قرص فارماتون و هر چه باید در مورد آن بدانید

در این مطلب به معرفی قرص فارمتون که یکی از پر طرفدارترین مکمل های هست که در ایران مصرف میگردد میپردازیم . در این مطلب به سوالاتی مثل فارماتون چیست ، عوارض فارماتون ، زمان مصرف قرص فارماتون و بسیار دیگر از سوالات شما پاسخ داده میشود . امیدواریم با مطالعه این مقاله هرآنچه میخواهید درباره این مکمل نام آشنا بدانید ، برای شما مخاطب عزیز بیان نماییم .

قرص فارماتون محصول کشور سوئیس است. فارماتون یک مولتی ویتامین و مینرال است، در قرص‌های مولتی ویتامین مجموعه‌ای از ویتامین‌ها، مواد معدنی و گاهاً ترکیبات گیاهی و سایر مواد مغذی در یک قرص، کپسول و یا سافت ژل گرد هم آورده می‌شوند.

فارماتون حاوی عصاره ریشه جینسینگ و مقدار قابل توجهی عناصر آهن، مس، منگنز و ویتامین A و مقدار استانداردی ویتامین‌های D, C, E ,B1,B2, B3, B5, B6, B12 است.

کپسول ژریاتریک فارماتون Pharmaton برای افرادی که:

  • دچار کم خونی و فقر آهن بوده
  • خانم‌هایی که دچار قاعدگی‌های طولانی و سنگین می‌باشند
  • و افرادی که بعد از عمل جراحی مقدار زیادی خون از دست داده

و به طور کلی هر فردی که پزشک تشخیص دهد، نیاز به دریافت میزان بیشتری آهن و برخی از ویتامین‌ها دارد مناسب است.

فارماتون ترکیبی از مواد فعال است که جهت بازسازی قوای جسمانی، روانی و جلوگیری از مشکلات دراز مدت که در اثر بالا رفتن سن به وجود می‌آید، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قرص‌های فارماتون فاقد شکر بوده و می‌توانند توسط افراد دیابتی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

ویژگی‌های کپسول ژریاتریک فارماتون

  • کمک به حفظ توان بدن در طول رژیم‌های مختلف (مانند رژیم‌های لاغری، رژیم‌های پزشکی و …)
  • کمک به بازیابی توان بدن در دوره نقاهت (پس از بیماری‌ها، عفونت‌ها، اعمال جراحی و …)
  • کمک به بهبود علایم مربوط به مراحل خاص از جمله سنین بحرانی خانم‌ها و آقایان
  • کمک به بهبود شرایط روحی و روانی و افزایش تمرکز ذهنی در جوانان
  • افزایش کارایی بدن در تمرینات ورزشی و جلوگیری از خستگی سریع
  • کاهش مقاومت نسبت به کربوهیدرات‌ها و پیشگیری از دیابت پیری
  • کاهش مشکلات ناشی از تحلیل استخوان‌ها و مفاصل
  • کمک به بهبود علایم عمومی ناشی از افزایش سن
  • جلوگیری از فقر ویتامین و مواد معدنی
  • کمک به کاهش چربی خون

روش مصرف قرص فارماتون

زمان مصرف قرص فارماتون نکته بسیار مهمی است که لازم است در هنگام مصرف به آن توجه ویژه شود . درصورتی که پزشک داروی دیگری تجویز نکرده باشد. ۲ عدد سافت ژل فارماتون را روزانه به مدت ۲ تا ۳ هفته می‌توان مصرف نمود, یک عدد قرص فارماتون به همراه صبحانه و دیگری همراه نهار. پس از این مدت ۱ عدد فارماتون روزانه هنگام صبحانه مصرف می‌شود.

توجه: در صورت خالی بودن معده ممکن است جذب ویتامین‌ها و مواد موجود در فارماتون به خوبی صورت نگیرد و دچار ناراحتی معده شوید.

مزایای مصرف قرص فارماتون

بدن انسان در سنین مختلف نیازهای متفاوتی به ویتامین‌ها و مینرال‌ها دارد. معمولاً پزشکان در سنین میانسالی، مولتی ویتامین‌ها را توصیه می‌کنند. اگرچه متخصصان تغذیه معتقدند غذا هنوز هم باید مهم‌ترین منبع دریافت مواد مغذی باشد، ولی دریافت روزانه مکمل‌ها به‌خصوص در سنین بالا می‌تواند ضامن سلامت طولانی‌ مدت باشد.

