ماساژ رفلکسولوژی چیست و فواید آن کدامند؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که ماساژ رفلکسولوژی فقط کلمه دیگری برای ماساژ پا است، در واقع اینطور نیست و خیلی فراتر از یک ماساژ پا است. اما دقیقا چیست و چه کاری انجام می دهد؟

رفلکسولوژی یا بازتاب شناسی یک هنر ظریف باستانی است که قدمت آن به ۴۰۰۰ سال پیش می رسد و برای درمان، بسیار استفاده می شده است. ماساژ رفلکسولوژی را نباید با یک ماساژ کف دست و پا ساده اشتباه گرفت، زیرا یک ماساژ از نوع فشار درمانی ویژه می باشد.

رفلکسولوژی یک تکنیک قدیمی است که نقاط خاصی در روی کف دست، پاها و گوش وجود دارند که با هر قسمت از بدن اعم از اعصاب، عضلات، غدد و استخوان ها مطابقت دارند و فشار روی این نقاط ویژه تورم و گرفتگی ها را از بین می برد و به آرامش اعصاب کمک بسیاری می کند. این آرامش اعصاب کمک به کاهش انقباض عروقی می کند و موجب به بهبود عملکرد گردش خون می شود، بهبود گردش خون باعث می شود اکسیژن رسانی به بافت ها بهتر صورت گیرد و و سموم از بدن خارج شود.

ماساژ رفلکسولوژی برای تمامی گروه های سنی اعم از نوزادان تا افراد مسن بسیار مفید و موثر است، این ماساژ بیشتر برای به تعادل رساندن کل بدن استفاده می شود و این تعادل موجب بالا رفتن قدرت شفا بخش بدن می شود.

رفلکسولوژی

ماساژ رفلکسولوژی چگونه عمل می کند؟

علم رفلکسولوژی چندین سال است که محققان و پزشکان را به خود مشغول کرده است و هنوز کسی نمی داند این درمان چگونه کار می کند، ولی همه موافق این هستند که رفلکسولوژی در کمک به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها مفید و موثر است. در بین این نظریه های متعدد، چهار نظریه اصلی وجود دارد که نحوه کارکرد این ماساژ را توصیف می کنند :

نظریه شماره یک : رفلکسولوژی با سیستم عصبی مرکزی کار می کند

این نظریه به تحقیق انجام شده در سال های دهه ۱۸۹۰ توسط دو محقق به نام سِر چارلز شرینگتون و سِر هنری هید ارائه شد.در این کشف این دو محقق نشان دادند که رابطه عصبی بین پوست و اندام های داخلی وجود دارد و کل سیستم عصبی به یک محرک نیاز دارد. با توجه به این نظریه، استفاده از فشار به پاها، دست ها و گوش ها توسط رفلکسولوژیست پیامی آرام از اعصاب محیطی در این اندام به سیستم عصبی مرکزی ارسال می کند که به نوبه خود بدن را به تنظیم سطح تنش می رساند.

خرید اینترنتی انواع ماساژور پا با بهترین قیمت

نظریه شماره دو : رفلکسولوژی کاهش درد را با کاهش استرس و بهبود خلق و خوی انجام می دهد

این نظریه نشان می دهد که درد یک تجربه ذهنی است که توسط مغز شما ایجاد می شود، مغز این کار را در پاسخ به تجربه حسی درد می کند. اما می تواند مستقل از ورود حسی و ایجاد درد در پاسخ به عوامل عاطفی یا شناختی باشد. بنابراین عواملی که بر مغز تاثیز می گذارند مانند خلق و خوی یا عوامل خارجی مانند استرس می تواند بر این درد و تجربه تاثیر گذارد، با توجه به این نظریه، رفلکسولوژی می تواند با کاهش استرس و بهبود خلق و خوی این اثر را کاهش دهد.

نظریه شماره سه : رفلکسولوژی انرژی حیاتی جسم را حفظ می کند

این نظریه بر حسب مفهوم باستانی یین و یانگ ارائه شده است، طرفداران این نظریه معتقدند که استرس مانع از جریان انرژی حیاتی موجود در انسان می شود و این ماساژ کمک می کند تا این مانع برداشته شود.

نظریه شماره چهار : نظریه منطقه

بر اساس این نظریه نقاطی در دست و پاها وجود دارند که می توانند به اندام ها و سایر قسمت های بدن مرتبط باشند. به نقاط، مناطق رفلکس می گویند که در تصویر زیر مشخص شده است.

نقاط خاص پا

خرید اینترنتی انواع ماساژور بدن با بهترین قیمت

مزایای ماساژ رفلکسولوژی

  • پاک کردن بدن از مواد سمی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود گردش خون
  • تعادل انرژی بدن
  • بهبود سلامت جسم و روح

همانطور که توضیح داده شد رفلکسلوژی یک راه برای بهبود کیفیت زندگی شهری است . نیاز به دریافت رفلکسلوژی باعث گردیده است که بسیاری از برندهای معتبر جهانی از طریق طراحی و ساخت انواع ماساژور به نیاز بازار جواب بدهند .

از آنجایی که ماساژ پا یکی از راههای بسیار خوب برای رسیدن به هدف است بنابراین دستگاه ماساژور پا با استفاده از تکنیک ماساژ شیاتسو و فشاری تلاش نمودن این خدمت را عرضه نمایند .

ما نمیتوانیم میزان رضایتمندی یا اثربخشی و کیفیت این ابزارها برای رسیدن به خواسته های رفلکسلوژی را بسنجیم و رسما اعلام کنیم اما آنها را بی تاثیر نمی دانیم .

برگرفته از : takingcharge

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.