آیا استفاده از تردمیل با وجود دیسک کمر ممکن است؟

بیشتر ما انسان‌ها به دلایل مختلفی دچار مشکلات زانو یا کمر می‌شویم. اگر تغییرات خاصی را در فعالیت روزانه و تحرکی خودمان ندهیم، ممکن است دچار دیسک کمر یا دیسک زانو شویم. با این احتمال، باید پیش از رسیدن به کهنسالی، قید تمامی فعالیت‌های خود را زده و خانه نشین شویم.

دیسک کمر یکی از دردهای رایج است که هر فردی ممکن است در سنین جوانی و کهنسالی به آن دچار شود و پس از آن را، باید با درد طاقت فرسا گذراند. این مشکل ممکن است در اثر بالا بودن وزن و یا به دلیل بلند کردن وسایل سنگین و رعایت نکردن اصول حرکتی ایجاد شود.

ستون فقرات هر انسانی از استخوان و مهره تشکیل شده است که به صورت ردیف در کنار هم قرار گرفته‌اند. در میان این مهره‌ها دیسک‌هایی به شکل گرد یا صاف قراردارد که به نوعی حکم ضربه گیر را در بدن ایفا می‌کند. این دیسک کمرها اجازه نمی‌دهند تا بدن به صورت ناگهانی دچار ضربه شود. از این رو هرگونه احتمال آسیب دیدگی را از بدن دور می‌کند.

چه زمان افراد دچار بیماری دیسک کمر می‌شوند؟

افراد زمانی که اقدام به فعالیت‌های زیاد می‌کنند و بیش از حد از ضربه گیرهای بدن خود استفاده می‌نمایند، بدن را به تحمل فشار زیاد و غیر اصولی محکوم می‌کنند. همین مسئله مشکلات زیادی را برای انسان به بار می‌آورد.

زمانی که دیسک کمر یا دیگر ستون فقرات همچون پاها و گردن، دچار مشکل می‌شوند، دردهای بسیار زیادی در بدن انسان ایجاد می‌کنند. اگر دیسک در قسمت بالای ستون فقرات شما دچار مشکل شود، دست‌ها، گردن و حتی انگشتان دست شما هم دچار درد خواهند شد.

اگر دیسک در ستون فقرات قسمت پایین بدن دچار مشکل شوند، لگن، پاها و پایین کمر دچار دردهای وحشتناکی می‌شوند. معمولا افرادی که سنشان بالا می‌رود، بیشتر دچار دیسک کمر می‌شوند. چون این افراد دیگر رژیم غذایی سالم نداشته و از تحرک کافی برخوردار نیستند.

زمانی که سن بالا می‌رود، آب دیسک کمر کمتر می‌شود. اگر به این موضوع به درستی رسیدگی نشود، روز به روز شدت کاهش آب دیسک کمر بیشتر خواهد شد. از جمله مهم‌ترین دلایل بروز دیسک کمر در انسان فشار آوردن به ستون فقرات، تصادف با خودرو، بلند کردن غیر اصولی وسایل سنگین و … می‌باشد.

بیشتر بخوانید:
درمان دیسک کمر با ورزش

عوامل تشدید کننده بیماری‌های ستون فقرات

یکی از مهم‌ترین عواملی که منجر به تشدید بیماری‌های ستون فقرات و دیسک کمر می‌شود، چاقی و بی‌تحرک بودن بدن است. اگر مراقب وزن بدن خود باشید، می‌توانید فشار وارده به دیسک‌های کمر خود را کم کنید.

اگر پیش از اضافه وزن دچار بیماری دیسک کمر نبودید و پس از آن به این مشکل دچار شدید، بهتر است به دنبال راه کارهای کاهش وزن خود باشید. چربی‌های اضافه بدن خود را از بین ببرید و از درد کمر خود بکاهید. برای رسیدن به این هدف، می‌توانید از دو روش اصولی بهره‌مند شوید.

یا به صورت روزانه و منظم ورزش کنید، یا از رژیم‌های غذایی مناسب برای بدن استفاده کنید. می‌توانید برای به‌دست آوردن نتیجه بهتر، هر دوی این روش‌ها را همزمان استفاده کنید. همیشه سعی کنید از سبزیجات و میوه در برنامه غذایی خود استفاده نمایید.

تا حدود بسیار زیادی از مصرف سرخ کردنی، کربوهیدرات و مصرف غذاهای چرب دوری کنید. اگر به دلایل مختلفی نمی‌توانید به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه نموده و در آنجا به فعالیت ورزشی بپردازید، بهتر است برای پیشگیری از بروز دیسک کمر در منزل اقدام به فعالیت نمایید.

با داشتن تردمیل در منزل و استفاده از آن می‌توانید بسیاری از بیماری‌های ستون فقرات را از خود دور نمایید.

ورزش کردن با تردمیل

مزایا استفاده از تردمیل در منزل

چند سالی‌ است که مردم با خود تصور می‌کنند استفاده از تردمیل بر روی دیسک کمر تاثیرات مخربی دارد. به همین دلیل این دسته از افراد به دنبال فعالیت‌های ورزشی با تردمیل نمی‌روند. اما باید بگوییم اگر استفاده از تردمیل به صورت روزانه و اصولی انجام شود، می‌تواند تاثیرات مثبتی بر بیماری‌های ستون فقرات داشته باشد.

