نحوه مراقبت از خود در مقابل ویروس کرونا

علائم شایع عفونت ویروس جدید کرونا شامل تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. خطر ابتلا به این بیماری در ایالات متحده کم است، اما اگر نگران هستید، اقدامات ساده‌ای برای جلوگیری از گرفتن این بیماری وجود دارد. دستان خود را بشویید، از لمس کردن صورت خود اجتناب کنید و از افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند دوری کنید.

اگر این اواخر اخبار را تماشا کرده باشید، مطمئناً در مورد ویروس جدید کرونا شنیده‌اید، نوع جدید از ویروس که سراسر چین را فراگرفته و به دیگر نقاط جهان در حال انتشار است.

در حالی که ویروس کرونا تاریخی نیاز اندکی به هشدار دارند (آن‌ها مقصر اصلی سرماخوردگی هستند)، سه گونه از این ویروس وجود دارد که در ۲۰ سال گذشته توسعه یافته‌اند، از جمله جدیدترین نژاد -nCoV 2019- که باعث بیماری‌های جدی، مشکلات تنفسی، نارسایی تنفسی و حتی مرگ می‌شوند.

یک نمونه دیگر از ویروس جدی کرونا، سارس است، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که nCoV-2019 مانند سارس نیست.

امروز سازمان جهانی به دلیل گسترش ویروس، وضعیت اضطراری سلامت عمومی را اعلام کرد.

برای آماده سازی بهتر خود و به روز نگه داشتن آن چیزی که نیاز دارید بدانید، ما به متخصصانی مراجعه کردیم تا به روشن کردن آنچه که شما می‌توانید برای محافظت از خود در برابر جدیدترین ویروس کرونا انجام دهید، کمک کنند.

ویروس کرونا چیست؟

به گفته مرکز درمان و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) “ویروس کرونا خانواده بزرگ از ویروس‌ها هستند که در بسیاری از گونه‌های مختلف حیوانات رایج هستند.”

CDC می‌گوید که حیوانات به ندرت مردم را آلوده می‌کنند.

با این حال، این جدیدترین نژاد یک ویروس تنفسی جدید است که ابتدا در استان هوبی چین شناسایی شد که مردم را آلوده کرده است.

منبع مورد اعتناد سازمان بهداشت جهانی می‌گوید علائم شایع عفونت شامل علائم تنفسی نظیر تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی است. موارد جدی‌تر می‌تواند موجب ذات‌الریه، سندروم حاد تنفسی ،نارسایی کلیه و در نهایت مرگ شوند.

علائم ممکن است در کمتر از ۲ روز یا ۱۴ روز بعد از ابتلا، طول بکشد.

مانند ویروس کرونا قبلی، این ویروس خاص احتمالا از یک منبع حیوانی ظهور کرده است، با این حال متخصصان هنوز مطمئن نیستند، کدام یک از ویروس‌ها است.

اکنون ویروس کرونا از فردی به فرد دیگر در حال پخش است. به طور معمول عفونت ویروس کرونا، فقط در صورت انتقال علائم از فرد به فردی دیگر انتقال می‌یابد. با این حال وزیر بهداشت چین اشاره کرد که این نژاد خاص ممکن است در زمانی که مردم هنوز بیمار نیستند، مسری باشد.

چگونه از خودم در برابر ویروس کرونا محافظت کنم؟

در حالی که هیچ واکسنی برای جلوگیری از عفونت nCoV-2019 وجود ندارد، هنوز کارهایی برای محافظت از خود می‌توانید انجام دهید.

دکتر اریک پنا، رئیس بهداشت جهانی و و دانشکده پزشکی زورکر در نیویورک می‌گوید: “بهترین محافظت، شستن دست‌ها و در نظر گرفتن و دوری از تماس با صورت یک فرد است.

او گفت: “رایج‌ترین شیوه انتشار ویروس‌های از این دست، قطرات و یا ذرات ریز ویروس هستند که بر روی سطحی که شخص دیگری تماس می‌گیرد و سپس پخش می‌شود. (معمولا با لمس صورت و با خوردن)

مرکز درمان و پیشگیری بیماری‌ها (CDC) توصیه می‌کند:

  • دستان خود را حداقل به مدت ۲۰ ثانیه با صابون و آب بشویید. ضد عفونی کننده بر پایه الکل می‌تواند در غیاب صابون و آب کار کند.
  • از لمس کردن چشم‌ها، بینی و دهان با دست شسته نشده، خودداری کنید.
  • وقتی سرفه می‌کنید دهان خود را بپوشانید یا با یک پارچه یا دستمال عطسه کنید و پارچه را در زباله‌دان بیندازید.
  • اشیاء و سطحی که اغلب لمس می‌شوند، تمیز و ضد عفونی کنید.

توجه به این نکته مهم است که ضد عفونی کننده‌های مبتنی بر الکل مفید هستند، اما یک معیار پیشگیرانه برای جلوگیری از ویروس‌ها نیست.

منبع CDC می‌گوید: “ضد عفونی کننده‌های بر پایه الکل می‌توانند به سرعت تعداد میکروب‌های دست را در برخی از شرایط کاهش دهند، اما ضد عفونی‌کننده‌ها همه انواع میکروب‌ها را از بین نمی‌برند.”

استفاده از یک ضدعفونی کننده دست با حداقل ۶۰ درصد الکل می‌تواند، در صورت عدم وجود صابون و آب کمک کند، اما این یک درمان یا پیشگیری از ویروس‌ها نیست.

اگر در سفر هستید چه کنید؟

دکتر ترزا ماری رئیس بخش اورژانس می‌گوید: “اگر به چین سفر کرده‌اید، احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد، مشخص نیست که ویروس در چه وضعیتی است و چه کسی بیشترین خطر را دارد.

وزارت خارجه آمریکا برای هوبی چین سطح ۴ امنیتی را صادر کرده است که به معنی سفر نکن و بالاترین سطح هشدار دهنده است. سطح هشدار ۳ برای بقیه شهرهای چین می‌باشد.

دکتر پنا می‌گوید: “بزرگترین خطر سفر به چین در حال حاضر قرنطینه شدید و ممنوعیت سفر است که دولت چین تصویب کرده است. همچنین اگر باید به چین سفر کنید، پوشیدن ماسک، شستن مرتب دست‌ها و دوری از افراد مشکوک به بیماری را مئ نظر خود قرار دهید.

توجه داشته باشید که ماسک‌های معمولی از بیماری‌های ناشی از هوا شما را محافظت نمی‌کنند، بنابراین اگر ویروس جهش یابد و در هوا پخش شود، ماسک‌ها کاملا بی‌اثر خواهند بود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.