معجزه آب کرفس برای کاهش وزن

آب کرفس، مانندکرفس، دارای کالری بسیار کمی است، جالب است بدانید این منبع غذایی که سرشار از فیبر است در هر ۱/۲ ۱ فنجان آب کرفس تنها ۱۶ کالری و کمتر از یک گرم پروتئین و تنها ۰٫۱۷ گرم چربی دارد.

وقتی ساقه های بلند و سبز رنگ کرفس را برای تهیه یک سالاد خرد می کنیم علاوه بر تامین فیبر مورد نیاز بدنمان یک میان وعده کم کالری نیز فراهم آورده ایم. آب تازه ساقه های کرفس علاوه بر اینکه از فیبر غنی شده است، می تواند در برنامه رژیم غذایی ما برای دستیابی به وزن ایده آل حضور داشته باشد. توجه داشته باشید که برای ایجاد ۱/۲ فنجان آب کرفس تازه، یک فنجان کرفس خرد شده و ۲/۳ فنجان آب لازم است. اگر غلظت این نوشیدنی از حدی که می پسندید بیشتر است، می توانید آن را با آب رقیق نمایید و آب تاثیری بر میزان فیبر دریافتی شما ندارد.

کالری پایین آب کرفس

همانطور که همه ما می دانیم بدن ما به فیبر احتیاج دارد و معمولا این فیبر را از طریق خوردن و نوشیدن آب میوه ها و سبزیجات مختلف تامین می کنیم و به ما توصیه شده است که برای تامین فیبر مورد نیازمان روزانه ۲ تا ۳ وعده سبزیجات مصرف کنیم که این نیاز را می توانیم با خوردن آب کرفس تامین کنیم.

حال سوال اساسی آن است که چطور از آب کرفس در رژیم کاهش وزن خود استفاده نماییم؟ پاسخ، جایگزینی آن به جای نوشیدنی های پرکالری است. فرض کنیم که شما روزانه یک نوشیدنی مانند سودای آب انگور می نوشید. یک وعده ۱۲ انسی سودای انگور، دارای ۱۶۰ کالری است و با جایگزینی آب کرفس به جای سودای انگور می توانید از حداقل جذب ۴۵۰۰ کالری در ماه جلوگیری و حدود ۱ الی ۱.۵ کیلو وزن کم نمایید.

توصیه کارشناسان شهر سلامت : اضافه وزن می تواند بر کارکرد بسیاری از سیستم های بدن از جمله قلب و دستگاه گوارش تاثیرات منفی بگذرد و سلامت عمومی شما را با تهدید مواجه نماید. بنابراین توصیه می شود که حتما با استفاده از برنامه ریزی تغذیه زیر نظر یک پزشک متخصص و افزایش فعالیت فیزیکی اقدام به کاهش وزن خود نمایید و همواره از تهیه قرص ها یا داروهای لاغری بدون هماهنگی با پزشک متخصص خودداری فرمایید. ضمنا استفاده از یک ترازوی دیجیتال در منزل می تواند به شما جهت کنترل روند کاهش وزن کمک نماید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.