روش استفاده صحیح از تردمیل

روش استفاده صحیح از تردمیل یا هر وسیله ورزشی دیگری به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید نتایج مطلوب و دلخواه خود مانند چربی سوزی و لاغری را از فعالیت‌های ورزشی خود بگیرید. اما بر عکس در صورتی که حرکات ورزشی را اشتباه انجام دهید و یا روش استفاده درست از دستگاه‌های ورزشی را ندانید، این حرکت‌ها به بخش‌های مختلف بدن شما آسیب رسانده و نه تنها برای شما سودی ندارند بلکه مضر نیز خواهند بود.

نکات مهم قبل از استفاده از تردمیل

قبل از آنکه روش استفاده صحیح از انواع تردمیل را با شما به اشتراک بگذاریم باید نکاتی را خاطر نشان سازیم که اهمیت آن‌ها نیز کم‌تر از چگونگی استفاده صحیح از تردمیل نیست. این نکات شامل موارد زیر است:

حتما حداقل ۵ دقیقه بدن خود را گرم کنید:

انجام حرکات ورزشی بدون آنکه بدن آمادگی کامل داشته باشد و اصطلاحا گرم باشد می‌تواند تاثیرات منفی بسیاری روی بخش‌های مختلف بدن داشته باشد. قبل از آنکه روی تردمیل بروید کمی عضلات خود را حرکت داده تا آماده انجام فعالیت ورزشی سنگین‌تر شوند.

برنامه‌ها و دکمه‌های دستگاه را بشناسید:

برای چند دقیقه تصور کنید که روی دستگاه با سرعت بالا در حال دویدن سریع هستید و برای تغییر سرعت یا برنامه نمی‌دانید باید چه کار کنید! این مساله می‌تواند آمادگی ذهنی شما را به هم زده و شما را مجبور کند علیرغم توانایی خود مدت بیشتری روی دستگاه بمانید. این دستگاه ورزشی برنامه‌های پیش فرض زیادی دارد که شیب، مسافت طی شده، ضربان، سرعت و غیره را طبق اصول خاصی تغییر می‌دهد. بهتر است قبل از استفاده با آن‌ها آشنا شوید.

کفش مناسب استفاده کنید:

به این نکته توجه کنید که انتخاب کفش مناسب برای انجام حرکات ورزشی به خصوص پیاده روی و استفاده از تردمیل بسیار مهم است. در صورتی که کفش شما نامناسب باشد باعث آسیب رسیدن به کمر و عضلات پا شده و حتی ممکن است باعث زمین خوردن و آسیب دیدن شما شود. بنابراین حتما قبل از آنکه بخواهید روش استفاده صحیح از تردمیل را انجام دهید، کفش‌های مناسبی برای انجام آن تهیه کنید.

کفش مناسب برای استفاده از تردمیل

نکات مهم برای استفاده صحیح از تردمیل

در ابتدا با سرعت آرام پیاده روی کنید:

مساله مهم در روش استفاده صحیح از تردمیل آن است که یک دفعه با سرعت زیاد شروع به حرکت نکنید. حتما از پیاده روی آرام و سپس تند شروع کرده تا بدنتان برای دویدن آماده شود. سپس به مرور می‌توانید سرعت حرکت خود را افزایش دهید.

به پاهایتان نگاه نکنید:

معمولا افرادی که برای اولین بار از تردمیل استفاده می‌کنند، به خاطر ترس از زمین خوردن مدام به پاهایشان نگاه می‌کنند که کاری بسیار اشتباه است. نگاه کردن به پاها از طرفی باعث ایجاد سرگیجه در فرد شده و تعادل او را از بین می‌برد. از طرف دیگر قرار گرفتن سر به سمت پایین هنگام دویدن یا راه رفتن باعث می‌شود به گردن شما فشار زیادی وارد شده و گردن درد بگیرید.

صاف بایستید:

از دیگر موارد بسیار مهم در استفاده صحیح از تردمیل، نحوه ایستادن شما است. حتما حین راه رفتن یا دویدن روی دستگاه بدنتان را صاف نگه دارید و شانه هایتان را هم ردیف و مستقیم قرار دهید. سعی کنید تا حد ممکن از افتادگی شانه‌ها حین حرکت خودداری کنید. هنگام حرکت جلو را نگاه کنید و اگر می‌خواهید عضلات شکمتان را نیز کوچک کنید کمی آن را منقبض کنید.

نکات مهم استفاده از تردمیل
تعداد قدم‌ها در ثانیه:

اگر از جمله افرادی هستید که تصور می‌کنید که گام‌های بلندتر تاثیر بیشتری بر کالری سوزی در پیاده‌روی و یا استفاده از تردمیل دارد، این باور اشتباه را از خود دور کنید. هنگام استفاده از این دستگاه قدم‌های معمولی و مناسب بردارید. مناسب‌ترین تعداد قدم‌ها حدود ۳ قدم در هر ثانیه هنگام دویدن روی تردمیل است.

دستگیره‌ها را نگیرید:

نکته مهم دیگر در روش صحیح استفاده از تردمیل آن است که تا حد ممکن حین حرکت دستگیره‌ها را نگیرید. گرفتن دستگیره‌ها بدن شما را از حالت طبیعی خارج کرده و هم باعث می‌شود به شانه فشار بیشتری وارد شده و هم کالری سوزی را کم می‌کند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.