استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری

در این مقاله به امکان استفاده از صندلی ماساژور برای خانم‌های باردار می پردازیم. در نهایت با وجود تمام آرامشی که صندلی ماساژور برای خانم‌های باردار فراهم می کند، باز باید تمام نکات ذیل را در نظر بگیریم و در نهایت اقدام به خرید کنیم، گرچه داشتن صندلی ماساژور بعد از اتمام دوره بارداری قطعا مفید خواهد بود.

صندلی ماساژور ابزاری کامل و بسیار حرفه ای که از ترکیب دستگاه ماساژور پا ، ماساژور گردن و روکش صندلی ماساژور اما بسیار کامل تر و جامع تر ساخهته شده و حقیقتا استفاده از باعث افزایش آرامش ورفع خستگی میگردد .

آیا استفاده از صندلی ماساژ در زمان بارداری برای بانوان خطرناک است؟

این سؤالی است که مکرر توسط خانم های باردار پرسیده می شود. در انتهای این توضیحات شما می توانید خود تصمیم بگیرید که با توجه به شرایط شما کدامیک درست است.

گاهی دیده می شود که در سایت ها یا فوروم های مختلف، بانوان این نوع ماساژ را به خانم های باردار توصیه می کنند. اکثراً به این علت که در سالن، اسپا یا دیگر محل های مرتبط، خانم های بارداری را دیده اند که با این دستگاه ماساژ داشته اند. اینگونه جواب ها و توصیه ها بعضاً خطرناک هستند و اکثراً از روی مواردی که تعریف یا مشاهده شده، انجام می گیرند.

اما جواب درست به این سوال چیست؟

فواید ماساژ در بارداری

هر فردی که قبلا از ماساژ استفاده کرده و لذت و آرامش ماساژ را برده باشد، درک می کند چرا خانم های باردار دریافت ماساژ با صندلی ماساژور را مفید خواهند یافت. در زمان بارداری گاه شرایط به گونه ای می شود که مادر بسیار خسته، پر از استرس و کلافه از تغییرات هورمونی سریع در این دوران می شود.

حتی بالا گذاشتن پاها، برداشتن فشار و وزن اضافی از روی آن ها، احساس خوبی را ایجاد می نماید.

بر اساس تحقیقات زیادی که طی چند سال گذشته انجام گرفته، ماساژ درمانی برای بانوان باردار این فوائد را به همراه دارد:

  • کاهش افسردگی و اضطراب
  • کاهش درد پا و کمر
  • کاهش درد در زمان زایمان
  • کاهش زمان زایمان تا ۳ ساعت
  • کاهش نیاز به استفاده از داروها
  • کاهش خطر زایمان قبل از موعد

ماساژ، با توجه به فوائد فراوان آن در بارداری، این روزها بهترین درمان جایگزین برای مشکلات خانم های باردار است.

البته موارد ذکر شده، در مورد فواید ماساژهای دستی و توسط ماساژ تراپیست است و بعضی از این مزایا از انجام ماساژ در زمان زایمان حاصل شده و این نتایج در مورد ماساژ با صندلی های ماساژور امتحان نشده اند. با این وجود، برای استفاده از صندلی های ماساژ در بانوان حامله، دستورالعملی بیان شده که در اینجا به آن اشاره می شود.

چه زمانی بانوان باردار نباید از صندلی ماساژور استفاده کنند

حتی اگر دوستان و آشنایان جهت کاهش دردها و عوارض جانبی بارداری، شما را به استفاده از صندلی ماساژ تشویق می کنند، چنانچه هر یک از موارد زیر شامل شرایط شما می شود، از این ماساژ صرف نظر کنید:

  • سه ماه اول بارداری
  • در بارداری های پر خطر
  • سابقه زایمان زودرس
  • وجود پری- اکلامپسی در مادر
  • خیز یا التهاب
  • سردردهای شدید
  • کمر دردهای شدیدی که بعضاً باعث تیر کشیدن پاها می شود

شس

خطرهای احتمالی صندلی ماساژور در زمان باداری

در پرس و جویی که از کادر پزشکی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که حتی آن ها هم موافقتی با استفاده از صندلی ماساژور در دوران بارداری ندارند. بعضی از نگرانی های آن ها در این باره در اینجا شرح داده شده:

فاکتور گرمایی صندلی های ماساژ

بیشتر صندلی های ماساژ در ناحیه کمری، المان گرمایی دارند. خانم بارداری که از این صندلی ها استفاده می کنند دمای بدن خود و جنین داخل رحمش افزایش می یابد. گرچه این افزایش دما برای مادر لذت بخش خواهد بود و گاهی ممکن است تا حدی احساس ناخوشایند را برای او ایجاد کند، ولی زندگی جنین را به خطر می اندازد. هر چه سن جنین کمتر باشد، افزایش دما برای جنین و ضربان قلب او ضرر بیشتری دارد.

