چند دقیقه برای سرد کردن عضلات پا را به دوچرخه سواری سبک اختصاص دهید.

سوار شدن و استفاده از دوچرخه ورزشی می‌تواند باعث سوزاندن کالری شود و پاها را لاغر و از بزرگتر شدن آن‌ها جلوگیری کرد.

بر استقامت خود تمرکز کنید، هر تمرینی که کمتر از دو دقیقه طول بکشد، تمرین مقاومتی است. یعنی شما قادر به ادامه‌ی کار نیستید، دوچرخه سواری یک ورزش استقامتی است نه قدرت‌ساز !

از پاها به صورت هوازی و قدرت سازی استفاده نکنید ! چیزی که دوچرخه سواری شما را محدود می‌کند خستگی عضلات پا است که با تمرین بهتر می‌شود.

تمرین با دوچرخه موجب سوزاندن کالری‌ می‌شود. اگر پاهایتان چربی زیادی دارد، بدن شما از این چربی‌ها و از چربی‌های موجود در نقاط دیگر بدن شما برای قدرت تمرین استفاده می‌کند و با از بین رفتن چربی‌های آن پاهای شما لاغرتر می‌شود. دوچرخه را می‌توان در سطح مقاومت بالا تنظیم کرد تا از قدرت عضلانی بیشتری استفاده کرد تا کالری‌های بیشتری بسوزد.

بیشترین نیرویی که هنگام دوچرخه سواری ایجاد می‌شود در حرکت‌های رو به جلو و پایین رخ می‌دهد؛ بنابراین در این تمرین بدون ضربه از مفاصل زانو ، لگن و مچ پا محافظت می‌شود.

در طول زمانی که از دوچرخه استفاده می‌کنید از مقاومتی استفاده کنید که چالش برانگیز است. سه یا چهار روز در هفته به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دوچرخه‌سواری کنید و در روزهای مقابل پیاده‌روی، شنا، طناب‌زدن یا رقصیدن را برای رسیدن به اهداف سلامتی خود انجام دهید.

دوچرخه ثابت برای لاغری شکم

یکی از دلایل دیگر انتخاب دوچرخه ثابت برای خرید ، تاثیر شگفت انگیز این ابزار بر کاهش وزن کلی و کوچک شدن شکم و پهلو است .

فشار وارده از رکاب زدن در دوچرخه ثابت بر بالا تنه کمتر از پایین تنه نیست . رکاب زدن مدوام و البته با برنامه در کنار رژیم درست تغذیه که میتوانید از یک پزشک متخصص تغذیه دریافت نمایید در کاهش حجم چربی بدن بخصوص شکم و پهلو ها معجزه نماید .

فشار وارده به عضلات شکم بخصوص هنگام خرید و استفاده از دوچرخه ثابت ایستاده و اسپینیگ باعث سوختن چربی های این دومنطقه به دلیل استفاده عضلات این ناحیه برای انرژی سوزی خواهد شد . استفاده از این ابزار هوازی با برنامه مدون و به صورت مدوام شکم شما را از حالت آویزن و شل خارج کرده و کم کم در کنار برخی وزش های جانبی تبدیل به عضله خواهد نمود .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.