دستگاه بخور صورت را بهتر بشناسیم

جوش و آکنه از جمله مواردی هستند که در چهره انسان‌ها نقش می‌بندند. کبد چرب، آلودگی هوا، اختلالات غدد هورمونی و عملکرد روده‌ای می‌تواند زمینه ساز ایجاد این عوارض پوستی شود. بنابراین هم از لحاظ زیبایی و هم از لحاظ سلامت پوست می‌بایست این عوارض پوستی را برطرف نمود. استفاده از دستگاه بخور صورت می‌تواند گزینه مناسبی برای رهایی از این مشکلات باشد.

منافع بخور صورت بسیار زیاد است . این دستگاه با افزایش گردش خون در صورت، جلوگیری از پیری و چروکیده شدن صورت، باز شدن منافذ پوست و حذف کردن سموم روی پوست به سلامت آن کمک بسیاری مینماید . بنابراین میتوان برای درمان منافذ باز پوست با بخور صورت برنامه ریزی و از آن استفاده کرد . کافیست مخزن دستگاه را از آب پر کرده و آن را روشن کنید. با گرم شدن آب درون مخزن، بخار آن توسط کلاهک به بیرون منتقل شده و می‌توانید با قرار دادن صورت خود در بالای کلاهک از بخار آن استفاده کنید.

بعضی از دستگاه‌ها علاوه بر کلاهک صورت، یک کلاهک کوچکتر مخصوص بینی و دهان هم دارا می‌باشند. همچنین کاربران می‌توانند بر روی خود دستگاه دمای آب را تنظیم و کنترل کنند تا به پوست آسیب نرسد.

طرز استفاده و نگهداری از دستگاه بخور صورت

دستگاه‌های بخور صورت همانند دیگر دستگاه‌های بخور دارای ورودی جداگانه برای اضافه کردن دانه‌ها یا روغن‌های گیاهی می‌باشد. در صورت نیاز، کاربران می‌توانند از این قسمت برای افزودن مواد گیاهی استفاده کنند. لازم به ذکر است که از افزودن مستقیم این مواد گیاهی به مخزن آب خودداری کنید. تاثیر دستگاه بخور صورت بر زیبایی پوست بسیار زیاد است و میتواند تحولی عظیم در پوست شما ایجاد نماید .

از استفاده مکرر و بیش از اندازه از دستگاه بخور صورت خودداری کنید؛ چرا که این کار باعث باز شدن بیش از حد منافذ پوست شده و سبب ایجاد مجدد جوش و آکنه می‌شود. توصیه می‌شود این کار را ۱ الی ۲ بار در هفته و هر دفعه به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه به صورت مداوم انجام دهید.

از قرار دادن مستقیم دستگاه در زیر شیر آب به منظور پر کردن مخزن آن پرهیز کنید و با ظرف مخصوص خود دستگاه، مخزن را پر کنید. همچنین بهتر است بعد از هر بار استفاده، دستگاه را تمیز کنید و در جایی بگذارید تا خشک شود. با این کار از رشد میکروب‌ها و باکتری‌های ناقل عوارض پوستی جلوگیری می‌شود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.