راهنمای خرید صندلی ماساژور به همراه کاربرد و ویژگی‌های آن

صندلی ماساژ، دستگاهی بسیار عالی برای کاهش استرس و تنش‌های روزانه است. با زندگی صنعتی و پیچیده‌ی امروزه بیشتر افراد بعد از یک روز کاری پر تنش بسیار خسته و کوفته به خانه خود می‌رسند. راهکارهای بسیاری برای کاهش استرس و کوفتگی بدن وجود دارد. روش‌هایی مثل دوش آب گرم، مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و یا ماساژ درمانی. اگر شانس این را داشته باشیم که در آخر روز یک ماساژور حرفه‌ای بدنمان را ماساژ دهد قطعاً تاثیر بسیار زیادی در رسیدن به آرامش دارد. انتخاب و خرید صندلی ماساژور یا ماساژور بدن برای کاهش اضطراب پیشنهادی عالی است.

با پیشرفت علم و تکنولوژی لازم نیست یک ماساژور برای خود استخدام نمایید همین که یک صندلی ماساژ بخرید کافی است. صندلی ماساژ با تکنیک‌های مختلف و متفاوت بدن شما را ریلکس و آرام می‌گرداند. برای آشنایی هر چه بیشتر با کارایی صندلی ماساژ ما را در این مطلب همراهی نمایید.

عملکرد ماساژ چگونه است؟ چرا باعث کاهش استرس می‌گردد؟

ماساژ نوعی درمان است که از زمان باستان شناخته شده می‌باشد. در تمدن‌های باستانی از جمله مصر، چین، روم و یونان از این درمان استفاده می‌شود. فشار، کشش، لرزش، گرمایش و حرکت روی بدن تکنیک‌هایی هستند که در ماساژ از آن‌ها استفاده می‌گردد. انواع ماساژها در دنیا وجود دارد، ماساژ سنگ، ماساژ ارتعاشی و … . در هر کدام از این ماساژها تکنیک‌های خاصی استفاده می‌گردد، در چین باستان از ماساژ همزمان با طب سوزنی استفاده می‌شد. به خصوص برای ورزشکاران کونگ‌فو کار استفاده می‌گردید. این کار برای انرژی رسانی بیشتر به عضلات و استقامت عمومی بدن استفاده می‌شد. ماساژ درمانی در تمدن‌های باستانی رواج بسیاری داشت و به کمک آن بیماری‌های بسیاری را درمان می‌نمودند.

بهبود جریان خون، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به رفع تنش و استرس، کمک به خواب بهتر، تقویت عضلات، کاهش خطر ابتلا به واریس و ایجاد انگیزه برای فعالیت بدنی و ورزش از فواید ماساژ هستند. با بهبود جریان خون، عضلات و قسمت‌های مختلف بدن سلامت خود را به دست می‌آورند. این کار سلول‌های بدن را تجدید و جوان می‌گرداند. با انجام انواع ماساژها می‌توان بسیاری از دردها را تسکین داد و دردهای مزمن را می‌توان به راحتی درمان کرد.

هنگام خرید صندلی ماساژور باید به چه نکاتی دقت نمود

صندلی ماساژ امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی می‌تواند انتخابی عالی برای رسیدن به آرامش و تسکین دردهای مزمن باشد. انواع مختلف صندلی ماساژ در بازار موجود است که دارای کارایی‌های مختلف و قیمت‌های متنوعی می‌باشند. برای انتخاب و خرید صندلی ماساژور مناسب و خوب باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید و بر اساس نیاز و بودجه مالی خود یک صندلی ماساژ بخرید. صندلی‌های ماساژ تکنیک‌های مختلفی را اجرا می‌کنند و گاهی تاثیر به سزایی در کاهش دردها و بیماری‌ها دارند.

