همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن

وقتی عنوان مقاله‌ای را که ارائه می‌دهیم “همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن” انتخاب می‌کنیم مسلما باید همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن را ذکر کنیم اما ذکر مطلب جامع و کامل در این باره و هر مبحث دیگری هم غیر ممکن و هم خارج از حوصله خواننده خواهد بود پس تلاش می‌کنیم مطلبی که ارائه می‌دهیم در عین کامل بودن مختصر و مفید باشد و به جرات بتوان گفت که همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن را ذکر کرده باشیم.

در حال حاضر ماساژ سوئدی در بین انواع مختلف ماساژ یکی از بهترین‌ها شناخته شده، که هدف اصلی آن ریلکسیشن و آرامش بدن است. این ماساژ که به نوعی مدیتیشن محسوب می‌شود با ماساژ ماهیچه‌ها و بافت‌های بدن در جهت بازگردانی خون به سمت قلب صورت می‌پذیرد.

ماساژ سوئدی چگونه است؟

ماساژ سوئدی شامل مالش دادن طولانی مدت و در عین حال با فشار، ضربه و تکان دادن توسط دست می‌باشد. در یک مطالعه علمی منتشر شده در نیویورک تایمز ثابت شده که افرادی که در روز به مدت ۴۵ دقیقه تحت ماساژ درمانی سوئدی قرار می‌گیرند سطح هورمون‌های استرس به طور قابل توجهی کاهش یافته و سطح گلبول‌های سفید خون و یا تعداد لنفوسیت‌های خون آن‌ها افزایش و به نوعی سیستم ایمنی بدنشان تقویت شده است.

فنون ماساژ سوئدی همچنین می تواند شامل فشار دادن دایره‌ای با کف دست، وارد کردن ضربه، ورز دادن و خم و کش دادن باشد. چون گفته شد که همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن را خواهیم آورد بهتر است حرکات اصلی این نوع از ماساژ را به صورت زیر ذکر کنیم:

  • افلوراژ : مالش طولانی مدت توسط کف دستان
  • فشار : شل کردن ماهیچه‌ها و عضلات و بهبود گردش خون
  • ضربه : تحریک کردن عضلات توسط انگشتان و کف دست جهت رفع تنش
  • لرزش : ایجاد حرکت سریع با دست یا یک دستگاه جهت شل شدن ماهیچه‌ها و عضلات
  • اصطکاک : آزادی گره‌ها و تونوس‌های عضلانی با حرکت دایره‌ای سریع و تحت فشار

هنگام مراجعه به مراکز ماساژ درمانی جهت انجام ماساژ سوئدی به شما گفته می‌شود بر روی شکم و به صورت نیمه برهنه دراز بکشید. جهت حفظ حریم شخصی حوله‌ای روی شما انداخته می‌شود. ماساژور (فرد ماساژ دهنده) با بکارگیری تکنیک‌های بالا، مراحل ماساژ را پیش خواهد برد و پشت، بازوها، گردن و پاهای شما را ماساژ خواهد داد. بدون شک تجربه‌ای بسیار لذت بخش خواهد بود. سعی کنید در رابطه با حرکات اعمالی و فشارها علایق خود و همچنین مواردی را که تمایل به انجام آن‌ها را ندارید به فرد ماساژ دهنده بگویید.

ماساژ سوئدی

مواردی از فواید ماساژ سوئدی

همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن را با ذکر چند مورد از هزاران فایده این ماساژ ادامه می‌دهیم:

ریلکسیشن

محبوبیت و مزیت عمده ماساژ سوئدی می‌تواند آرامش عمومی حاصل از آن باشد. مدت زمان استاندارد هر جلسه ماساژ سوئدی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد و بیشتر بافت‌های اصلی بدن مورد هدف قرار می‌گیرند. ماساژ بر روی میزی نرم که مخصوص ماساژ طراحی شده و در محیطی آرام انجام می‌گیرد که آرامش بخشیدن به شخص گیرنده ماساژ هدف اصلی آن است.

افزایش و بهبود گردش خون

ماساژ سوئدی با تسریع گردش خون در کل بدن، از فشار وارد آمده بر عروق کاسته و گردش خون را بهبود می‌بخشد. همچنین این ماساژ با کمک به کاهش ضربان قلب، فشار خون بالا را بهبود و قلب را تقویت می‌نماید. ضایعات متابولیک بدن با انجام این ماساژ از عضلات برطرف شده و سموم و پسماندهای بافت‌های بدن با سرعت بیشتری دفع خواهند شد.

تسکین دهنده درد

برای برطرف کردن دردهای مزمن ناشی از آسیب‌های ورزشی و یا آرتروز در مفاصل جلسات منظم ماساژ درمانی سوئدی بکار می‌رود. ماساژور با استفاده از ضربه‌هایی که گردش خون را تسریع و آرامش را برای فرد ماساژ گیرنده به ارمغان می‌آورد به تحلیل و تسکین درد عضلات و مفاصل او کمک خواهد کرد.

کاهش استرس و افسردگی

همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن را باید در یکی از مهم‌ترین فواید آن یعنی تسکین استرس خلاصه کرد. این نوع از ماساژ استرس را از فرد گیرنده ماساژ با کاهش تعداد ضربان قلب و کاهش انسولین و کلسترول خون دور خواهد کرد. کاهش فشار خون حاصل از ماساژ، خطر ابتلا به استرس، اضطراب، افسردگی و به حداقل رساندن ابتلا به بیماری‌هایی چون سکته مغزی و قلبی و نارسایی کلیه را به همراه خواهد داشت. ماساژور با استفاده از فنون خاصی می‌تواند عضلات را شل، تنش عضلات را کاهش و انعطاف پذیری آن‌ها را افزایش دهد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعاتی از همه چیز در مورد ماساژ سوئدی و فواید آن عایدتان گشته و انجام این ماساژ را در لیست برنامه‌هایتان قرار دهید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.