درمان خانگی برای تسکین درد پا

دچار درد در ناحیه پا شده‌اید؟ این روش‌های خانگی را برای تسکین درد پا انجام دهید. گاهی اوقات درد پا دلایل آشکاری دارد، مانند فعالیتهای مداوم سرپایی، عفونت قارچی پای ورزشکاران، کالوس یا ناخن پا. اگر ناراحتی‌ای که حس می‌کنید، از خستگی و یا کفش مناسب نیست، ممکن است بهترین دوست شما آب باشد – گرم یا سرد، همراه و یا بدون روغن‌های گیاهی و یا ماساژ پای قدرتمند.

پا را خیس کنید

برای یک درمان شاداب و تسکین دهنده درد پا، یک حوضچه را با آب گرم و دیگری را با آب سرد پر کنید. روی یک صندلی بنشینید و پاهای خود را در حوضچه آب سرد قرار دهید، بعد از ۵ دقیقه پاهایتان را در آب گرم قرار دهید و اینکار را دوباره تکرار کنید. این حرکت به طور متناوب رگ‌های خونی در پاهای شما را گشاد می‌کند و باعث افزایش گردش خون در پاها می‌گردد.

حوضچه ماساژ کف پا

پاهای خود را ماساژ دهید

یک ماساژور مخصوص برای ماساژ کف پا خریداری کنید، یا پاهای خود را به مدت چند دقیقه روی توپ تنیس، توپ گلف و یا غلطک بچرخانید و ماساژ بدهید.

برای تهیه روغن مخصوص ماساژ و تسکین درد کف پا، ۳ قطره روغن میخک را با ۳ قاشق غذاخوری روغن کنجد ترکیب کنید. مواد را به خوبی مخلوط کرده و با روغن درست شده، مکان درد در ناحیه پا را ماساژ دهید.

یک دستورالعمل دیگر برای ماساژ کف پا، ۳ قطره اسطوخودوس، ۱ قطره روغن بابونه و ۱ قطره روغن شمعدانی را در ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون مخلوط کنید و ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.

استفاده از کفی طبی در کفش

استفاده از کفی طبی، در تسکین درد پا که ناشی از صاف بودن کف پا و یا قوس‌ پا افتاده است، کمک می‌کند.

پاهای خور را ورزش دهید

یک باند لاستیکی ضخیم را در اطراف انگشتان پا ببندید، انگشتان پا را باز کرده و کشش را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید. برای تسکین درد پا این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

همچنین می‌توانید چند مداد را روی زمین پخش کنید و آن‌ها را با انگشتان پا انتخاب و بردارید. این تمرین می‌تواند به تسکین درد پا کمک کند.

ماساژ کف پا

تسکین پاشنه پا

درد پاشنه، به‌ویژه در صبح، می‌تواند نشانه‌ای از التهاب استخوان مزمن باشد. التهاب باند سخت بافتی که استخوان پاشنه شما را به پایه انگشتان شما وصل می‌کند. برای تسکین درد، تاندون آشیل را بکشید.

حدود یک متر از یک دیوار فاصله بگیرید، دستان خود را بر روی دیوار قرار دهید و پای راست خود را به سمت جلو حرکت دهید، خم شوید. پای چپ خود را راست و پاشنه خود را روی زمین نگه دارید. باید قوس ملایمی را در قوس پاشنه و پا احساس کنید، به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید، سپس طرفین را تغییر دهید و تکرار کنید.

چگونه از درد پا جلوگیری کنیم

قبل از تبدیل شدن به کالوس‌های مشکل‌دار، لوسیون حاوی اوره، مانند مرهم پاشنه ایلاکتول را روی نقاط دارای درد بمالید. با مقدار کمی شروع کنید، زیرا لوسیون‌های مبتنی بر اوره می‌توانند سوزش و خارش ایجاد کنند.

راه دیگر برای جلوگیری از سفت شدن پوست، خیساندن پای خود در یک کاسه آب گرم یک بار در هفته است. پس از آن، یک لوسیون مرطوب کننده بمالید.

همچنین، کفش‌هایی را انتخاب کنید که مناسب پای شما باشند. کفش باید به اندازه کافی سایز باشد، به طوری که کوچکتر نباشد که انگشتان پا به طرفین گیر کنند و یا به قدری بزرگ باشد که پا درون کفش بچرخد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.