‌زمانی که شما بر روی تردمیل راه می‌روید، قادر هستید ابتلا به بیماری‌های زیادی را پیشگیری نموده و از درد دیسک کمر بکاهید. این دستگاه‌ها دارای ضربه گیرهای حرفه‌ای هستند. قدم زدن بر روی این سطح نرم و ضربه گیرهای آن، می‌تواند ماهیچه‌های ستون فقرات را تقویت و محافظت نماید.

استفاده از تردمیل در منزل از جمله راحت‌ترین و ایمن‌ترین روش‌های ورزش خانگی به شمار می‌رود. بسیاری از افراد هستند که از مشکلات دیسک کمر رنج می‌برند. اما به دلیل بی‌اطلاع بودن از این بیماری، همچنان به انجام فعالیت‌های روزانه خود می‌پردازند.

اگر از این بیماری خود اطمینان حاصل نمایند، می‌توانند به راحتی با انجام ورزش‌های روزانه درد ناشی از بیماری دیسک کمر را در بدن خود کاهش دهند. پس از آن قادر خواهند بود به راحتی بدوند، از پله بالا بروند، سرکار بروند، راه بروند و … .

اما اصولا افرادی که به بیماری دیسک کمر مبتلا هستند، ترجیح می‌دهند به دلیل داشتن درد، از انجام هر گونه تحرکی دوری کنند. این افراد زیاد می‌خوابند و بی‌تحرک در یک محل می‌نشینند. برای از بین بردن و کاهش درد در ستون فقرات کافیست در منزل بر روی تردمیل آرام حرکت کنید.

دیسک کمر و تردمیل

نحوه انجام حرکات ورزشی بر روی تردمیل

بهتر است برای انجام فعالیت با تردمیل، آرام ارام حرکت کنید تا آمادگی جسمانی کاملی به‌دست آورید. کافیست در طول روز اول ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی تردمیل راه بروید. پس از آن هر روز مدت زمان بیشتری را به آن اضافه کنید. تا در انتها ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در طول روز بتوانید راه بروید.

فراموش نکنید که پیش از آغاز تمرینات ورزشی، حتما بدن خودتان را با نرمش و کشش گرم کنید. هرگز نباید به صورت ناخواسته به دیسک کمر و ستون فقرات خود صدمه‌ای وارد کنید. چون با این کار بیماری شما تشدید خواهد شد.

این تصور که بیماران دیسک کمر باید همیشه و به مدت طولانی بنشینند، اصلا فکر درستی نیست. چون نشستن طولانی مدت خود به ستون فقرات آسیب جدی می‌رساند. حتی در زمان نشستن هم باید اصول کلی را رعایت نموده و در زاویه ۱۳۵ درجه بنشینید. در این زاویه نشستن، فشار کمی را به کمرتان و دیسک کمر وارد خواهید نمود.

تردمیل میتواند باعث لاغری ، تقویت عضلات کمر و فیله شود . برجسته کردن باسن با تردمیل هم امکان پذیر است و شما میتوانید علاوه بر استفاده از این محصول برای کمک به سیستم ستون فقرات برای دیگر خواسته ه۹ای خود هم بهره ببرید .

بیشتر بخوانید:
تی آر ایکس و دیسک کمر

تاثیر شنا و پیاده روی برای درمان درد ستون فقرات

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند به درد کمر شما کمک کند، شنا کردن و پیاده روی در آب است. اگر به این بیماری مبتلا نشده‌اید، می‌توانید با انجام این تمرینات ورزشی از بروز آن پیشگیری نمایید.

شنا ورزشی مفید است که به راحتی قادر است کمردرد را تسکین دهد. فشار آب منجر می‌شود تا عضلات بدن قوی شوند، و با خود کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر آن شما می‌توانید با استفاده از پیاده روی منظم و روزانه، کالری‌های بدن خود را بسوزانید. که این عمل کمک می‌کند تا وزن شما کاهش یافته و با کاهش وزن نیز درد دیسک کمر از بین خواهد رفت.

پیاده روی باید حتما به صورت اصولی و درست اجرا شود. اگر به صورت مداوم و برای طولانی مدت پیاده روی کنید، مسلما نه تنها به بدن خود فایده نمی‌رسانید، بلکه ممکن است بیماری‌‌های دیگری را هم برای شما به ارمغان آورد.

حتما زمانی که اقدام به پیاده روی می‌نمایید، به تعداد ضربان قلب خود توجه داشته باشید، تا از بروز مشکلات جلوگیری نمایید. اگر تمامی این موارد یاد شده را رعایت کنید، به راحتی قادر خواهید بود درد ناشی از بیماری دیسک کمر را از خود دور کنید. پس پیاده روی بر روی تردمیل به صورت روزانه می‌تواند شما را از شر این بیماری رها کند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.