مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز که باید بدانید

مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز یکی از مواردی است که افراد نیازمند به دستگاه اکسیژن باید اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشند. اکسیژن عنصر حیاتی و بسیار ضروری برای تنفس و زندگی انسان است. در بیمارانی که سطح اکسیژن خون آن ها کم باشد باید از وسیله ای برای بالا بردن اکسیژن استفاده نمود. دستگاه اکسیژن ساز یکی از ابزارهای مهم برای تامین اکسیژن بیماران ریوی و قلبی می باشد.

بررسی مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز

در این مطلب به بررسی مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز می پردازیم. در صورت وجود هرگونه مشکل در ریه ها میزان اکسیژن خون کاهش می یابد. در صورتی که این عنصر بسیار مهم در بدن کم باشد، مشکلات بسیاری در اندام های بدن به وجود می آید. تمام ارگان ها برای عملکرد صحیح نیاز به اکسیژن کافی دارند. خون با رساندن این اکسیژن وظیفه ی مهمی را دارد. چنانچه مشکلی در انتقال اکسیژن به وجود آید، تمام اندام های بدن دچار ضعف شده و عملکرد ناقصی خواهند داشت. در صورتی که رسیدگی کافی و به موقع انجام نشود فرد زندگی خود را از دست خواهد داد.

دستگاه اکسیژن وسیله ای بسیار حیاتی و کاربردی برای بیمارانی است که اکسیژن کافی ندارند. مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز مواردی است که باید قبل از استفاده، اطلاعات کافی و دقیقی درباره ی آن ها کسب نماییم. قطعا تمامی وسایل و دستگاه های ساخته شده به دست بشر دارای معایب می باشند.

اما در مواردی میزان مزیت های آن بسیار بیشتر از معایب است و همین موضوع سبب می شود تا افراد از آن دستگاه استفاده نمایند. کسب اطلاعات کافی درباره ی مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز می تواند کمک بزرگی را به شما نماید.

اکسیژن ساز

فواید استفاده از دستگاه اکسیژن ساز

با بررسی مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز می توانیم تصمیم بهتری را درباره ی استفاده از آن بگیریم. ساز و کار این دستگاه به گونه ای است که هوا را دریافت کرده و به وسیله ی مواد و فیلترهای موجود سبب خلوص بیشتر اکسیژن می شود. در واقع این دستگاه، اکسیژن با خلوص بالای ۹۰ درصد را به بیمار منتقل می کند و فرد می تواند راحت تر نفس بکشد. در تمام نقاط کره ی زمین می توان از این دستگاه استفاده نمود.

عمر این دستگاه زیاد است و شما می توانید سالیان سال از آن استفاده نمایید. شاید این فکر به ذهنتان برسد که می توان از کپسول های اکسیژن برای تامین اکسیژن بیمار استفاده نمود، اما باید بدانید که هزینه ی خرید کپسول بسیار زیاد است و شما فقط می توانید مدت محدودی از آن استفاده نمایید.

با خرید یک بار دستگاه اکسیژن ساز شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه های گزاف برای کپسول اکسیژن ندارید و می توانید مدت طولانی از این دستگاه استفاده نمایید. تنها چیزی که این دستگاه نیاز دارد هوا است که هر زمان و در هر جا می توان از آن استفاده کرد.

دستگاه اکسیژن ساز کاملا با بدن انسان سازگار می باشد. مقدار اکسیژن به اندازه تولید می گردد و تمامی بافت ها و عروق، اکسیژن کافی را دریافت می نمایند. در صورت استفاده صحیح از این دستگاه می توان به پوست شاداب و درخشان دست یافت. وجود اکسیژن کافی در سلول های پوست سبب می گردد تا جوان سازی انجام شده و پوست زیبا و درخشانی داشته باشید. وجود اکسیژن کافی در هوا سطح استرس را کم تر می نماید.

معایب استفاده از دستگاه اکسیژن

همان طور که گفته شد بررسی مزایا و معایب دستگاه اکسیژن ساز می تواند کمک بزرگی را برای انتخاب صحیح و خرید آن نماید. تمام دستگاه های ساخته شده توسط بشر دارای ایراداتی هستند. دستگاه اکسیژن ساز نیز عیب هایی را دارد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. نمی توان این وسیله را بی عیب و نقص دانست. درست است که می توان بهره ی زیادی را از آن برد ولی معایبی نیز وجود دارد.

در صورتی که گنجایش این دستگاه استاندارد و کافی نباشد، نمی تواند اکسیژن مورد نیاز را تامین کند. گنجایش استاندارد برای این دستگاه پنج لیتر است. در صورتی که گنجایش کمتری را داشته باشد، نمی توان به صورت ۲۴ ساعته اکسیژن مورد نیاز را دریافت نمود. این مورد یکی از معایب دستگاه اکسیژن ساز می باشد. حتما باید در هنگام خرید دقت لازم را به گنجایش دستگاه داشته باشید.

یکی دیگر از معایب بارز و مشخص این دستگاه صدای آن است. دستگاه اکسیژن ساز دارای صدایی است که در هنگام کار کردن می تواند بیمار و یا اطرافیان را آزار دهد. البته ممکن است برخی از برندها دستگاه های کم صدا تری تولید نمایند. اما در حالت کلی می توان گفت صدای آن به گوش می رسد و شاید برای بیمار و مراقب بیمار، کمی آزار دهنده باشد.

در هنگام خرید باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید و تا جای ممکن دستگاه کم صدایی را انتخاب نمایید. افراد باید بر حسب نیاز بیمار خود دستگاه اکسیژن مناسبی را تهیه نمایند تا بعدا دچار مشکلی نگردند.

منبع : fa.wikipedia

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.