راهنمای خرید تشک مواج

راهنمای خرید تشک مواج و معرفی انواع تشک مواج مناسب برای مدیریت بهتر و کارآمد تر زخم بستر از اهداف این مطلب است .
راهنمای خرید تشک مواج به شما بعنوان بیمار یا همراه آن ، که به دلایل مختلف نیاز به بستری خود یا بیمارتان دارید کمک میکند تا از خطرات زخم بستر آکاه و با کسب اطلاعات سودمند آمادگی بهتری برای مبارزه با آن کسب نمانید . فواید تشک مواج برای کمک به بهبود و جلوگیری از از زخم های ناشی بسیار زیاد است . عدم تحرک ناشی از عمل جراحی ، گذراندن دوران نقاهت ، عوارض سالمندی ، عدم حرکت به دلیل معلولیت جسمی ، آسیب های نخاعی و دیگر مشکلات و بیماریها از علل عمده بروز زخم بستر است .
خواندن این راهنمای خرید تشک مواج به شما کمک میکند با کسب اطلاعات بهتر و جامع تر بتوانید خریدی متناسب با نیازتان داشته باشید . در این خرید همه خواسته های شما در کنار وضعیت بیمار و استعدادهای بیمار برای آغاز این بیماری در نظر گرفته شود . برای آگهی از طرز استفاده از تشک مواج هم میتوانید به دیگر مقالات همین وبلاگ رجوع کنید .


انواع تشک مواج


در راهنمای خرید تشک مواج ما برای راهنمای بهتر و صحیح تر باید ابتدا انواع تشک مواج را معرفی نماییم و تا شما با اطلاع بهتر از سیستم عملکرد ، خاصیت ها و نوع عملکرد بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید . در این راستا ضمن تعریف ساده از زخم بستر و بیان طبقه بندی آن اکیدا توصیه مینماییم که برای انتخاب نوع تشک مواج و تطبیق عملکرد با نیاز و درجه ریسک ابتلا به زخم بستر از پزشک معالج حتما مشورت دریافت نماید . پزشک متخصص با در نظر گرفتن شرایط بیمار و با توجه به آگاهی که نسبت به توانای های انواع تشک مواج دارد اقدام به توصیه تهیه مثلا تشک مواج سلولی با پمپ متناوب مینماید .
تشک مواج برای زخم بستر باید با مشخص شدن ریسک بروز بیماری ، در نظر گرفتن میزان پیشروی بیماری و با لحاظ نمودن وزن و مدت بستری انتخاب شود که بعدا در همین مطلب مفصل توضیح داده خواهد شد .


زخم بستر چیست


زخم بستر آسیبی پوستی و داخلی است که به علت عدم تحرک بیمار ناشی از بیماری ، کما ، سالمندن بودن ، معلولیت جسمانی یا هر علنی که منجر به کاهش عمده حرکت بیمار و بستری شدن طولانی گردد بوجود می آید . زخم بستر معمولا در نقاط پر استخوان بدن ایجاد میگردد .
فشار استخوان ها به دلیل عدم توزیع بار و تمرکز وزن بر بافت های نرم داخلی بدن موجب فشار بر رگ و مویرگ ها ، خشک شدن و عدم خون رسانی به سولها و نهایتا مرگ سولها میگردد . فشار های برشی در کنار ، عرق کردن بدن روی بستر روند بروز زخم بستر را تسریع مینماید و نهایتا در صورت داشتن بیمار های زمینه ای مانند دیابت و ببماریهای قلب و عروق روند توسعه زخم بستر تشدید شده و ناگهان مانندگل رو بدن از داخل شکوفه میشود .
زخم بستر در صورت عدم درمان و مدیریت میتواند آسیب های جدی به سلامت بیمار وارد کند و درمان آن علاوه بر هزینه های بسیار بالا ، میتواند برای جان بیمار خطر ناک باشد.
معمولا پزشکان زخم بستر را به چهار قسمت تقسیم میگردد :
زخم بستر توع اول : در این نوع از زخم بستر پوست در محل ضایعه تغییر رنگ داده ، متورم و درد ناک است اما زخم بسته است .
زخم بستر نوع دوم : در این نوع از زخم بستر پوست دچار آسیب شده و حفره ای با عمق کم ایجاد شده ولی هنوز به بافت های داخلی حمله ننموده است .
زخم بستر نوع سوم : در این نوع از زخم بستر ، پوست کاملا آسیب دیده و حفره عمیق است و بافت های نرم داخلی و چربی ها از بین رفته اند و بیماری حال پیشروی است .
زخم بستر نوع چهارم: این زخم بسیار خطرناک و عمیق است و تا استخوان ، تاندون ها و عضلات پیش رفته و حیات بیمار را تهدید میکند .
تمامی مراحل زخم بستر مستعد ایجاد عفونت هستند و به راحتی و با سرعت از مرحله ای به مرحله دبگر ارتقا میابند ، بنابراین باید برای جلوگیری روند توسعه زیر نظر پزشکان متخصص اقدامات درمانی را بعمل آورد .


