آب نارگیل یا آب کدام نوشیدنی برای بدن مفید است؟

آیا می‌دانید آب نارگیل چقدر مفید است؟

طرفداران آب نارگیل به سرعت در جهان در حال افزایش هستند و به طور کلی کسانی که از این معجون استفاده می‌کنند، در دنیا با رشد روز افزونی روبه‌رو هستند، همچنین افرادی که جذب این نوع نوشیدنی شده‌اند افراد دیگر را نیز به نوشیدن آب نارگیل دعوت می‌کنند، حال شما به این سوال پاسخ دهید: تصور شما از آب نارگیل چیست؟

از مناسب‌ترین کارهایی که شما می‌توانید هنگام باشگاه رفتن انجام دهید، برداشتن بطری نوشیدنی است، که بایستی به همراه داشته باشید، چرا که ورزش کردن بدن شما را گرم می‌کند و آب زیادی از بدن شما از طریق عرق از دست می‌رود، شما با این کار آب از دست رفته را بایستی جبران کنید تا صدمه‌ای به سلامتی شما وارد نشود. در ساعتی که شما ورزش می‌کنید حداقل نیم لیتر آب، از طریق عرق کردن، از دست می‌دهید.

ورزش کنید و آب نارگیل را امتحان کنید

ورزشکاران هنگام تمرین کردن همیشه بایستی یک بطری به همراه خود داشته باشند، تا آبی را که به صورت عرق از دست داده‌اند ،جبران شود. اما شما تا به الان به فکر جایگزین نوشیدنی دیگری به جای آب بوده‌اید؟

در تحقیقات علمی به نتایج نسبتا خوبی رسیده‌ایم ، باتوجه به نظرات بی‌شماری که دانشمندان داده‌اند، اغلب بر این باور رسیده‌اند که این نوشیدنی می‌تواند به جای آب استفاده شود، و تقریبا آب از دست رفته را جبران نماید.

استفاده از آب نارگیل در جهان بسیار رو به رشد است. به طوری که در چند سال اخیر بسیاری از ورزشکاران در سراسر دنیا برای جبران آب از دست رفته بدن خود از آب نارگیل استفاده می‌کنند. پس می‌توانیم به این برسیم که این نوشیدنی می‌تواند، جایگزین مناسبی برای آب باشد و جایگزین بسیار عالی برای تامین آب بدن است.

ورزش و نوشیدن آب

آب نارگیل را با نمک بنوشید

آب نارگیل در دایره غذایی غنی از پتاسیم است به گونه‌ای که اگر یک فنجان بنوشید، تقریبا ۱۷ درصد مواد از دست رفته بدنتان را تامین می‌کند، اما بدن نیاز به نمک نیز دارد، که در این نوشیدنی میزان نمک بسیار کم است، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود آب نارگیل را با نمک غنی شده بنوشید تا نمک بدنتان را هم به جبران برساند و باعث کاهش وزنتان می‌شود.

آب نارگیل و فواید منحصر به فردش

مطالعاتی که انجام شده است در این حوزه به ما این مطلب را می‌رساند که آب نارگیل غنی از آنتی اکسیدان‌های طبیعی می‌باشد، یعنی به طور تقریبی آب نارگیل با خود نارگیل برابر است و هنگامی که ما آب نارگیل می‌خوریم گویی خود نارگیل را خورده‌ایم.

صحبت‌هایی از این مورد به میان کشانده شده است، مدعیانی که آب نارگیل مصرف می‌کنند، ادعا دارند، آب نارگیل قند خون را کاهش می‌دهد. طبق مطالعات علمی، این ادعا تقریبا می‌تواند درست باشد، اما با وجود شکر طبیعی که در این نوشیدنی وجود دارد پزشکان آن را تایید نمی‌کنند و علم پزشکی مهر تایید را برای این مطلب نزده است بنابراین به طور کلی نمی‌توان گفت که این نوشیدنی قند را کاهش می‌دهد.

آب نارگیل

آیا آب نارگیل به ورزش کردن شما کمک می‌کند و کیفیت بدن شما را بالا می‌برد؟

مطابق آنچه که خوانده‌ایم و از منابع معتبر اطلاعات گرفته‌ایم، آب نارگیل را اگر قبل ورزش کردن بنوشید، درد بدن شما را کاهش می‌دهد. گاهی مانع بزرگی برای خستگی است اما با توجه به گفت و گویی که بین دوچرخه سواران شده است، آنها این ادعا را رد می‌کنند و گفته‌اند که با استفاده از آب نارگیل کیفیت دوچرخه سواری آن‌ها هیچ تغییری نکرده است و از بهبود آن خبری نیست.

آب نارگیل چه ضرری به ما وارد می‌کند

از مضرات آب نارگیل که خیلی کم شاهد آن‌ها هستیم، می‌توانیم به اتفاقات سال‌های اخیر برای تنیسوری اشاره کنیم که داستان آن را مجلات پزشکی به گوش دیگر ورزشکاران رساندند. این ورزشکار در روز مسابقه‌اش، تقریبا ۹ ساعت را با دمای بالایی از گرما سپری کرد و در این ۹ ساعت با توجه به خستگی زیادی که داشت، دقیقا ۸ بطری آب نارگیل را سر کشید و به طور ناگهانی تپش قلب و سردرد را در بدن خود حس کرد.

اما تنها باعث این ماجرا آب نارگیل نیست، او ۹ ساعت در زیر آفتاب سوزان عرق ریخته و آب بدنش از دست رفته است و همین باعث کاهش قند او و همچنین فشار او شده وهمه اینها دست به دست هم داده‌اند تا سلامتی او را تحریک کنند.

با همه این اتفاقات این تنیسور دست از ادعای خود برنداشته و همیشه اظهار داشته است که تنها نوشیدنی که به او انرژی می‌دهد و درد بدن او را می‌کاهد آب نارگیل است، که شب قبل مسابقه هم از آن استفاده کرده است او همواره در تمرینات خود از آب نارگیل یاد می‌کند و آن را به دیگر ورزشکاران توصیه می‌کند.

نتایج حاصله از نوشیدن آب نارگیل

باتوجه به گفته‌ها پی بردیم آب نارگیل از جمله نوشیدنی‌های انرژی زاست که غنی از پتاسیم و الکترولیت می‌باشد و گاها می‌توان با آن برای ورزش خود دوپینگ کرد البته دوپینگی که قانونیست. و این را بدانید فایده‌های آب نارگیل وقتی قابل توجه می‌شود که برنامه ورزشی شما طولانی باشد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.