راهکارهای به تاخیر انداختن پیری پوست

پیری پوست یکی از مهم‌ترین عواملی‌ است که در مسن‌تر به نظر رسیدن افراد نقش دارد. عواملی مختلفی چون انقباض عضلات، استرس، نور خورشید و مصرف دخانیات به شدت پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهند و چنانچه از آن مراقبت نگردد به سرعت علائم پیری پوست نمایان می‌گردد.

راه‌های مختلفی نیز برای مراقب از پیری پوست وجود دارد که یکی از مهم‌ترین راهکارها ورزش کردن است. افرادی که تحرک بدنی ندارند بعد از چند سال به افتادگی و پیری پوست مبتلا می‌شوند.

ورزش راهکاری برای مبارزه با پیری پوست

گزارشات مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش کردن نقش بسیار مهمی در تعدیل وزن، بهبود خواب، کاهش فشار خون و چربی خون و مهم‌ترین از همه در به تاخیر انداختن و مبارزه با پیری سلول‌های بدن به‌ویژه پیری پوست بازی می‌کند.

بنابراین همه این موارد، افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا از بی‌تحرکی و خواب آلودگی دست بردارند و به سمت ورزش و تحرک بدن رو بیاورند. در این مقاله با بیان اطلاعات لازم در خصوص فواید ورزش کردن سعی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا هیچ وقت به خودتان اجازه ندهید روند افزایش سن شما را مغلوب کند و موجب شود در زندگی احساس ناتوانی و فرسودگی کنید.

بررسی اثر ورزشِ استقامتی روی سرعت فرایند پیری، روی موش‌ها نشان داد ورزش کردن سرعت روند پیری را کاهش می‌دهد و در حالی‌که این موش‌ها در شرایطی قرار گرفته بودند که موجب افزایش سرعت پیری در آن‌ها می‌شود.

این موش‌ها در طی روز ورزش‌های سنگینی را انجام می‌دادند که این امر سبب شد که این موش‌ها در مقایسه با موش‌هایی که از لحاظ ژنتیکی روند پیری نرمالی داشتند جوان‌تر به نظر برسند. علاوه بر اینکه این موش‌ها در مقایسه با سایر موش‌ها جوان‌تر بودند، انجام برنامه‌ی ورزشی منظم می‌تواند از پیری زودرس تک تک اعضای بدن این موش‌ها که درگیر ورزش بودند جلوگیری کند.

تحقیقات حاکی از آن است که انجام ورزش روزانه از ضعف و پیری مغز، پیری پوست و عضله‌ها جلوگیری می‌کند. وقتی این موش‌ها پنج ماه به‌طور مداوم ورزش کردند، میتوکندری آسیب دیده سلول به میتوکندری سالم و فعال تبدیل می‌شود.

بنابراین ورزش کردن در به تاخیر انداختن پیری و جلوگیری از مرگ زودرس کمک شایانی خواهد کرد. فعالیت روزانه در شاداب و با طراوت به‌نظر رسیدن ظاهرتان و جلوگیری از پیری پوست نقش بسزایی دارد.

چهار ورزش موثر در به تاخیر انداختن پیری پوست

لازم است توجه داشته باشید که باید هر فرد با توجه به محدوده سنی، نوع ورزشی را که می‌خواهد انجام دهد انتخاب کند. برای مثال اگر فردی دارای سن ۶۵ سال به بالا هست نباید ورزش‌هایی را انجام دهد که ضربان قلب از ۱۵۰ بالاتر رود. اما ورزش‌هایی مانند پیاده روی، یوگا و رقصیدن می‌تواند برای رده‌های مختلف سنی مناسب باشد و به فرد در حفظ سلامت و به تاخیر انداختن پیری پوست کمک کند. در زیر توضیحات مختصری در مورد این نوع ورزش‌ها داده می‌شود.

رقصیدن

رقصیدن یک حرکت پویاست که به تقویت عضلات شکم کمک کرده و اندام‌ها را سفت می‌کند، از طرفی به تقویت روحیه و جلوگیری از افسردگی نیز کمک می‌کند. اگر وقت و پول لازم را برای رفتن به کلاس‌های ورزشی مختلف ندارید می‌توانید با رقصیدن در خانه ورزش کنید و به تناسب جسمی و روحیتان کمک کنید و از پیری پوست صورت‌تان جلوگیری کنید.

پیاده روی

پیاده روی به عنوان یک فعالیت بدنی ملایم به‌طور مطلوبی سلامت قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر جزء دسته افرادی هستید که در طی روز در اداره پشت یک میز مینشینید و کار انجام می‌دهید خیلی خوب است اگر ساعت مشخصی را در طی روز به پیاده روی ملایم در هوای آزاد اختصاص دهید تا حال روحی و جسمی خوبی داشته باشید.

هنر رزمی تای چی چوان

این هنر جز هنرهای رزمی محبوب در چین و دنیا به‌حساب می‌آید. تای چی چوان در واقع یک سیستم نرم و درونی هنر رزمی ووشو یا کونگ فو است. تای چی چوان از حرکات بسیار آرام و ملایمی که ترکیبی از مدیتیشن و نفس‌های عمیق برخوردار است و این امر آن را به ورزش مناسبی برای همه رده‌های سنی تبدیل می‌کند.

یوگا

یوگا یک ورزش جسمی و ذهنی محسوب می‌شود که هندوها آن را ابداع کرده‌‌اند. یکی از اجزا اصلی تمرینات یوگا تمرینات تنفسی می‌باشد که به تنظیم تنفس افراد کمک می‌کند و از این طریق به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک بسیاری می‌کند.

استرس به‌طور مستقیم و غیر مستقیم در پیری پوست نقش دارد. یوگا به کاهش استرس، تسکین دردهای مزمن و آرتروز، افزایش قدرت عضلات و انعطاف پذیری آن‌ها کمک بسیاری می‌کند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.