فواید جکوزی و ماساژور پا برای بدن

خواص ماساژور و جکوزی پا

با استفاده از فوت اسپا یا جکوزی پا علاوه بر اینکه پاهای شما نرم و صاف خواهند بود، می توانید دیگر فواید این دستگاه را هم تجربه نمایید.

این دستگاه وسیله ی خوبی برای کاهش استرس است. این حق شماست که بعد از یک روز کاری طولانی و استرس زا، زمانی را به خود و سلامتی خود اختصاص دهید.

همه ما از تاثیرات منفی استرس بر بدن خود آگاهیم، پس جکوزی و ماساژور پا با کاهش استرس و ممانعت از بروز این تاثیرات، یک مدالیته درمانی و پیشگیری محسوب می شود. پس با استفاده از بهترین مدل پرتابل این دستگاه، اعجاز جکوزی و ماساژور پا را در خانه یا محل کار تجربه کنید.

برای خرید ماساژور پا ارزان قیمت از بهتر برند ها میتوانید با هراه شوید .

مهمترین فواید درمانی جکوزی و ماساژور پا

برای سالها مردم از ماساژ پا به عنوان راهی طبیعی برای رسیدن به سلامتی بهره برده اند. فرهنگها مختلف در سراسر جهان بخصوص آنها که علاقمند به راه های درمانی سنتی هستند، از ماساژ پا جهت تسکین درد و بازگرداندن سلامتی عمومی بدن استفاده کرده اند.

یک مثال از این نوع درمان ها، رفلکسولوژی میباشد که شامل فشار دادن نقاط خاصی در کف پا است که موجب بالانس انرژی در عضو مرتبط با آن نقطه خاص می شود.

در اینجا به اجمال به خواص ماساژور پا که میبایست از جکوزی و ماساژور پا انتظار داشته باشید اشاره می شود.

ضمنا شما میتوانید از محصولات بخش جکوزی پا سالنی و شخصی که در فروشگاه سلامت از بهترین برندها یکجا گردآوری و به شما عرضه میشود بازدید نماید .

۱– کاهش استرس و ریلکسیشن

مردم در طول روز حین انجام کارهای معمول خود یا جابجا شدن از مکانی به مکان دیگر، مدت زیادی را روی پا می ایستند.

این باعث جمع شدن استرس زیادی در پاها می شود، در حالی که به مرور زمان، عدم تعادل انرژی ظاهر می شود این استرس در وضعیت ذهنی و فیزیکی خود را نشان می دهد.

جکوزی پا و ماساژ پا، شبکه رفلکسی کف پا را تحریک می کند و بر اساس اصول رفلکسولوژی، در مدیریت استرس به بدن کمک می‌کند و همزمان به شما فرصت می دهد کمی بنشینید.

۲– بازگرداندن تعادل به بدن

وقتی استرس دارید همه ی سیستم های بدن در حال هرج و مرج هستند و فشار عصبی موجب اضطراب، ایجاد رفتارهای عصبی و وحشت در فرد میگردد . جکوزی و ماساژورپا با بازگرداندن حالت هموستازیس به بدن (حالتی ضروری که در آن بدن در بالانس هارمونی است) به سلامتی بدن کمک می کند.

مالش و فشردن نقاط خاص کف پا و انگشتان ، که از مانورها رفلکسولوژی است، جریان خون و انرژی را می افزاید.

زمانیکه پایانه ها و راه های عصبی بلوکه می شوند، شما مستعد خستگی و بی حالی خواهید بود چون مسیر انرژی برای جاری شدن در خطوط انرژی یا چاک لاین ها بسته شده است. جکوزی پا می تواند این گونه مشکلات را مطابق با اصول درمانی رفلکسولوژی هدف قرار داده و با برطرف کردن گرفتگی های مریدین ها انرژی را در بدن رها نماید و به این ترتیب بازگشت حس سلامتی را به آن تسهیل می کند، بدون آنکه از هیچگونه تکنیکهایی غیر طبیعی استفاده کرده باشد.

