درباره‌ی مکمل‌های بدنسازی چه می‌دانید؟

مکمل‌های بدنسازی یکی از دغدغه‌‌های افرادی است که قصد پرورش اندام و بدنسازی را دارند. مکمل غذایی همانطور که می‌دانید و از اسمش پیداست یک قرص یا دارویی برای کامل کردن نیازهای بدن فرد است. باید در این باره اطلاعات کافی و دقیقی را به دست آورید تا در استفاده از آن‌ها دچار مشکل نگردید. مکمل‌های بدنسازی بسیاری در حال حاضر در بازار موجود است که نمی‌شود به همه‌ی آن‌ها اعتماد کرد.

برای آشنایی بیشتر با این مکمل‌ها با ما همراه باشید. در این مطلب ما قصد داریم به توضیح و معرفی کامل مکمل‌های بدنسازی بپردازیم. شما باید با توجه به نیاز بدن خود و هدفی که از بدنسازی دارید مکمل مناسب خود را انتخاب نمایید. البته به یاد داشته باشید که در انتخاب مکمل‌های بدنسازی باید با افراد حرفه‌ای و مربیان بدنسازی مشورت نمایید.

بعد از انجام تمرین‌های پر فشارِ بدنسازی حتما لازم است تا به بدن فرصت استراحت و ریکاوری بدهید. زمان ریکاوری، بدن شما باید مکمل‌های مناسبی را دریافت نماید تا عضلات، رشد خوبی داشته باشند و شما به اندام ایده‌آل خود دست یابید.

پروتئین از مکمل‌های بدنسازی ضروری

همانطور که می‌دانید پروتئین یکی از مهم‌ترین مکمل‌های بدنسازی است. پروتئین تقریبا حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از کالری بدن را تامین می‌نماید. پروتئین در غذاهای ما وجود دارد. البته باید توجه داشته باشید که مقدار بیشتر رژیم خود را صرف چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها ننماییم.

در صورتی که از تخم مرغ، گوشت قرمز و سفید و سایر سبزیجات حاوی پروتئین استفاده نماییم تقریبا پروتئین لازم برای یک روز تامین می‌گردد. برای افرادی که ورزشکار هستند و یا تحرک بسیار زیادی دارند این مقدار پروتئین کافی نیست.

مکمل‌های بدنسازی که پروتئین هستند، می‌توانند انتخابی عالی برای مصرف این افراد باشند تا مواد ضروری بدنشان تامین گردد. این مکمل‌ها به خصوص قبل و بعد از انجام تمرینات کمک بسیار زیادی به عضله سازی و تامین انرژی بدن می‌کنند.

جالب است که بدانید قبلا تصور می‌شد که پروتئین نقش کمتری در تامین انرژی بدن دارد، اما امروزه با تحقیقات بسیار دریافته‌اند که پروتئین بهترین منبع برای دریافت انرژی می‌باشد. چنانچه می‌خواهید با ورزش و رعایت رژیم غذایی به اندام ایده‌آل و زیبایی دست پیدا کنید حتما باید تحت نظر یک مربی حرفه‌ای مکمل پروتئین خود را تهیه و استفاده نمایید. برای تامین پروتئین از وعده غذایی باید روزانه چند وعده مصرف نمایید که برای اکثر افراد امکان پذیر نیست اما استفاده از مکمل‌های بدنسازی بسیار راحت و به صرفه است.

مصرف مکمل‌های ورزشی

از مصرف روغن ماهی غافل نشوید

روغن ماهی دارای مواد بسیار مفید و ضروری برای بدن انسان می‌باشد. روغن ماهی دارای مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب امگا ۳ است که مزایای بسیار زیادی برای بدن دارد. این مزایا شامل:

  • عملکرد شناختی جسم را بسیار بهبود می‌بخشد
  • سیستم ایمنی را تقویت نموده و از آسیب‌ها پیشگیری می‌نماید
  • سیستم قلبی و عروقی را تقویت می‌کند
  • پوست را شاداب و درخشان می‌نماید
  • چشم‌ها را بسیار تقویت می‌نماید
  • باعث کاهش مشکلات استخوانی و مفاصل بدن می‌گردد

به طور کلی امگا ۳ برای افرادی که ورزش می‌کنند فواید بسیار زیادی دارد. اگر هدف شما چربی سوزی است این ماده می‌تواند کمک زیادی بکند و اگر قصد عضله سازی دارید باز لازم است تا از این مکمل استفاده نمایید.