انواع تشک مواج برای زخم بستر


تشک های مواج برای زخم بستر به سه دسته تقسیم میگردند : تشک های مواج بادی ، تشک های مواج آبی و مموری فوم


تشک مواج بادی چیست


تشک مواج بادی در حال حاضر مرسوم ترین ، بهترین و صحیح ترین گزینه در اختیار بیماران مبتلا به بیماری زخم بستر است . این محصولات در چندین نوع مختلف و برای پشتیبانی از بیماران در وزن ، سطح درگیری مختلف بیماری توسط برند های مطرح تجهیزات پزشکی تولید و به بازار عرضه میگردند .
تشک های بادی از خاصیت مواج گونه و امکان تخلیه و مدیریت باد در سلولها برای ایجاد حرکت جزیی در بدن استفاده نموده و در حال حاضر پر کاربردترین نوع تشک های ضد زخم بستر در تمام جهان هستند.
تشک مواج بادی که به دو طبقه بندی بزرگ تشک های مواج سلولی و تخم مرغی با لانه زنبوری تقسیم میگردد . تفاوت عمده و اولیه این دو مدل تشک در نوع سلول ها است . تشک مواج سلولی با تشک مواج تخم مرغی یا لانه زنبوری تفاوت های بسیار زیادی دارند . از تشک مواج سلولی برای بیماران با وزن بالا و درجه ریسک ابتلا بیشتر به زخم بستر استفاده میگردد .


تشک مواج بادی چطور کار میکند

تشک مواج بادی با یک پمپ هوا پشتیبانی میگردد که مشخصات پمپ تاثیر قابل توجه ای بر کاربرد محصول برای بیمار و از طرفی بر قیمت کالا دارد . قدرت خروجی پمپ ، قابلیت متناوب شدن ، پذیرین پریود های زمانی ، امکان تغییر دما هوا و مدیریت هوشمند امکاناتی است که پمپ های هوا را از یکدیگر جدا مینماید .
تشک مواج بادی وزن بیمار را در یک سطح گسترده تر توزیع میکند با خاصیت مواج گونه خود باعث حرکت جزیی بدن میگردد . درصورتیکه روی تشک سوراخ های ریز تعبیه شده باشد با دمش هوا از عرق کردن بیمار جلوگیری مینماید .

تشک مواج تخم مرغی برای بیماران با وزن کم ، طول مدت بستری کوتاه و از همه مهمتر برای جلوگیری از بروز زخم بستر مناسب است و از تشک مواج سلولی با پمپ های متنوع هوشمند برای بیماران با وزن بالا ، طول بستری بلند مدت و کمک به درمان زخم بستر استفاده میگرد .


تشک مواج آبی


همانطور که از اسم این دسته از تشک های مواج مشخص است از خاصیت مواج گونه آب در تشک برای ایجاد حرکات جزیی و توزیع نیرو و وزن بدن در یک نقطه خاص استفاده میگرد. به نظر می رسد مشکلات ناشی از جابجایی ، پر کردن و نشتی دادن این دسته از تشک ها باعث شده است از این تشک ها برای کمک به درمان زخم بستر یا نگهداری بیماران استفاده نگردد .
تشک های مموری فوم
از تکنولوژی مموری فوم در بخش های مختلف صنعت از جمله در تجهیزات پزشکی استفاده فراوانی میگردد . از این مواد با فرم و شکل های مختلف برای تولید انواع بالشت طبی ، کوسن و پشتی استفاده میگردد . تشک مموری فوم برای استفاده در جلوگیری یا کمک به درمان زخم بستر مرسوم نیست زیرا خروجی مناسبی برای کاهش فشار و ایجاد حرکات در قسمت های فاقد حرکت ندارد . این تکنولوژی برای تشک های مقابله با زخم بستر برای ویلچر به طور محدود استفاده میگردد.


فاکتورهای مهم برای انتخاب تشک مواج


چندین فاکتور مهم برای انتخاب و خرید بهترین تشک مواج وجود دارد که در این راهنمای خرید تشک مواج بیان آن حائز اهمیت است .


وزن بیمار


وزن بیمار در انتخاب نوع تشک مواج بسیار مهم است اگر وزن بیمار شما بیش از ۱۰۰ کیلوگرم است خرید تشک مواج تخم مرغی یا لانه زنبوری اصلا به صلاح شما نمی باشد و حتما باید از تشک مواج سلولی استفاده کنید .


مدت بستری


در صورتیکه مدت زمان بستری بیمار از ۳ ماه بیشتر است توصیه میگردد از تشک مواج سلولی بادی استفاده نمایید .


مرحله زخم بستر


تشک مواج لانه زنبوری یا تخم مرغی برای جلوگیری از بروز زخم بستر در بیماران سبک وزن است و تشک مواج سلولی برای کمک به درمان طراحی شده است . مرحله زخم بستر بر انتخاب تشک مواج تاثیر بسیار زیادی دارد و معمولا برای سطح زخم بستر ۱و ۲ تشک ریسک متوسط سلولی ، زخم بستر سطح ۳ تشک مواج باریسک بالا و برای تشک مواج زخم بستر سطح ۴ تشک مواج سلولی با ریسک بسیار بالا تهیه میگردد .


خرید تشک مواج در شهر سلامت


امیدواریم مطالعه راهنمای خرید تشک مواج به شما کرده باشد تا فاکتورهای مهم خرید یک تشک مواج خوب را بشناسید و بهترین تشک مواج را انتخاب کنید . شهرسلامت مرجع تخصصی فروش انواع تشک مواج از برترین برندها است . شما به راحتی میتوانید با دریافت مشاوره پیش و پس از خرید در کنار استفاده از این راهنمای خرید تشک مواج کالای مورد نیاز خود را تهیه نمایید . برای خرید تشک مواج با شماره ۰۲۱-۶۶۵۹۵۹۹۰ تماس بگیرید .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.