درمان و کنترل فشار خون بالا

درمان فشار خون بالا در افرادی که مبتلا به این بیماری هستند بسیار مهم و ضروری است؛ زیرا در صورتی که به آن بی‌توجهی شود می‌تواند باعث بروز مشکلات مهم و جبران ناپذیری مانند سکته شود. برای درمان و کنترل این بیماری روش‌های خانگی و دارویی بسیار وجود دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

روش‌های پزشکی برای کنترل فشار خون بالا

گاهی اوقات ممکن است فشار خون شما تا حدی بالا برود که بدون مصرف قرص و دارو پایین آمدن آن غیر ممکن باشد. در صورتی که علائم فشار خون را به شدت در خود احساس کردید، حتما به پزشک مراجعه کرده و قرص‌هایی را که دکتر برای شما تجویز می‌کند، مصرف کنید.

علاوه بر مصرف به موقع و روزانه قرص‌هایی که برای کنترل فشار مصرف می‌کنید، عواملی مانند خوردن غذای نامناسب و یا استرس و عصبانیت می‌تواند به طور ناگهانی فشار خون شما را بسیار بالا ببرد. در صورتی که مبتلا به این بیماری هستید برای درمان فشار خون بالا حتما دستگاه‌ فشار خون در خانه داشته باشید، تا در موارد بالا فشار خون خود را اندازه‌گیری کنید.

در صورتی که متوجه شدید فشار خونتان خیلی بالا است حتما علاوه بر قرص‌های روزانه مجددا برای پایین آمدن فشار قرص و دارو استفاده کنید، زیرا بالا رفتن فشار خون می‌تواند باعث ترکیدگی رگ‌ها و یا سکته شود.

زوش‌های پزشکی کنترل فشار خون بالا

روش‌های خانگی برای کنترل فشار خون بالا

علاوه بر روش‌های پزشکی برای درمان فشار خون بالا روش‌های خانگی نیز می‌تواند بسیار مفید و موثر واقع شود. اولین و مهم‌ترین مساله کنار گذاشتن عادت‌های غذایی نامناسب از جمله خوردن نمک، فست فود، غذاهای چرب، مصرف دخانیات و الکل و غیره است.

روی آوردن به مصرف غذاهای سبک و ساده به روش آب پز می‌تواند تا حد زیادی به درمان فشار خون بالا کمک کند. اما علاوه بر این موارد، خوراکی‌های طبیعی خاصی نیز وجود دارند که به طور اختصاصی و مانند داروهای قوی به مبارزه با این بیماری در شما خواهند پرداخت که در ادامه با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌شویم.

روش‌های خانگی کنترل فشار خون بالا

کرفس:

یکی از مناسب‌ترین خوراکی‌ها برای پایین آوردن فشار خون، کرفس است. می‌توانید روزانه چند لیوان آب کرفس بنوشید یا آن را خرد کرده و روی غذا حین خوردن بریزید.

سیر:

از دیگر خوراکی‌های مهم در درمان فشار خون بالا می‌توان به سیر اشاره کرد. سیر دارای خاصیت‌های بسیار برای بدن است که می‌توانید آن را به صورت خام یا در غذاهای روزانه خود مصرف کنید. همچنین می‌توانید تکه‌ای از آن را داخل دهان قرار داده و به مدت ۱۵ دقیقه آن را بمکید.

سیر برای فشار بالای خون

انار:

یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های بسیار موثر در درمان و کنترل فشار خون بالا انار است! می‌توانید این میوه را آب گرفته و یا دانه‌های آن را جداگانه یا در سالاد بخورید.

کنجد:

اضافه کردن کنجد یا روغن آن به وعده‌های غذایی روزانه به مدت حدود دو ماه می‌تواند فشار خون را در شما تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

چغندر:

از دیگر خوراکی‌های خوشمزه که برای کاهش فشار می‌توانید مصرف کنید، چغندر یا آب آن است. البته در صورتی که به دیابت و قند خون ابتلا دارید، بهتر است مواد دیگر را جایگزین این خوراکی نمایید.

زنجبیل:

همچنین می‌توانید روزانه مقداری زنجبیل را در چای یا آب میوه حل کرده و برای کنترل فشار خون مصرف کنید.

زنجبیل برای فشار خون بالا

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.