فواید ماساژ پا بر بدن

فواید ماساژ پا بر بدن بر هیچ کسی پوشیده نیست. پا دارای نقاط مهم و حساسی در بدن است که تحریک و ماساژ آن‌ها می‌تواند بر ریلکس شدن بدن تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. ماساژ پا می تواند توسط یک ماساژور درمانگر انجام شود یا از طریق استفاده از یک دستگاه ماساژور پا برقی یا غیر برقی انجام شود. در ادامه فواید ماساژ پا بر بدن بیشتر آشنا می‌شویم.

افزایش سطح انرژی با ماساژ پا

یکی از فواید ماساژ پا آن است که با باز کردن بسیاری از چاکراه‌ها و جریان‌های عصبی می‌تواند، انرژی افت کرده در بدن را به شما بازگردانده و شادابی و نشاط را به شما هدیه دهد.

ماساژ پا و کنترل فشار خون

همانطور که می‌دانیم استرس و عصبانیت یکی از مهم‌ترین دلایل بالا رفتن فشار خون در افراد است. ماساژ پا می‌تواند تا حد زیادی باعث کاهش میزان استرس و افزایش جریان خون شده و به طور غیر مستقیم بر کنترل فشار خون تاثیر مثبت بگذارد.

کاهش اثرات منفی قاعدگی

از دیگر فواید ماساژ پا بر بدن کاهش اثرات منفی قاعدگی در بانوان است. بی‌خوابی، بی‌قراری بدن به خصوص پاها، سر درد، تنش‌های عصبی، گرگرفتگی و … علائمی است که در بانوان به عنوان سندروم قاعدگی یاد می‌شود. این موارد را می‌توان تا حد زیادی با استفاده مداوم و مرتب ماساژ پا کاهش داد.

کاهش اثرات قاعدگی

ماساژ پا برای بانوان باردار مناسب است

در ماه‌های آخر بارداری به دلیل جمع شدن مایعات در پا، پا دچار تورم شدیدی می‌شود که البته مساله نگران کننده و مهمی نیست. یکی دیگر از موارد استفاده ماساژ پا برای بدن در زنان باردار افزایش جریان خون در پا و کاهش میزان ورم آن است.

تقویت قوای جنسی

ماساژ بخش‌های مختلف بدن، از جمله پا می‌تواند بر سرد مزاج‌ترین افراد نیز تاثیر مثبت بگذارد. بیشتر عصب‌های بدن در پا قرار دارند و استفاده از ماساژ پا می‌تواند بدن را ریلکس و قوای جنسی را تقویت کند.

درمان سر درد با ماساژ پا

از دیگر فواید ماساژ پا بر بدن، کمک به تسکین انواع مختلف سر درد است. ماساژ پا می‌تواند باعث تسکین سر دردهای تنشی، سینوسی و گیجگاهی شده و یا کاملا آن‌ها را برطرف کند.

فواید ماساژ پا کمک به خواب راحت و عمیق است

ماساژ پا می‌تواند بر انتقال دهنده‌های عصبی که مسئولیت خواب در افراد را برعهده دارند تاثیر گذاشته و باعث شود که بتوانید خوابی عمیق و راحت داشته باشید. علاوه بر کیفیت خواب، ماساژ پا می‌تواند تا حد زیادی بی‌خوابی را نیز درمان کرده و برنامه خواب شما را تنظیم نماید.

بهبود کیفیت خواب

درمان آرتریت

از دیگر فواید ماساژ پا بر بدن، کمک به روند درمان بیماری‌های مختلف از جمله آرتریت است. ماساژ پا می‌تواند فرآیندهای التهابی ناشی از آرتریت را کاهش داده و دردهای آن را نیز تا حدود ۴۰ درصد تسکین دهد.

بهبود سریع زخم ها

ماساژ قسمت‌های مختلف بدن از جمله پا همانطور که در بخش‌های بالا نیز به آن اشاره شد، سرعت گردش خون در بدن را بالا می‌برد. با افزایش سرعت جریان خون میزان اکسیژن رسانی به بخش‌های مختلف بدن نیز افزایش پیدا کرده و در صورت وجود زخم در آن‌ها سریعتر التیام پیدا می‌کنند.

تاثیر مثبت بر عملکرد کبد با ماساژ پا

ماساژ پا می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد کبد نیز تاثیر مثبت بگذارد. این کار باعث تنظیم آنزیم‌های کبدی شده و عملکرد کبد را در بالاترین و مناسب‌ترین حالت خود قرار می‌دهد. همانطور که می‌دانید هرگونه نقص در عملکرد کبد می‌تواند باعث انباشته شدن مواد زائد در بدن و ورود آن به خون شود.

کاهش استرس

اگر به دنبال راهی برای فرار از استرس‌های روزانه و تنش‌های آن هستید، ماساژ بدن می‌تواند یکی از موثرترین روش‌های کاهش فشارهای روحی و اضطراب باشد. از آنجا که بیشتر عصب‌های بدن در پا قرار دارد، ماساژ پا بیش از هر قسمت دیگر بدن می‌تواند باعث کاهش استرس شده و شما را ریلکس و آرام کند.

ماساژ پا

کاهش تورم پا

پیاده روی‌های طولانی، کفش نامناسب، تغذیه غلط و بیماری‌های مختلف می‌تواند باعث ایجاد تورم در پا شود. یکی دیگر از فواید ماساژ پا بر بدن، کاهش میزان تورم آن است که عوارض و مشکلات ناشی از آن را نیز کاهش می‌دهد.

خرید اینترنتی انواع ماساژور پا و کف پا با بهترین قیمت

کاهش درد ستون فقرات و کمر

در صورتی که در ستون فقرات و کمر خود احساس درد می‌کنید، برای مدتی از ماساژ پا استفاده کنید. در مواقع بسیاری ماساژ قسمت‌های داخلی پا که جایگاه ستون فقرات است را تحریک کرده و درد آن را کاهش دهد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.