مزایای استفاده از ماساژ درمانی پروستات چیست؟

ماساژ درمانی پروستات

ماساژ درمانی پروستات عملی برای ماساژ دادن پروستات مرد به دلایل پزشکی یا درمانی است. استفاده از ماساژ درمانی پروستات برای طیف وسیعی از شرایط قابل استفاده است. این شرایط شامل اختلال نعوظ و پروستاتیت مزمن است.

مزایای ماساژ درمانی پروستات چیست؟

تصور می‌شود که ماساژ پروستات به پاکسازی مجرای پروستات کمک می‌کند. این مجرای یا لوله بین پروستات شما و بقیه دستگاه تناسلی و ادراری جریان دارد. ماساژ ممکن است باعث ترشح خود به خود مایع شود، این ترشح می‌تواند به پاکسازی این لوله از هر مایع کمک کند و علائمی را که تجربه کرده‌اید را از بین ببرد.

یافته‌های تحقیق پزشکی به طور گسترده از استفاده از ماساژ پروستات پشتیبانی نمی‌کنند. اغلب گزارش‌ها مربوط به مزایای ماساژ پروستات ناشی از مطالعات و مواردی نادر است و قبل از اینکه، بتوان به عنوان توصیه پزشکی استاندارد مورد استفاده قرار بگیرد، نیاز به بررسی بیشتر دارد.

ماساژ درمانی پروستات در چه شرایطی می‌تواند کمک کند؟

اکثر مطالعات و پژوهش‌ها که در مورد ماساژ درمان پروستات صورت گرفته، اندک و تعیین کننده نبوده است، به همین دلیل برخی از پزشکان استفاده از ماساژ پروستات را حمایت نمی‌کنند.

با این حال، گروه‌های خاصی از مردان ممکن است از ماساژ پروستات بهره‌مند شوند. برخی از مردان با شرایط زیر ممکن است هنگام استفاده از ماساژ درمانی پروستات، احساس بهتری داشته باشند:

انزال دردناک

ماساژ درمانی ممکن است باعث رفع انسداد مایع در دستگاه تولید مثل شما شود. این انسداد باعث می‌شود که در هنگام انزال احساس ناراحتی و یا درد کنید. ماساژ ممکن است این انسداد را از بین ببرد.

اختلال نعوظ

قبل از گزینه‌های درمانی مدرن امروزی، مردان از ماساژ درمانی و تحریک پروستات برای درمان اختلال نعوظ استفاده می‌کردند. برخی هم امروزه به همراه درمان‌های جدید از این روش استفاده می‌کنند. بیشتر روش‌های درمانی عمومی شامل داروها، پمپ‌های مکشی و ایمپلنت‌ها هستند.

جریان ادرار

پروستات، مجراری ادرار شما را احاطه کرده است. با افزایش تورم و التهاب در پروستات، پروستات می‌تواند تداخل پیدا کند و یا باعث قطع جریان ادرار شود. اگر ماساژ درمانی پروستات، کمک به از بین رفتن التهاب و تورم کند، ممکن است جریان ادرار شما بهبود یابد.

پروستاتیت

قبل از دسترس بودن آنتی بیوتیک‌ها و درمان‌های تخصصی، ماساژ درمانی اولین روش درمانی پروستات بود. اکنون که پزشکان کمی بیشتر در مورد بسیاری از اختلالات تشخیص پروستاتیت می‌دانند، درمان‌های تخصصی بیشتری پیدا کرده‌اند.

خطرات احتمالی ماساژ درمانی پروستات

افرادی که ماساژ درمانی پروستات را بدون هیچگونه آموزشی رسمی انجام می‌دهند، می‌توانند آسیب جدی به دستگاه تولید مثل شما وارد کنند،. ماساژ دادن بیش از حد شدید به پروستات یا فشار بیش از حد، می‌تواند علائم شما را افزایش داده و یا باعث بروز مشکلات جدید شود.

ماساژ پروستات چگونه صورت می‌گیرد؟

ماساژ پروستات بسیار شبیه به آزمایش دیجیتال رکتوم است. ارولوژیست به طور مرتب از DREها استفاده می‌کنند تا پروستات را از توده‌ها، تغییرات و یا سایر علائم سرطان احتمالی بررسی می‌کنند.

در حین ماساژ پروستات، شخصی که ماساژ را انجام می‌دهد، با استفاده از دستکش و انگشت روانکاری شده‌ای را در روده شما وارد می‌کند. آن‌ها به مدت چند دقیقه پروستات را به آرامی فشار داده و یا ماساژ می‌دهند. اگر ماساژ دردناک است به ماساژ دهنده بگویید.

هر چند وقت یکبار ماساژ پروستات به خودتان و پزشک یا متخصص درمان بستگی دارد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.