مراقبت از مو قبل از سشوار کشیدن

مراقبت از مو قبل از سشوار یکی از مواردی است که باید اطلاعات دقیقی درباره ی آن کسب نماییم. سشوار کشیدن و حالت دادن به موها از کارهای محبوب بیشتر خانم ها است. معمولا قبل از هر مراسم و مهمانی از سشوار برای حالت بخشی به موها استفاده می شود. سشوار یکی از ابزارهای حرارتی است که می توان به وسیله ی آن حالت دلخواه را به مو بخشید.

همان طور که می دانید حرارت و ابزارهای حرارتی سبب تخریب ساقه ی مو می شوند. استفاده مداوم و روزانه از سشوار می تواند آثار بسیار زیان باری برای موهای شما داشته باشد. برای سالم ماندن موها توصیه می شود تا حد امکان از این ابزارها کمتر استفاده گردد و در صورتی که قصد استفاده از سشوار را دارید حتما از وسایل و مواد مراقبتی استفاده نمایید.

دانستن نکات دقیق درباره ی مراقبت از مو قبل از سشوار کمک بزرگی را برای داشتن موهای سالم و شاداب می کند. در این مطلب قصد داریم درباره ی مراقبت از مو قبل از سشوار صحبت کنیم.

افراد دارای انواع موهای صاف و مجعد هستند. ساختار این دو نوع مو کاملا با هم متفاوت است و حتما باید نکات لازم و ضروری هر یک را رعایت کرد. موهای مجعد معمولا آسیب پذیرتر از موهای صاف هستند.

خرید اینترنتی انواع سشوار با بهترین قیمت

همچنین افرادی که موهای فر و حالت داری دارند، بیشتر از سشوار برای صاف کردن موهای خود استفاده می نمایند و همین موضوع آسیب پذیری موها را بیشتر می نماید. برس مخصوص سشوار نیز می تواند با کشیدن بیش از حد تارهای مو سبب آسیب شود. مراقبت از مو قبل از سشوار می تواند آسیب را تا حد زیادی کاهش دهد.

استفاده از شامپو مناسب در مراقبت از مو

نوع شامپو یکی از اساسی ترین موارد در مراقبت از مو می باشد. در صورتی که از شامپوی نامناسبی استفاده کنید، قطعا در هنگام سشوار دچار مشکل خواهید شد. شامپوهایی که مخصوص موی شما نیست نباید استفاده شود.

به طور مثال اگر دارای موهای صاف هستید، نباید از نرم کننده استفاده نمایید. استفاده از نرم کننده قبل از سشوار برای افرادی که دارای موهای صاف هستند، سبب می شود تا موها حالت پذیری خوبی نداشته باشند.

افرادی که دارای موهای دکلره شده هستند باید از شامپوهای مناسب خود استفاده نمایند. موهای رنگ شده نیازمند ماسک مو می باشند، زیرا این نوع موها معمولا خشکی زیادی دارند و حتما باید قبل از سشوار آبرسانی شوند. انتقال آب لازم توسط استفاده از انواع ماسک ها انجام می گیرد.

پودر دکلره آب مو را از بین برده و موها را بی رنگ می نماید، همین موضوع نیز سبب خشکی بیش از اندازه موها می شود. در صورتی که قبل از سشوار آبرسانی به خوبی انجام نپذیرد، نتیجه خوبی را از سشوار کشیدن نخواهید گرفت. انتخاب شامپوی مناسب یکی از موارد مراقبت از مو قبل از سشوار می باشد.

سشوار

در صورتی که دارای موهای مجعد و فر هستید حتما باید از شامپو مناسب موهای خود استفاده نمایید. شامپوهایی که مواد شیمیایی زیادی دارند سبب کدری موهای مجعد می شوند. همچنین ممکن است گره های زیادی در مو ایجاد نمایند. وجود گره در مو هنگام سشوار کشیدن باعث آزار فرد و درست انجام نشدن کار براشینگ خواهد شد.

مراقبت از مو قبل از سشوار باید به درستی صورت بگیرد. در صورتی که شما شامپوی مناسب موهای خود را انتخاب نمایید، نتیجه بهتری را از سشوار گرفته و آسیب کمتری به موهایتان وارد خواهد شد.

استفاده از روغن های طبیعی

روغن های طبیعی از جمله موارد بسیار مهم برای مراقبت از مو قبل از سشوار هستند. روغن نارگیل، روغن آرگان و روغن بادام از جمله مفیدترین روغن هایی می باشند که توصیه می شود حتما قبل از سشوار کشیدن از آن ها استفاده نمایید.

روغن آرگان از جمله بهترین محصولاتی است که باعث تقویت و محافظت موهای شما در برابر انواع آلودگی ها و حرارت می شود. مراقبت از مو قبل از سشوار را جدی بگیرید.

در واقع این روغن ها به عنوان یک لایه محافظ در برابر حرارت سشوار عمل می کنند. درست است که موهای شما حالت می گیرند اما روغن موجود بر روی ساقه مو سبب می شود تا آسیب ناشی از گرما و حرارت کمتر شود.

شما می توانید روغن مناسب موهای خود را با توجه به نوع موهایتان انتخاب نمایید. البته اغلب روغن ها برای انواع موها قابل استفاده هستند و همه ی افراد می توانند از آن ها استفاده نمایند.

می توانید از یک سرم موی با کیفیت نیز قبل از سشوار استفاده کنید. سرم مو هم یکی از مواردی است که می توان از آن برای مراقبت از مو قبل از سشوار استفاده نمود.

کف دست های خود را آغشته به روغن کرده و از بالا به پایین ماساژ دهید. ماساژ موها باید یکنواخت باشد. یعنی همه جای موها آغشته به روغن گردد. در صورتی که از سشوار در قسمت بالا و ریشه مو استفاده نمی کنید، لازم نیست که ریشه را ماساژ دهید.

بهتر است چند دقیقه صبر کنید تا روغن کاملا جذب موها شود و بعد اقدام به سشوار کشیدن نمایید. مراقبت از مو قبل از سشوار از جمله موارد بسیار مهم است که حتما باید دقت کافی و لازم را درباره ی آن داشته باشید. داشتن موهایی سالم و شاداب نیازمند مراقبت روزانه است.

منبع : lafarrerr

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.