فعال شدن نقاط تحریک (TrP) در استفاده از صندلی ماساژور

برخی پزشکان معتقدند که صندلی ماساژور نقاط تحریک عضلات (TrP) را فعال می کند و این فعالیت ها می تواند منجر به مشکلاتی چون زایمان زودرس شود. تحریک نقاط فوق یکی از نکاتی است که فروشندگان در تبلیغ این صندلی ها به عنوان قابلیت های این گونه صندلی ها بیان می کنند.

استفاده از صندلی ماساژ در سه ماهه ی اول بارداری

بعضی سالن های ماساژ، به خاطر مسائل بیمه و مسئولیت اتفاقات احتمالی، در سه ماه اول بارداری، انجام ماساژ را ممنوع می دانند در حالی که بعضی ماساژتراپیست های با تجربه، به علت فواید فراوان ماساژ برای خانم های باردار، با احتیاط ماساژ دستی را انجام می دهند. در این دوره، انجام ماساژ عمقی و ماساژ اطراف کمر و قسمت پایین شکم اکیداً ممنوع است. به یاد داشته باشید که صندلی ماساژ مشابه یک روبات است و نمی تواند به خودی خود در محل های لازم فشار را تنظیم کند.

در سه ماه اول بارداری (ترایمستر اول) خطر سقط جنین بیشتر وجود دارد. در این دوره بدن بدون دریافت ماساژ می تواند سختی های حاصل از بارداری را مدیریت نماید. اگر از قبل در منزل صندلی ماساژور دارید و مایل به استفاده از آن هستید بهتر است سه ماه اول اول بارداری از این کار صرفه نظر نمایید.

حالا به این سوال مهم برمی گردیم

پیشنهاد ما برای بانوان بارداری که قصد دریافت اینگونه ماساژها را دارند این است که قبل از ماساژ حتماً با پزشک معالج خود مشورت نمایید. تصور ما این است که فوائد این ماساژ و تجربه این ماساژ لذت بخش باید در مقابل خطرات احتمالی آن بررسی شود. در حال حاضر، به این نکته بیاندیشید که این مرحله فقط ۹ ماه طول می کشد، اگر چه وقتی درد و ناراحتی زیاد است این مدت خیلی طولانی تر به نظر میرسد.

در اینجا بعضی از درمان های جایگزین صندلی ماساژور، برای خانم های باردار توصیه می شود:

  • ماساژ سنتی
  • یوگا برای مادران باردار
  • طب سوزنی
  • درمان های کایروپرکتیس

البته مجدداً تاکید می شود که این درمان ها هم باید تحت نظارت و انجام تراپیست دوره دیده و مجرب در این زمینه انجام شود.

قبول کنید که تکرار روتین این جلسات بعضاً بسیار گران و خارج از توان مالی است. اگر شما هم همینطور فکر می کنید برای رسیدن به ریلکسیشن در محیط خانه، بدون صرف هزینه زیاد، این موارد را امتحان نمایید:

  • آروماتراپی
  • گوش کردن به موسیقی ریلکس کننده
  • یک روز را با تفریحات مورد علاقه خود به سر ببرید

اگر در حال حاضر انتظار یک کوچولو را در جمع خانواده دارید، از خود مراقبت کنید و از هر لحظه آن لذت ببرید. برای استفاده از صندلی ماساژور عجله نکنید. به ما اطمینان کنید، بعد از تولد فرزندتان شما حتماً به این صندلی احتیاج خواهید داشت! در آن زمان قبل از خرید صندلی ماساژ به راهنمای کامل ما در سایت، جهت خرید صندلی ماساژور مراجعه نمایید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.