اسکی فضایی و درد زانو

اسکی فضایی یا الپتیکال یکی از بهترین و مناسب‌ترین دستگاه‌های ورزشی برای تقویت عضلات پا است که علاوه بر آن به شما برای لاغری و چربی‌سوزی نیز کمک می‌کند. این دستگاه ورزشی دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند حین ورزش، اغلب بخش‌های بدن را تحت تاثیر قرار داده و لاغری یکنواخت را به شما هدیه دهد. اما ممکن است شما نیز بارها با این مساله مواجه شده باشید که آیا الپتیکال برای زانو مضر است یا خیر؟ با ما همراه باشید تا پاسخی جامع در این باره به شما بدهیم.

اسکی فضایی برای چه کسانی مضر است؟

قبل از آن که اقدام به خرید این دستگاه ورزشی کنید، باید بدانید که این دستگاه برای همه افراد نمی‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و برای برخی مضر است. در صورتی که بنا به هر دلیلی از جمله عوامل کپسولی، استخوانی، عضلاتی یا تاندومی دارای درد در بخش‌های مفصلی خود به خصوص مفاصل تحتانی هستید، استفاده از این دستگاه ورزشی نه تنها به بهبود شما کمکی نمی‌کند، بلکه باعث افزایش درد در شما خواهد شد. همچنین اگر دچار بیماری آرتروز زانو هستید و خم کردن و باز کردن زانوهایتان برایتان سخت است، به هیچ عنوان سراغ خرید و یا استفاده از این دستگاه ورزشی نروید. حرکت‌های این دستگاه حین فعالیت باعث آسیب بیشتر به صفحه انتهایی استخوان مفاصل و باقی مانده غضروف مفصلی شده و التهابات و درد را افزایش می‌دهد.

اسکی فضایی یا الپتیکال

آیا اسکی فضایی واقعا برای زانو مضر است؟

همان طور که در بالا اشاره شد، استفاده از این دستگاه برای افرادی که بیماری‌های زانو و مفصل دارند مضر است. اما در صورتی که این مشکلات را ندارید با خیال آسوده می‌توانید از این دستگاه استفاده نمایید. جالب است بدانید که بر خلاف باور عمومی که درباره تاثیر منفی این دستگاه بر زانو وجود دارد، الپتیکال یکی از کم اثرترین ورزش‌ها برای زانو، کمر و باسن بوده و فشار وارده به زانو حین فعالیت را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

از آن جایی که هنگام فعالیت با این دستگاه ورزشی همانند دوچرخه پاها به پدال‌ها متصل هستند، انجام فعالیت برای مفاصل ساده‌تر بوده و فشار کم‌تری به زانو وارد می‌شود. از طرف دیگر فعالیت و انجام حرکات ورزشی با الپتیکال باعث تقویت مچ پا، عضلات ران و همسترینگ می‌شود.

الپتیکال و زانو درد

این مساله علاوه بر افزایش قدرت و تعادل در پاها، به طور غیر مستقیم باعث تقویت زانو نیز می‌شود. همچنین انجام هر نوع فعالیت ورزشی، از جمله تمرین با الپتیکال، باعث افزایش جریان گردش خون در تمام بخش‌های مختلف بدن و زانو می‌‌شود. افزایش جریان گردش خون در اطراف زانو عضلات و مفاصل آن را تقویت نموده و به شما کمک می‌کند تا سال‌ها پاها و زانوانی سالم داشته باشید.

نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد آن است که در صورتی که شما کارمند و یا دانشجو باشید، ساعت‌های زیادی را بدون وقفه روی صندلی و در حالت خاصی می‌مانید؛ به طوری که ساعت‌ها زانوی شما خم شده باقی می‌ماند. این مساله به مرور زمان می‌تواند برای شما مشکل ساز شود. اما استفاده از اسکی فضایی می‌تواند حرکاتی مناسب و آرام به زانوهای شما داده و از آسیب آن جلوگیری کند.

علت درد زانو و پا، در استفاده از اسکی فضایی:

همانطور که گفتیم این دستگاه به خودی خود ضرری برای زانو و دیگر بخش‌های پا ندارد. اما در صورت استفاده اشتباه از دستگاه مثلا هم تراز نبودن دستگاه با سطح بدنتان یا قرارگیری اشتباه و همچنین فشار زیادی آوردن به خود در استفاده از دستگاه می‌تواند باعث بروز درد و مشکل در شما شود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.