در واقع مکمل‌های غذایی برای پر کردن شکاف‌های تغذیه‌ای مناسب هستند. مصرف مولتی ویتامین‌ها برای بدن فواید و خواص بسیار فراوانی دارد و از همه مهم‌تر به جوان ماندن شخص کمک شایانی می‌کند.

قرص فارماتون یکی از انواع مولتی ویتامین‌های وارداتی است که سال‌هاست در داروخانه‌های ایران با مجوز در حال ارائه است این مکمل ویتامینی در کشور ما با توجه به وجود مارک فارماتون بر روی کپسول‌ها و شیـشه‌ها به نام “فارماتون” شناخته می‌شود.

این دارو به دلیل فرم خاص دارویی، سوسپانسیون درون کپسول نرم ( سافت ژل) جزو مقبول ترین مولتی ویتامین‌ها در کشور است. قرص فارماتون حاوی ترکیب متناسب و متعادلی از تمام آنچه نیاز روزانه فرد را به ویتامین، املاح و عناصر کمیاب تشکیل می‌دهند، می‌باشد.

ترکیب اختصاصی (DMAE) جهت کمک به بهبود خلق و خو و عملکرد مغزی به سافت ژله‌ای فارماتون افزوده شده است. کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید موادی هستند که با تاثیر روی متابولیسم چربی‌ها موجب کاهش ذخایر چربی کبد و جلوگیری از تجمع چربی در عروق خونی می گردند.

قرص ژریاتریک فارماتون می‌تواند جهت جبران کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی که خصوصاً در دوران پیری به دلیل یک رژیم نامتعادل و جذب ضعیف به میزان بالایی رخ می‌دهد، مورد استفاده قرار گیرد. همچنین فارماتون در فعالیت‌های شدید جسمانی و ذهنی (سندرم استرس) نیز کاربرد دارد.

به دلیل اثرات سینرژیست ( تقویتی) کولین، اینوزیتول، لینولنیک اسید و لینولئیک اسید با ماده فعال دارویی عصاره جینسینگ، قرص ژریاتیک فارماتون اختلال در متابولیسم چربی‌ها را بهبود می‌بخشد و دارای اثراتی بر ضد تجمع کلسترول در عروق خونی می‌باشد.

این محصول برای بهبود علایم فیزیولوژیکی و پاتولوژیک سالخوردگی و همچنین بیماری‌های ناشی از افزایش سن مؤثر است.

ژریاتریک فارماتون دارای چهار گروه ماده فعال است:

  • عصاره جینسینگ با غلظت بالا
  • دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات
  • مواد دخیل در متابولیسم (ویتامین‌ها، مواد معدنی، عناصر کمیاب)
  • مواد مؤثر در متابولیسم چربی‌ها که سبب برداشت یا کاهش ذخایر چربی کبد می‌شوند (کولین، اینوزیتول، لینولئیک اسید)

خواص قرص فارماتون Pharmaton

ژریاتریک فارماتون به دلیل مواد تشکیل دهنده آن برای افراد میانسال و جوان‌تر که به دلیل فعالیت‌های بیش از اندازه فکری و بدنی دچار استرس می‌باشند، نیز مفید است.

جین‏سینگ موجود در فارماتون دارای انواعی از پاناکسوزیدها و پاناگزاتریول و پاناگزادیول است. این ترکیب دارای اثر محرک نسبی بر روی مغز و بدن می‌باشد که باعث احساس افزایش تمرکز و احتمالاً بهبود حافظه می‌گردد.

به دلیل وجود دی متیل آمینو اتانول بی تارتارات، ژریاتریک فارماتون یک ترکیب بهبود دهنده خلق و خوی بسیار ضعیف است.

مکمل غذایی فارماتون حاوی حدود ۲۰ نوع ویتامین و ماده معدنی مناسب برای بدن انسان است که می‌تواند کمبود ویتامین‌های ناشی از سو تغذیه یا سو جذب را برطرف نماید.

