طرز ماساژ شکم برای لاغری

همواره افراد به دنبال راه حل‌هایی برای لاغری شکم و پهلوهای خود بوده‌اند. ما در این متن به شما طرز ماساژ شکم برای لاغری را آموزش و انواع روش های ماساژ شکم و پلو را بیان میکنیم .

طبق تحقیقات صورت گرفته، ماساژ همیشه موجب کاهش اضطراب و استرس در آن‌ها بوده است. اصولا از ماساژ به همین منظور استفاده می‌شده است اما امروزه محققان دریافته‌اند که از ماساژها می‌توان در موارد بسیاری استفاده نمود. منابع معتبری دال بر این که ماساژ، موجب کاهش وزن شده باشد در دست نیست، اما افراد زیادی با استفاده از ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو توانستند کاهش وزن داشته باشند.

ماساژ لاغری شکم و پهلو میتواند در کنار استفاده از رژیم غذایی و ورزش هوازی میتواند به سرعت مشکل افتادگی شکم و پهلو را حل کند .

ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو

از جمله ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. ماساژ تخلیه مایع لنفاوی
  2. ماساژ آروماتراپی برای کاهش وزن
  3. ماساژ شکم و درمان یبوست
ماساژ شکم

ماساژ تخلیه مایع لنفاوی

مایع لنفاوی موجود در بدن کمک می‌کند تا بدن با بیماری‌های مختلفی مبارزه کند. در این نوع ماساژ تخلیه لنفاوی، باعث می‌شود که حرکت این مایع در اطراف بدن بهبود پیدا کند. خود این امر باعث می‌شود که احتمال سکته‌های رقیق کاهش یابد. این نوع ماساژ در کشور فرانسه به عنوان ماساژی موثر در لاغری شکم و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در مجله‌ی آکادمی پوست اروپا در سال ۲۰۱۰ به درستی این ماساژ درمانی اشاره شده است. البته در این نوع ماساژها باید صبور باشید و انتظار نداشته باشید که چربی‌سوزی به سرعت صورت پذیرد.

ماساژ آروماتراپی برای کاهش وزن

یکی دیگر از ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو، ماساژ آروماتراپی می‌باشد. طبق مقاله‌ای که در سال ۲۰۰۷ در مجله‌ی آکادمی پرستاری کره‌ای منتشر شد، به تاثیر بسیار زیاد این نوع ماساژ آروماتراپی در لاغری شکم و پهلو اشاره نمود. در این مجله بیان شده بود که اگر این نوع ماساژ را با استفاده از روغن گریپ فروت انجام دهید ماساژ موثری در لاغری شکم و پهلو خواهد بود. هر چند که این مقاله نیز کامل نبوده ولی ما با استناد به این مقاله می‌توانیم ماساژ آروماتراپی را از جمله ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو نام ببریم.

ماساژ شکم و درمان یبوست

در سال ۲۰۱۱ مجله‌ای به نام Bodywork and Movement Therapies مقاله‌ای درباره ماساژ شکم منتشر نمود که در آن بیان شده بود که با ماساژ شکم می‌توان یبوست را درمان کرد. در این مقاله به نوع خاصی از ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو اشاره نشده است، فقط در این مقاله نوشته شده است که “ماساژ شکم باعث بهبود عبور مواد غذایی در دستگاه گوارش شده و در نتیجه یبوست درمان می‌شود.”

این نوع ماساژ در لاغری و کاهش وزن تاثیری ندارد ولی از آنجایی که بیماری یبوست باعث شکسته شدن و سوزش معده می‌شود، درمان آن باعث می‌شود لاغرتر از آنچه هستید به چشم بیایید.

دستگاه های ماساژور استاندارد

دستگاه‌های ماساژ موثر در لاغری شکم و پهلو در تحقیقات قدیمی نمی‌توانستند برای لاغری موثر واقع شوند. اما با پیشرفت علم و بهتر شدن دستگاه‌ ماساژور امروزه این امر به واقعیت تبدیل شده و می‌توان از این دستگاه‌ها برای لاغری شکم و پهلو استفاده نمود. علاوه بر این که این دستگاه‌ها موجب کاهش وزن و لاغری در تمام بدن به خصوص در شکم و پهلو می‌شوند و موجب به وجود آمدن عضله در بدن نیز می‌شود.

این دستگاه‌های ماساژور علاوه بر ماساژ موثر در لاغری شکم و پهلو فواید بسیاری دارند . این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که بر حسب تکنیک ماساژ و منطقه ای که ماساژ میدهند تقسیم بندی میشوند پرکاربرد ترین این دستگاه ها عبارتند از : ماساژور گردن ، ماساژور پا ، روکش صندلی ماساژور ، صندلی ماساژور

از جمله خواص دستگاه های ماساژ:

  • بهبود گردش خون
  • کاهش استرس و اضطراب
  • رفع خستگی
  • کاهش احتمال سکته قلبی
  • افزایش سوخت و ساز بدن
  • و …

دستگاه ماساژور بدن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هیچ گونه مضراتی برای بدن نداشته باشند. پس شما می‌توانید با آسودگی خیال از این دستگاه‌های ماساژ استفاده نمایید. ماساژ بدن به همان میزان که دارای فواید زیادی می‌باشد، برای برخی از افراد مضر است.

مثلا افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند یا نارسایی قلبی یا کلیوی دارند. افرادی که از بیماری پوستی رنج می‌برند و یا دارای عفونت بافت نرم، یا با رگه‌های سطحی مواجه هستند. افرادی که اخیرا عمل جراحی داشته‌اند و کسانی که مبتلا به سرطان هستند نیز نباید از ماساژهای موثر در لاغری شکم و پهلو به صورت سنتی استفاده کنند.

یک دسته از افراد هم هستند که باید قبل از استفاده از ماساژ به پزشک خود مراجعه کنند از جمله افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید یا پوکی استخوان هستند. ماساژ شکم نیز برای این گروه از افراد کاملا ممنوع می‌باشد.

از جمله:

  • خانم‌های باردار
  • افراد دارای فشار خون بالا
  • افراد مبتلا به عفونت ادراری و فتق شکمی

البته این مواردی که بیان کردیم مربوط به ماساژهای سنتی می‌باشد و شامل دستگاه‌های ماساژ نمی‌شود. برای استفاده از این دستگاه می‌توانند با پزشک خود مشورت نمایند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.