۳– پاکسازی بدن

عوامل مختلف مانند رژیم غذایی، استرس و شیوه زندگی موجب جمع شدن سموم در بدن ما می شوند. این سموم موجب بلوکه شدن بعضی نواحی شده، اجازه گردش آزادانه خون را در بعضی نواحی نمی دهند. در این مرحله توانایی بدن در حمل مواد غذایی و اکسیژن که برای رشد سلولها لازم است دچار نقصان می شود. از یاد نبریم که بدن برای خروج مواد زائد از هر موضع، به جریان خون نیازمند است.

متاسفانه، وقتی جریان خون به راحتی و آزادانه صورت نپذیرد، سموم در بدن باقی مانده و بیماری های مختلفی را بوجود می آورند. بعد از ماساژ پا، جریان گردش خون بهتر می شود و مواد غذایی و اکسیژن به اندامها بهتر می رسد. از طرف دیگر مواد زائد هم توسط جریان خون از محل دور می شوند. این عوامل به کاهش استرس کمک می کنند.

۴–تاثیرات ترمیمی ذهن و جسم

لازم به بحث نیست و همه ی ما قبول داریم که استرس ریشه ی بیماری های مختلفی است که ذهن و جسم ما را متأثر می کند. اما انکار نمی توان کرد که استرس بخش جدا نشدنی زندگی ماست و تنها کاری که از ما بر می آید این است که با تغییراتی که در شیوه ی زندگی می دهیم فشارهای ناشی از آن را کم و قابل تحمل کنیم.

ماساژ پا و جکوزی ( جباب درمانی ) یک ریلکسیشن عمومی را در بدن ایجاد می کند و ذهن و جسم را التیام می بخشد. بعلاوه، در کنار آن سیستم ایمنی را هم تقویت می نماید و استرس هایی که تأثیر ناخواسته بر سلامتی دارند را متوقف می نماید.

دستگاه جکوزی و ماساژور پا

با استفاده جکوزی پا در منزل بدن خود را سورپرایز نمایید

همه ی فوائد عملی جکوزی و ماساژور پا را که در نظر بگیرید می پذیرید که سرمایه گذاری روی یک ماساژور پا، جهت استفاده در منزل نتایج خوبی در بر دارد. از یک طرف پاهای شما را ماساژ داده و نرم می کند و از طرف دیگر، بر اساس اصول رفلکسولوژی، کل بدن شما را ریلکس می کند.

جکوزی پا – در منزل به صورت پرتابل و راحت در استفاده است، بنابرین پاهای شما در خانه می توانند بوسیله حباب ساز خودتان با آب گرم خیس بخورند و عضلات و لیگامانها ریلکس شوند. از ویژگی های این دستگاه، گرم نمودن آب است که در صورت تمایل میتوانید آنرا تا دمای مطلوب خود تنظیم کنید.

اگر شما مشکل پا یا هر گونه پا درد دارید، استفاده از جکوزی پا شما را تا حدود زیادی تسکین می دهد. این دستگاه اتصالات دیگری هم دارد. مثلاً غلطک ماساژ که با قرار دادن آن زیر پا و وارد آوردن فشار روی نقاط رفلکسولوژی آنها را تحریک نمایید و همزمان ماساژ انرژی زای بر کف پا را هم داشته باشید.

از ویژگی های دیگر این دستگاه که استفاده از آن را آسان تر می کند می توان از تایمر، محافظ ضد پاشیده شدن آب که از نمایشگر دستگاه محافظت می کند، نام برد. تمام این مشخصات در این دستگاه تعبیه شده و نتیجه ی آن حصول ریلکسیشن کل بدن و کاهش استرس و انرژی منفی است.

چگونگی عملکرد دستگاه جکوزی پا

ابتدا پاچه ی شلوار خود را تا مچ پا یا وسط ساق بالا داده، در دستگاه که معمولا در دمای ۴۳°C- 46°C ست شده قرار می دهید. در بعضی از انواع جکوزی های پا، برای ریلکسیشن کامل، پا را ماساژ می دهد. وقتی پای شما داخل آب است، جریان خون بهتر می شود و خون رسانی به ارگانها و مغز بهتر می شود. با بالا بردن دمای آب، عضلات بهتر ریلکس می شود.