قرص ژریاتریک فارماتون

مزایای مصرف قرص ژریاتریک فارماتون Pharmaton

  • بهبود علایم عمومی ناشی از افزایش سن (نظیر کاهش کارایی جسمانی و ذهنی، خستگی بیش از حد و افسردگی، اختلال حافظه و فراموشی، عدم توانایی در تمرکز، بی‌خوابی، جمود وابسته به پیری، لرزش، خارش‌های ناشی از پیری، سوء هاضمه و ضعف بنیه ناشی از پیری
  • وضعیت‌های خاص با افزایش سن (سنین بحرانی در زنان و مردان، شرایط افسرده کننده که با تغییرات خلق و خو همراه است، بی حوصلگی و تحریک پذیری، تحلیل پوست و مو و ناخن‌ها)
  • جبران کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی ناشی از افزایش سن و استرس
  • کمک به مشکلات افزایش چربی خون و کاهش تحمل کربوهیدرات‌ها
  • مشکلات ناشی از تحلیل استخوان‌ها، مفاصل و غذاهای کم کالری (به طور مثال تغذیه غیر متعادل و ناکافی، رژیم‌ها و معالجات جهت لاغری)
  • دوره نقاهت (پس از بیماری‌ها، عفونت‌ها، اعمال جراحی و رادیولوژی)
  • افزایش بنیه و قوای عمومی بدن برای افراد جوان‌تر در شرایط روحی و روانی، افزایش تمرکز، کاهش خستگی سریع و افزایش کارایی

عوارض جانبی کپسول ژریاتریک فارماتون

عوارض فارماتون در این بخش بیان میشود و فاماتون هم مانند هر مکملی میتواند برای برخی افراد عوارضی داشته باشد .

استفاده از قرص‌های فارماتون می‌تواند عوارض جانبی مثل مشکلات خواب، خارش پوست، سردرد، سرگیجه یا مشکلات گوارشی مثل اسهال، حالت تهوع، استفراغ و دردهای شکمی را به همراه داشته باشد.

اگر به اختلالات کبدی، یا هر گونه مشکل گوارشی یا جذب گلوکز یا گالاکتوز، اختلالات ذخیره سازی آهن مثل هموکروماتوز، غلظت بالای کلسیم، ویتامین A,D در خون مبتلا هستید، نباید از فارماتون استفاده کنید.

موارد منع مصرف ژریاتریک فارماتون

  • کسانی که مشکلات کلیوی و اختلالات کبدی دارند.
  • کسانی که مشکلات گوارشی یا جذب گلوکز یا گالاکتوز دارند.
  • کسانی که مشکلاتی در افزایش جذب آهن دارند، مانند هموکروماتوزیس
  • کسانی که سطح ویتامین A و D و همچنین کلسیم ادرار یا خونشان بالاست.
  • در مواردی که فرد در حال مصرف ویتامین D و A می‌باشد.
  • کسانی که به مواد ساخته شده در این دارو حساسیت دارند.
  • کسانی که به سویا, بادام زمینی یا لاکتوز حساسیت دارند.
  • اگر قصد بارداری دارید و یا در دوران بارداری و شیردهی می‌باشید از مصرف قرص فارماتون خودداری نمایید. زیرا دوز بالای ویتامین A می‌تواند باعث سقط جنین و یا آسیب به جنین و نوزاد گردد.

شرایط نگهداری ژریاتریک قرص فارماتون Pharmaton

در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
پس از استفاده درب محصول را به خوبی ببندید.

توصیه و هشدار مصرف ژریاتریک فارماتون

کودکان زیر ۱۳ سال و خانم‌های باردار حتماً قبل از مصرف با پزشک متخصص مشورت کنند.

در صورتی که از داروهای ضد انعقاد خون (رقیق کننده) مانند وارفارین و آسپرین و یا از کپسول لوودوپا برای بیماری پارکیسنون، داروهای ضد فشار خون، ضد افسردگی، آرام‌بخش و یا محرک سیستم اعصاب استفاده می‌کنید، قبل از مصرف فارماتون با پزشک خود مشورت نمایید.

قرص های فارماتون نباید بیش از مقدار توصیه شده مصرف شود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.