در قدیم زمانی که کشاورزی و دامداری به صورت مدرن و پیشرفته نبود، گوشت حیوانات منبع غنی از امگا ۳ بود، ولی در حال حاضر به دلیل ارگانیک نبودن سبزیجات و گوشت‌ها این ماده را نمی‌توان از گوشت دریافت نمود. استفاده از مکمل‌های بدنسازی که دارای روغن ماهی و امگا ۳ هستند برای بهبود عملکرد بدن ورزشکاران بسیار مفید و ضروری می‌باشد.

مکمل آمینو اسیدهای شاخه‌دار

آمینو اسیدهای شاخه‌دار یکی از مواردی هستند که برای ورزشکاران و افراد حرفه‌ای بسیار ضروری است. این اسیدها باعث می‌شوند تا عضلات با سرعت بیشتری ریکاوری شوند. همچنین با مصرف این مکمل‌های بدنسازی از تحلیل رفتن عضلات جلوگیری می‌شود. مزایای استفاده از مکمل‌های بدنسازی آمینو اسید شاخه‌دار عبارتند از: افزایش سطح انرژی بدن، این مکمل سبب می‌شود تا پروتئین دریافتی در بدن بهتر و بیشتر هضم گردد، میزان توان جسمی بعد از استفاده این مکمل به خوبی افزایش می‌یابد، در صورتی که قصد دارید عضله سازی خوب و بیشتری در بدن اتفاق بیفتد از این مکمل استفاده نمایید.

در رژیم غذایی هر فرد به مقداری این نوع آمینواسیدها وجود دارند اما مقدار آن به قدری نیست که تمام نیازهای ورزشکاران و افراد حرفه‌ای را برطرف نماید. استفاده از این مکمل‌های بدنسازی کمک بسیار زیادی به عضله سازی و ریکاوری بدن می‌کند. حتی می‌توان از این مکمل در روزهایی که تمرین انجام نمی‌دهید نیز استفاده کرد.

گلوتامین یکی از مکمل‌های بدنسازی مفید

گلوتامین نیز یکی از آمینواسیدهایی است که در پروتئین موجود می‌باشد. این ماده در بدنِ تقریبا تمامی انسان‌ها و مخصوصاً در قسمت‌های استخوانی و عضلانی می‌باشد. با دریافت این مکمل قسمت‌های استخوانی و بافت‌های عضلانی تقویت می‌گردند. مزایای استفاده از مکمل‌های بدنسازی گلوتامین عبارتند از رشد عضلات با مصرف این مکمل به سرعت افزایش می‌یابد، عضلات تحلیل نمی‌روند و تجزیه نمی‌شوند، این مکمل باعث می‌شود تا سیستم ایمنی مقاومت بسیار زیادی پیدا کند و فرد به سختی دچار بیماری شود.

این مکمل همچنین در بهبود عملکرد دستگاه گوارش نیز نقش بسیار زیادی دارد. استفاده از این مکمل بعد از تمرین سبب می‌شود تا بدن ریکاوری خوبی را انجام دهد. اگر از آن دسته افرادی هستید که تنها چند جلسه در هفته تمرین می‌کنید حتما باید از گلوتامین استفاده نمایید تا زودتر به هدف خود برسید. تاثیر این مکمل‌های بدنسازی در ریکاوری و بازسازی عضلات بسیار زیاد است. همانطور که می‌دانید تنها انجام تمرینات پر فشار برای عضله سازی کافی نیست و لازم است به بدن زمان استراحت و مواد مغذی کافی را برسانیم تا به هدف مورد نظر خود دست یابیم.

مصرف گلوتامین

کراتین از مکمل‌های بدنسازی

کراتین نیز یکی از مکمل‌های بدنسازی است که ورزشکاران از آن برای بهبود عملکرد بدن و افزایش توان قدرتی خود استفاده می‌نمایند. ورزشکاران دو سرعت از این مکمل استفاده می‌نمایند زیرا باعث می‌شود تا با سرعت بیشتری عمل کنند و مسابقه دهند. همچنین این مکمل کاربرد بسیار زیادی در ورزش‌های پر فشار مانند وزنه برداری و بدنسازی دارد.

در ورزش بدنسازی ورزشکاران در زمان مسابقات از کراتین استفاده می‌نمایند، زیرا باعث می‌شود تا مدت زمان زیادی وزنه‌های سنگینی را تحمل نمایند. همچنین این مکمل باعث می‌شود تا عضلات حجم بگیرند و بزرگ‌تر به نظر آیند. بیشتر کراتین موجود در بدن در ماهیچه‌های استخوانی قرار دارند و برای کار کردن عضلات کمک می‌کنند. کراتین مونوهیدرات از کراتین‌هایی است که تاثیرات خوب و مفیدی را بر بدن دارد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.