وقتی پاهای شما سرد می شود، سر شما دچار سرماخوردگی سر می شود و ریه ها دچار احتقان می شوند، انفلانزا، سردرد و گرفتگی عضلانی رخ می دهد و این دستگاه راهی برای کاهش موارد ذکر شده است. معمولا زمانی که پاها سرد می شوند، همه ی بدن احساس سرما می کند.

مطالعات نشان می دهد جکوزی در کاهش دیپرشن های خفیف کمک می کند. این دستگاه در بهبود اضطراب، خشم، عصبانیت، رفتارهای خصومت آمیز و برای تنشن، اگر نیم ساعت قبل از خواب استفاده شود، مفید است.

فوائد دستگاه ماساژور و جکوزی پا

عده ای تصور می کنند که دستگاه جکوزی و ماساژور پا فقط برای افراد مسنی که سلامتی آنها دچار مشکل شده است می باشد. این طرز فکر صحیح نمی باشد. این دستگاه ماساژور نه تنها برای افراد مسن مناسب است، بلکه تاثیر انرژی زایی عالی برای پا و مچ آن و نیز دستهای خسته و دردناک دارد. قرار دادن دست در آب گرم برای مشکلات روماتیسمی، آرتروزی، کرامپ و گرفتگی انگشتان دست و مچ آن مفید است. حتی زمانی که دست شما از کارهای روزانه خسته است، بهره بردن از این دستگاه برای شما مفید است.

قرار دادن پا در آب گرم، سفتی عضلات را می کاهد، درد، خستگی و سوزش پا را برطرف می کند و روشی برای رها کردن پاهای همیشه فعال شما از استرس است.

رفلکسولوژی روش درمانی جایگزینی است که درمان را از کف پا شروع می نماید. رفلکسولوژی با ماساژ عمقی و مانور ورز دادن شروع می شود که در جکوزی پا با بکار گیری این ماساژ تأثیرات مثبت آن با فرستادن سیگنال های عصبی به مغز آغاز می شود، این سیگنالها تعادل سیستم عصبی را به آن باز می گرداند. استفاده از ماساژور و جکوزی پا روشی مناسبی برای بازسازی سلامت صدمه دیده همراه با نتایج دیگری جون ریلکسیشن کل بدن و رهایی از استرس می باشد.

ماساژ بافت عمیق چیست؟

ماساژ عمیق عضلات یک تکنیک ماساژ است که بیشتر برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی، از جمله کشیدگی‌ها و آسیب‌های ناشی از ورزش استفاده می‌گردد. که شامل اعمال فشار مداوم با استفاده از ضربه‌های آهسته و عمیق برای هدف قرار دادن لایه‌های داخلی ماهیچه‌ها و بافت‌های ارتباطی می‌باشد.این نوع ماساژ با افزایش جریان خون و کاهش التهاب باعث بهبود سریع‌تر گردد.

فواید ماساژ بافت عمیق چیست؟

ماساژ عمیق عضلات هم فیزیکی و هم روانی بر روی فرد تاثیر دارد. برخلاف تکنیک‌های دیگر ماساژ که بر روی آرامش و ریلکسیشن فرد تمرکز دارند، ماساژ عمقی بافت‌ها به درمان دردهای عضلانی و گرفتگی‌ها کمک می‌کند، همچنین به آرامش ذهن شما نیز کمک می‌کند.مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ با مشارکت ۵۹ شرکت کننده انجام شد که نشان داد، ماساژ بافت عمیق به کاهش درد در افراد مبتلا به کمر درد مزمن کمک کرده است.همچنین افرادی که ماساژ عمیق را تجربه کرده‌اند گزارش داده‌اند که این ماساژ به موارد زیر کمک می‌کند:

  • آسیب‌های ورزشی
  • فیبرومیالژیا
  • ورم کف پا
  • فشار خون بالا
  • سیاتیک و …

مقایسه ماساژ بافت عمیق با ماساژ سوئدی

ماساژ عمیق و ماساژ سوئدی دو نوع ماساژ درمانی مختلف هستند. هر دو از چند ضربه مشابه استفاده می‌کنند. اما کاربردهای متفاوتی دارند و وقتی که مقدار فشار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تفاوت زیادی دارند.در اینجا تفاوت‌های کلیدی بین ماساژ بافت عمیق و ماساژ سوئدی وجود دارد:

