رابطه‌ی بین فشار خون و سردرد چیست؟

رابطه‌ی فشار خون و سردرد در چیست؟ فشار خون بالا موضوع مورد بحث این مطلب است. در سال‌های اخیر مشکل فشار خون در افراد بسیاری و حتی جوان‌ها شایع شده است. در تحقیقات اخیر مشخص شد که از هر ۳ نفر ۱ نفر دارای مشکلات فشار خون می‌باشد. افرادی که دارای فشار خون بالا هستند اغلب حتی خودشان از این موضوع خبر ندارند. این بیماری نامحسوس است و فرد اطلاعی از دچار بودن به آن ندارد. داشتن فشار خون بالا به این معنی است که شما مستعد به بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشید. سکته‌های قلبی، بیماری‌های عروقی مانند مسدود شدن ریه‌ها و غیره همه مربوط به این بیماری می‌باشند.

سر درد می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد، به عنوان مثال استرس یکی از این دلایل است. استرس و اضطراب بیش از حد نرمال می‌تواند خطرات بسیار زیادی را برای بدن فرد داشته باشد. با قرار گرفتن فرد در شرایط استرسی، بدن شروع به تخریب خود می‌نماید. فشار خون از تنظیم خارج می‌شود. سر دردهای وحشتناکی رخ می‌دهد.

دستگاه فشار خون کامفورت

در زندگی صنعتی و پر تنش امروزی این موضوع بسیار شایع شده است. اولین گام در مدیریت استرس کاری، ایجاد یک طرح سلامت شخصی است. اگر شما به خواب کافی، خوردن سالم، تمرین و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی در خارج از محل کار می‌پردازید، حتما استرس شما در محل کار کاهش می‌یابد.

اما کاهش اضطراب در محل کار نیازمند چیزهای بیشتری از تمرینات ذهنی یا کلاس یوگا است. شما همچنین باید بررسی کنید که چگونه در سیستم محل کار عمل می‌کنید و چگونه با دیگران برخورد می‌کنید.

چه رابطه‌ای بین فشار خون و سردرد وجود دارد؟

بعد از افزایش ناگهانی فشار خون سردرد شدیدی در سر احساس می‌شود. قبلا کسانی ادعا می‌کردند که هیچ رابطه‌ای بین فشار خون و سردرد وجود ندارد، اما در بررسی‌های اخیر دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که فشار خونِ بالا، عامل سردرد می‌باشد. در صورتی که سر درد همراه با درد در قفسه‌ی سینه و دست باشد یا تاری دید نیز با آن همراه گردد باید توجه بسیار زیادی داشته باشید و در اولین فرصت به صورت اورژانسی به پزشک مراجعه نمایید.

چگونه از شر سردرد خلاص شویم؟

هر زمانی که احساس درد در سر خود داشته باشید ابتدا باید عامل آن را بیابید. سردرد ممکن است به دلایل گوناگونی ایجاد شود و علت‌های مختلفی داشته باشد. کمبود آب بدن، سرماخوردگی و یا میگرن می‌توانند دلایل درد باشد. چنانچه مطمئن هستید که سردرد شما به دلیل فشار خون بالا است باید از مصرف مسکن و آرام بخش اجتناب نموده و به کاهش فشار خون اقدام نمایید. با کاهش فشار خون سر درد شما نیز خوب می‌شود.

مصرف مواد ضد التهاب

موادی که ضد التهاب هستند مانند کرفس، بلوبری، چغندر و دانه‌های کتان می‌توانند به کاهش سردرد کمک بسیاری را بکنند. این مواد غذایی به دلیل ضد التهاب بودن باعث افزایش گردش خون می‌شوند و سردرد را از بین می‌برند. غلات کامل نیز انتخاب خوبی برای درمان این مشکل است. بر اساس تحقیقات غلات کامل می‌توانند تاثیر به سزایی در کاهش درد میگرن داشته باشند.

اگر دلیل سر درد شما استرس باشد عصاره‌های نعناع و اسطوخودوس می‌تواند راهکاری عالی برای کاهش ضربان سر و کمتر شدن درد باشند. با استفاده از روغن‌های نعناع و اسطوخودوس می‌توانید سردرد خود را درمان نمایید. توجه داشته باشید که مصرف بی‌رویه کافئین نیز می‌‌تواند دلیلی برای سر درد باشد.

استفاده زیاد از کافئین هم زمان با افزایش فشار خون باعث سر درد نیز می‌گردد. خودتان را کنترل کنید و مقدار کافئین مصرفی را کاهش دهید. با استفاده از برخی قرص‌های بدون نسخه مانند آسپرین نیز اقدام به کاهش سردرد خود نمایید ولی بهتر است به جای این کار با دکتر مشورت نمایید و مرتب از قرص‌ها استفاده نکنید.

مصرف کافئین و سردرد

چه زمان باید به دکتر مراجعه نمایید؟

چنانچه دردهای متداول و روزانه را تجربه می‌کنید باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید و علت درد را جویا شوید. با بررسی فشار خون می‌توانید بفهمید که سردرد به دلیل فشار خون بالا است یا نه. پزشک در صورتی که فشار خون بالا را تشخیص دهد داروهای خاصی را تجویز می‌کند که شما باید آن‌ها را روزانه مصرف نمایید وگرنه دچار خطرات بسیاری و حتی مرگ می‌شوید.

فشار خون بالایی که تشخیص داده نشده باشد، می‌تواند به کلیه‌ها، قلب و سایر اعضای داخلی بدن صدمه بزند. در واقع فشار خون یک قاتل خاموش است.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.