تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟

تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟ هر کدام بر روی سلامتی بدن تاثیر گذارند. می‌توان گفت هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و از مزایا و معایب خاصی برخوردار هستند. بسیاری از افراد به دلیل اینکه فرصت رفتن به باشگاه را ندارند تصمیم می‌گیرند داخل منزل ورزش کنند. بنابراین ممکن است به سراغ وسیله ورزشی‌هایی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت بروند.

تردمیل

تردمیل وسیله ورزشی است که راه رفتن انسان را تقلید می‌کند. بعضی از تردمیل‌ها ضربان قلب، میزان کالری مصرف شده و مسافت طی شده را نشان می‌دهند؛ که از این طریق شدت ورزش برای ورزشکار مشخص می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند افرادی که بیماری زانو درد ندارند می‌توانند از دستگاه تردمیل به عنوان یک فعالیت ورزشی هوازی مناسب در منزل استفاده کنند. افرادی که بیماری قلبی، دیابت، فشارخون و … دارند قبل از استفاده از تردمیل بهتر است با پزشک خود مشورت نمایند. از مزایای این دستگاه می‌توان به دارا بودن دکمه خاموش ایمنی، افزایش سوخت کالری و دارا بودن برنامه‌ها و تمرینات متنوع اشاره کرد. همچنین معایب این دستگاه عبارتند از: فشار آوردن به مفاصل و قسمت پایین کمر، امکان افتادن حین تمرین و محدودیت در انجام سایر کارها موقع ورزش.

تردمیل

دوچرخه ثابت

میزان حداکثر اکسیژن مصرفی که شاخصی از استقامت قلبی-عروقی است در تردمیل بیشتر از دوچرخه ثابت می‌باشد. اما به دلیل اینکه دوچرخه ثابت فضای کمتری اشغال می‌کند و صدای کمتری دارد گزینه مناسبی برای اکثر افراد محسوب می‌شود. افرادی که به آرتروز زانو و دردهای اسکلتی-عضلاتی مبتلا هستند می‌توانند از دوچرخه ثابت استفاده کنند. بهتر است بدانید که دوچرخه ثابت در مقایسه با راه پیمایی و تند راه رفتن ظرفیت هوازی را خیلی کم افزایش می‌دهد. همچنین موقع استفاده از دوچرخه ثابت به دلیل اینکه از عضله‌های چهارسر رانی استفاده می‌کنید، زودتر دچار خستگی خواهید شد. استفاده از دوچرخه ثابت به تنهایی به عنوان یک ورزش هوازی مناسب نیست و باید به همراه دویدن باشد.

دوچرخه ثابت

لازم به ذکر است افرادی که درد جلوی زانو دارند نباید از دوچرخه ثابت یا متحرک استفاده کنند. البته با رعایت مواردی مثلا تنظیم زین دوچرخه به طوری که زانو زیاد خم نشود می‌توان از دوچرخه ثابت استفاده کرد. ولی بهتر است به جای دوچرخه سواری از پیاده روی یا شنا استفاده کنند. از مزایای دوچرخه ثابت می‌توان به افزایش انعطاف‌پذیری عضلات و رباط‌های پا، وارد کردن فشار کمتر به قسمت پایین کمر، ایجاد حفظ تعادل در افراد، دارا بودن برنامه و تمرینات متنوع، انجام کارهای دیگر همزمان با ورزش اشاره کرد. از معایب دوچرخه ثابت هم می‌توان به تاثیر کم در استخوان سازی و سوخت کم کالری اشاره کرد.

تردمیل یا دوچرخه ثابت کدام بهتر است

برای لاغری کدام مناسب تر است؟

تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟ می‌توان گفت هر دو دستگاه به دلیل انجام فعالیت‌ ایروبیک شدید در لاغری تاثیر گذار هستند. توصیه می‌شود که برای لاغری دستگاهی را انتخاب کنید که موقع کار کردن از آن لذت ببرید تا از مزایای کوتاه مدت و بلند مدت دستگاه بهره مند شوید.

برای سوزاندن کالری کدام دستگاه مناسب تر است؟

به دلیل اینکه موقع استفاده از تردمیل کل وزن خود را حمل می‌کنید و آن را به جلو میکشید تردمیل بیشتر کالری سوزی انجام می‌دهد. اما برای انجام تمرینات طولانی به دلیل اینکه به مفاصل کمتر فشار وارد می‌شود دوچرخه ثابت بهتر از تردمیل می‌باشد. همچنین تنوع تمرینات در دوچرخه ثابت بیشتر از تردمیل است.

برای سوزاندن چربی شکم کدام دستگاه بهتر است؟

تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟ براساس نظر متخصصان مهم‌ترین تمرینات موثر برای سوزاندن چربی شکم تمرینات اینتروال شدید می‌باشد. این تمرینات را می‌توان بر روی هر دو دستگاه انجام داد. زیرا بسیاری از مدل‌های موجود این دو دستگاه در بازار دارای برنامه پیش فرضی برای انجام تمرینات اینتروال شدید هستند. در صورتیکه برنامه بر روی دستگاه موجود نباشد می‌توانید با به بکارگیری یک برنامه مناسب به هدف خود یعنی چربی سوزی شکم و لاغری دست پیدا کنید.

کدام دستگاه فشار کم تری به زانو وارد می سازد؟

تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت؟ بهتر است بدانید که دویدن در هر دو حالت بر روی زمین یا بر روی تردمیل باعث فشار آوردن به زانو می‌شود. اما دویدن بر روی تردمیل نسبت به زمین راحت‌تر است. زیرا تسمه تردمیل مقداری از فشار ایجاد شده را کاهش می‌دهد. البته نکته قابل توجه در استفاده از تردمیل این است که روش صحیح دویدن بر روی تردمیل را باید بلد باشید.

لوازم ورزشی هوازی و زانو درد

اما در مقابل دوچرخه ثابت با بکارگیری عضلات پا ضربات کمتری به بدن و مفاصل وارد می‌کند. بنابراین ورزش کردن با دوچرخه ثابت لذت زیادی را به همراه دارد و در طولانی مدت نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

افرادی در قسمت پایین کمر خود احساس درد دارند دوچرخه ثابت برای آنها گزینه مناسب‌تری خواهد بود. زیرا این دستگاه هیچ فشاری به این ناحیه از بدن شما وارد نمی‌کند. حتی باعث تسکین درد در این ناحیه می‌شود. در استفاده از دوچرخه ثابت برخلاف دوچرخه معمولی لازم نیست به جلو خم شوید می‌توانید یک حالت مناسب را برای بدن خود ایجاد کنید. به نظر شما تردمیل بهتر است یا دوجرخه ثابت؟

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.