  • استفاده در نظر گرفته شده. ماساژ عمیق عمدتا برای دردهای مزمن و آسیب‌های مرتبط با ورزش استفاده می‌شود. ماساژ سوئدی عمدتا برای ارتقا آرامش و کاهش تنش ماهیچه ناشی از فعالیت‌های روزمره مانند نشستن پشت یک کامپیوتر به کار می‌رود.
  • فشار. ماساژ سوئدی نوع آرامس از ماساژ است که کشش کمتری نسبت به ماساژ عمیق دارد. هر دو نوع شامل استفاده از کف دست‌ها و انگشتان برای مالش بافت‌ها استفاده می‌شود. اما ممکن است از آرنج و بازوها برای افزایش فشار در ماساژ بافت عمیق استفاده شود.
  • نقطه تمرکز. ماساژ بافت عمیق لایه‌های درونی ماهیچه‌های شما را هدف قرار می‌دهد. از آن برای درمان آسیب‌های ماهیچه‌ای و تاندون، درد و گرفتگی‌های عضلانی و مفاصل استفاده می‌شود. ماساژ سوئدی لایه‌های سطحی ماهیچه را هدف قرار می‌دهد و روی قسمت‌های بدن شما که بیشترین تنش را دارند تمرکز می‌کند، مانند گردن، شانه‌ها و پشت.

در طول ماساژ چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

قبل از ماساژ بافت به صورت عمیق، مشاور ماساژ از شما می‌خواهد اطلاعات دقیقی از نواحی درد و گرفتگی به او بدهید. این ماساژ می‌تواند تمامی بدن و یا فقط بک ناحیه را ماساژ دهد.وقتی آماده شدید، از شما خواسته می‌شود که به پشت یا روی شکم، زیر یک ملحفه دراز بکشید. سطح لباس شما بر اساس راحتی شما است، اما منطقه‌ای که ماساژ گرفته می‌شود باید بدون لباس باشد.ماساژ دهنده با استفاده از یک ماساژ آرام ماهیچه‌های شما را گرم می‌کند. وقتی که گرم شدید شروع به کار برروی مناطق تحت فشار و دارای مشکل می‌کند.

آیا این ماساژ عوارضی دارد؟ برای چند روز پس از ماساژ بافت عمیق، درد کشیدن غیر معمول نیست. استفاده از یک تشک برقی ممکن است به تسکین درد کمک کند.

اگرچه ماساژ درمانی به طور کامل ایمن است، ولی ماساژ بافت عمیق بسیار محکم است و وممکن است برای همه ایمن نباشد.

پیش از داشتن ماساژ بافت عمیق با پزشک خود مشورت کنید:
  • تاریخچه لخته شدن خون و یا اختلال لخته شدن داشته باشد.
  • داروهای رقیق کننده خون مصرف می‌کنید.
  • یک اختلال خونریزی داشته باشید.
  • تحت درمان سرطان باشید، مانند شیمی درمانی یا پرتو درمانی
هر کسی پوکی استخوان دارد نباید این ماساژ را انجام دهد، زیرا ممکن است بر اثر فشار زیاد استخوان بشکند. همچنین در صورتی که باردار هستید، انواع ماساژ درمانی مانند ماساژ سوئدی، ممکن است گزینه بهتری باشند.

اگر یک جراحت باز یا عفونت پوستی دارید، برای جلوگیری از ایجاد عفونت و یا بدتر شدن اوضاع کمی صبر کنید تا بهبودی حاصل شود و سپس ماساژ درمانی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید:

نکته آخر

ماساژ بافت عمیق برای افرادی که فعالیت‌های فیزیکی بالایی دارند مانند دویدن، یا افرادی که آسیب جدی یا مزمن دارند، مناسب است.

اگر آستانه درد پایینی دارید و یا فقط به دنبال بهبود گرفتگی ماهیچه هستید، ماساژ سوئدی کمی ملام‌تر بوده و ممکن است گزینه بهتری باشد.

قبل از انجام ماساژ بافت عمیق، اگر شرایط پزشکی خاصی دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: healthline

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.