ماساژ سه بعدی هوشمند یکی از فواید تکنولوژی

در ابتدای اختراع صندلی‌های ماساژ تکنولوژی دو بعدی در آن‌ها استفاده شد. به این معنی که صندلی ماساژ دارای گوی و غلتک‌های افقی و عمودی است. این گوی و غلتک‌ها، ماساژ دو بعدی را روی بدن انسان انجام می‌دهند. اخیراً بعد از پیشرفت تکنولوژی صندلی ماساژ هوشمند دارای فعالیت سه بعدی ساخته شد. این صندلی ماساژ دقیقا مانند یک دستگاه ماساژور حرفه‌ای دامنه حرکتی و سرعت حرکت را بر اساس بدن انسان تنظیم می‌نماید. صندلی ماساژ سه بعدی قیمت‌های بالاتری دارد و نسبت به نمونه‌های دو بعدی کیفیت بالاتری را دارا است.

سنسورهایی که بدن را اسکن می‌کنند

در صندلی ماساژ سه بعدی و پیشرفته دستگاه دارای سنسورهای مخصوصی است که بر اساس فشار وارد آمده بر دستگاه، ماساژ متفاوتی را برای هر فرد انجام می‌دهد. صندلی‌های پیشرفته دارای کیسه‌های مخصوص هوا هستند و قابل تنظیم می‌باشند. در واقع صندلی‌های دو بعدی صرفا یک ماساژ را ارائه می‌دهند، اما صندلی ماساژ سه بعدی ماساژ متفاوتی را برای هر فرد انجام می‌دهد و کارایی بیشتری دارند. پس اگر یک ماساژ کامل و بسیار حرفه‌ای می‌خواهید بهتر است صندلی ماساژ سه بعدی خریداری نمایید.

اسکن هوشمند بدن صندلی ماساژ

برنامه‌های اتوماتیک صندلی ماساژ

بیشتر صندلی‌ها و دستگاه‌های ماساژ دارای چندین برنامه خودکار ماساژ می‌باشند. به طور مثال، برنامه‌ای که برای ورزشکاران استفاده می‌شود برای افراد سالمند نباید استفاده گردد. بنابراین در صندلی ماساژ چند برنامه خودکار وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای افراد و نیازهای مختلف استفاده کنید. فشار و ضرباتی که برای یک سالمند مناسب است هرگز برای یک ورزشکار مناسب نیست. اگر در خانواده‌ی خود افراد و گروه‌های متفاوتی را دارید، می‌توانید با تنظیم کردن برنامه خاص از صندلی ماساژ استفاده نمایید.

صندلی ماساژ دارای مغناطیس

برخی از دستگاه‌های ماساژ علاوه بر داشتن برنامه‌های مختلف، طول موج خاصی از مغناطیس را نیز دارا هستند. به وسیله‌ی این مغناطیس می‌توان دردها و بیماری‌هایی را درمان نمود. صندلی ماساژ دارای مغناطیس، باعث افزایش جریان خون می‌گردد و این موضوع باعث تازه شدن سلول‌های پیر می‌شود. این درمان باعث تقویت عضلات و آرامش آن‌ها می‌گردد. در صورتی که عضلات به آرامش برسند دردها به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. بنابراین صندلی ماساژ دارای مغناطیس می‌تواند انتخابی مناسب برای تسکین دردهای عضلانی باشد.

مغناطیس درمانی در صندلی ماساژور

صندلی ماساژ دارای اشعه مادون قرمز

در برخی از صندلی‌های ماساژ هم از اشعه مادون قرمز استفاده می‌گردد. مادون قرمز اشعه‌ای است که خاصیت گرم کردن دارد. سیستم بعضی از صندلی ماساژ به گونه‌ای است که به وسیله گرم کردن بدن باعث بهبودی بیماری‌ها می‌شوند. بر طبق تحقیقات دانشمندان مادون قرمز اثر بسیار مثبتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. زمانی که بدن شما بر روی صندلی ماساژ گرم می شود متابولیسم و سوخت و ساز بدن بهتر می‌شود. این موضوع مربوط به این مسئله می‌شود که سلول‌ها، در صورت گرم شدن فعال‌تر می‌گردند.

