نحوه استفاده از دوچرخه ثابت

نحوه استفاده از دوچرخه ثابت اگر به شکل اصولی و درست انجام نگیرد نگیرد، اثر مثبتی روی بدن نخواهد گذاشت. بنابراین اگر قصد خرید این وسیله ورزشی را دارید، پیش از هر کاری باید اقدام به یادگیری روش صحیح استفاده از آن نمایید. برای مثال فرم اشتباه بدن در هنگام دوچرخه سواری منجر به درد پایین کمر و شانه‌ها می‌شود.

زمان تمرینات روی دوچرخه‌ی ثابت موثر و مفید است که براساس اصول، و منظم انجام شود. ورزش با دوچرخه ثابت یک نوع ورزش هوازی محسوب می‌شود. تحقیقات نشان داده که این ورزش هوازی باعث تقویت قلب و ریه، کاهش ابتلا به دیابت، کاهش فشار خون و باز شدن رگ‌های مسدود خواهد شد. جالب است بدانید در این نوع ورزش برای کاهش وزن با گرم کردن سبک ۵ تا ۱۰ دقیقه شروع شده و تا ۶۰ تا ۹۰ دقیقه ادامه خواهد داشت. اگر این زمان طولانی به نظر می‌رسد، می‌توانید با انجام چند دوره در طول روز به زمان مورد نظر دست پیدا کنید.

حالت‌های درست و صحیح نحوه استفاده از دوچرخه ثابت

یک حالت صحیح نحوه استفاده از دوچرخه ثابت این است که دست‌ها را در جایی که ترمز دوچرخه وجود دارد قرار دهید. طوری روی زین دوچرخه بنشینید که میان تنه از ران‌ها به سمت جلو خم شود. همچنین هسته بدنتان را درگیر کنید تا کمرتان صاف باشد و گردن و شانه‌ها در حالت استراحت قرار داشته باشند؛ به طوری که حرکات بالا تنه به حداقل برسد.

دوچرخه ثابت و استفاده از آن

حالت دوم این گونه است که در حالی که دست‌ها را روی فرمان جانبی قرار داده‌اید، از روی زین بلند شوید؛ به طوری که فقط کمی از بالای صندلی فاصله بگیرید. لازم به ذکر است که در این حالت نباید زیاد از زین دور شوید. عضلات باسن و هسته بدن را درگیر کنید. به طوری که در حین رکاب زدن نزدیک شدن باسن به زین را احساس کنید.

روش استفاده از دوچرخه ثابت

یک روش صحیح دیگر استفاده از این نوع دوچرخه، این است که انتهای بالایی فرمان را گرفته و کمر را صاف نمایید. باید در این حالت هسته بدن و عضلات باسن درگیر شوند و به جلو خم شوید به طوری که باسن به سمت عقب و بالای زین قرار بگیرد. باید در این حالت هسته بدن، همسترینگ، باسن و عضلات چهار سر همگی درگیر شوند و این را احساس کنید. در این حالت نباید به پایین کمر، شانه و گردن فشار بیاورید.

نحوه استفاده دوچرخه ثابت

نکات لازم برای خرید دوچرخه ثابت مناسب

ابتدایی‌ترین نکته این است که روی دوچرخه مورد نظر احساس راحتی کنید. زیرا ورزش کردن روی یک دوچرخه سفت و محکم هیچ لذتی ندارد. حتی الامکان سعی کنید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که ارتفاع صندلی آن قابل تنظیم باشد و طوری آن را تنظیم کنید که به راحتی بتوانید دسته‌های دوچرخه را در دست بگیرید. دوچرخه‌ای مناسب است که پشت صندلی آن کاملا پشت فرد را بگیرد.

همچنین باید مقاومت رکاب‌های دوچرخه قابل تنظیم باشد. بنابراین می‌توانید با استفاده از صفحه مانیتوری شدت ورزش و الگوی ورزشی خود را تنظیم کنید.
حتی الامکان سعی کنید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که صدای کمی داشته باشد؛ زیرا در صورت وجود صدا در دوچرخه بازده ورزش شما کم خواهد شد. بنابراین دوچرخه‌ی ثابت مناسب دوچرخه‌ای است که حین ورزش کردن با آن بتوانید به موسیقی یا تلویزیون گوش کنید.

دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که دارای صفحه تنظیم برنامه ورزشی باشد. زیرا اینگونه دوچرخه‌ها مقدار مصرف انرژی یا ضربان قلب را نمایش می‌دهند و شما بازتاب ورزشتان را خواهید دید. با استفاده از این صفحه نمایشگر قادر خواهید بود زمان، مسافت و سرعت رکاب زدن خود را تنظیم کنید.

باید دوچرخه‌ای را انتخاب کنید که با سایز بدنتان متناسب باشد. جالب است بدانید که اکثر دوچرخه‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که برای هر سایزی قابل تنظیم می‌باشند.

نحوه استفاده از دوچرخه ثابت برای چربی سوزی

برای آب کردن چربی‌های شکم باید ورزش‌های هوازی انجام دهید. قبل استفاده از دوچرخه باید با حرکات کششی و نرمشی، بدن خود را آماده کنید. سپس صندلی دوچرخه را در یک ارتفاع مناسب قرار دهید. لازم به ذکر است که موقع نشستن باید زانوها خیلی کم تا شوند و به حالت مستقیم باشند. باید برای گرم شدن بدن ابتدا به مدت ۵ دقیقه آرام پدال بزنید و سپس سرعت خود را رفته رفته افزایش دهید. سرعت دوچرخه‌ی ثابت باید طوری تنظیم شود که ضربان قلب افزایش پیدا کند. برای چربی سوزی باید موقع استفاده با قدرت رکاب بزنید و بدن خود را به صورت قائم نگه دارید. در آخر ورزش را با سرد کردن آرام بدن به اتمام برسانید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.