صندلی ماساژ و یون اکسیژن منفی

حتما برای شما هم پیش آمده است، زمانی که در طبیعت قرار دارید بوی خوشی را استشمام کنید. به خصوص در کنار آبشارها و بعد از بارش باران، وجود این بوی خوش به دلیل وجود یون اکسیژن منفی می‌باشد. یون اکسیژن منفی دارای یک الکترون بیشتر است. برخی از دستگاه‌های پیشرفته ماساژ، هم زمان با ماساژ، یون اکسیژن منفی تولید می‌کند. بر اساس تحقیقات و بررسی‌های انجام شده این ماده باعث از بین رفتن آلودگی‌های هوا و طبیعت می‌شود و همچنین تاثیرات عالی بر روی سلامتی بدن دارد.

یون اکسیژن منفی در صندلی ماساژ

تجربه ماساژ کششی با صندلی ماساژ

برخی از صندلی‌های ماساژ تکنیک‌های خاصی را بر روی بدن فرد انجام می‌دهند. ماساژ کششی روش خاصی است که اثرات بسیار مثبتی را داراست. در این تکنیک غلتک‌های مخصوص صندلی بر روی اعصاب بین مهره‌های ستون فقرات قرار می‌گیرند. این تکنیک در صندلی‌هایی قرار دارد که پشت و تکیه گاه آن‌ها به صورت جداگانه قرار دارد و می توان به صورت خوابیده بر روی آنها قرار گرفت. با انجام ماساژ کششی بر روی بدن خود می‌توانید راحتی و آرامش را تجربه نمایید.

فضایی که برای قرار دادن صندلی ماساژ مورد نیاز است

قرار دادن صندلی ماساژ در خانه و یا محل کار نیازمند فضایی مناسب می‌باشد. باید این موضوع را در نظر بگیرید که قرار دادن صندلی نیازمند فضای کافی است. در صورتی که صندلی دارای پایه ثابت باشد باید فضای کافی برای حالت خوابیده صندلی را نیز در نظر داشته باشیم. اغلب صندلی‌های ماساژ پایه ریلی دارند و می‌توان آن‌ها را در اتاق جا به جا کرد. شاید قرار دادن این صندلی در سالن منظره‌ی خوبی را به وجود نیاورد و باعث بهم خوردن دکوراسیون خانه شود. بهترین کار قرار دادن صندلی ماساژ در اتاقی مجزا است.

فضای مناسب برای صندلی ماساژور

روکش‌های قابل شستشو مزیتی عالی برای یک صندلی ماساژ

بهتر است در هنگام خرید صندلی ماساژور توجه داشته باشید که روکش‌های آن قابل شستشو باشد. زیرا در این صورت می‌توانید به راحتی روکش‌ها را درآورده و بشویید. صندلی ماساژ وسیله‌ای است که تمام اعضای خانواده و حتی گاهی مهمانان از آن استفاده می‌نمایند، به همین دلیل نیز باید مرتب به نظافت و بهداشت آن رسیدگی شود. داشتن صندلی ماساژ با روکش‌های قابل شستشو یک مزیت بسیار خوب است.

گوش دادن به موسیقی بر روی صندلی ماساژ

زمانی که بر روی صندلی ماساژ می‌نشینید و به آرامش دست می‌یابید، گوش دادن به موسیقی می‌تواند آرامش شما را دو چندان نماید. اغلب دستگاه‌ها دارای کابل و یا فناوری اتصال به سایر دستگاه‌های الکترونیکی برای پخش موسیقی می‌باشند. صندلی‌های دارای فناوری پیشرفته علاوه بر پخش موسیقی امکان باز کردن اپلیکیشن‌های متفاوت را نیز دارند. حتی می‌توانید با نصب برنامه‌ای صندلی را از طریق گوشی همراه خود کنترل نمایید.

پخش موسیقی در صندلی ماساژور

با خرید صندلی ماساژور می‌توانید به راحتی آرامش را به خانه خود آورید. استفاده از صندلی در آخر یک روز کاری و پر تنش می‌تواند تمام استرس و اضطراب روز را از بین ببرد. تکنولوژی‌های موجود نیز این آرامش را بیشتر می‌نماید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.