نحوه استفاده از فشارسنج دیجیتال چگونه است؟

استفاده از فشارسنج دیجیتال یکی از کارهایی است که می‌توانید به وسیله آن به راحتی و با دقت بالا، فشار خون خود را اندازه گرفته و در صورت بالا بودن آن دارو مصرف کنید. در صورتی که در منزل یکی از اعضای خانواده به فشار خون مبتلا است، داشتن دستگاه اندازه‌گیری فشار خون بسیار ضروری است، زیرا بالا رفتن ناگهانی فشار خون می‌تواند منجر به سکته و یا حتی مرگ در افراد شود.

قبل از استفاده از فشارسنج دیجیتال این نکات را رعایت کنید

قبل از آنکه اقدام به اندازه‌گیری فشار خود کنید بهتر است به موارد و نکاتی توجه کنید تا اندازه‌گیری شما با دقت بیشتری انجام شود. عوامل مختلفی می‌تواند بر میزان فشار خون شما تاثیر بگذارد، برای مثال در صورتی که نیاز به دستشویی رفتن دارید و مثانه شما پر است حتما قبل از گرفتن فشار به دستشویی بروید.

توجه داشته باشید همیشه از یک بازو برای اندازه‌گیری فشار استفاده کنید چرا که در اغلب افراد فشار در بازوها اعداد مختلفی را نشان می‌دهد. در صورتی که در محیطی گرم و یا شلوغ قرار دارید آنجا را ترک کرده، چند نفس عمیق بکشید و سعی کنید حدود ۵ دقیقه استراحت کنید.

توجه داشته باشید تا نیم ساعت قبل از گرفتن فشار نوشیدنی‌های کافئین‌دار و یا دخانیات مصرف نکرده باشید. قرارگیری مناسب کاف دستگاه دور بازو تاثیر بسیار زیادی روی اندازه گیری صحیح فشار خون دارد، بنابراین دقت کنید که آن را بیش از اندازه سفت و یا شل نبندید.

در صورتی که دستگاه عدد بسیار بالا و غیر منتظره‌ای را نشان داد می‌توانید یک بار دیگر فشار خون را اندازه بگیرید. همچنین در صورتی که در روند درمان و تحت مراقبت هستید، سعی کنید از فشار خون خود در بازه‌های زمانی مختلف اندازه گرفته و آن‌ها را ثبت کنید. این مساله می‌تواند به روند درمان شما بسیار کمک کند.

نحوه استفاده از فشارسنج خون دیجیتال چگونه است؟

مراحل استفاده از فشارسنج دیجیتال

استفاده از فشارسنج دیجیتال بسیار ساده است و نیاز به مهارت و توانایی خاصی ندارد. برای این کار سعی کنید ابتدا در محیطی آرام و در موقعیتی که احساس راحتی می کنید، بنشینید یا دراز بکشید. کاف فشارسنج را در وسط زانو میان شانه و آرنج ببندید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، کاف نباید بیش از اندازه سفت و یا شل باشد.

سپس فشارسنج دیجیتال را روشن کنید. بعد از روشن شدن خواهید دید که کاف شروع به باد شدن می کند. این مساله تا حدی ممکن است به بازو شما فشار آورد اما نگران نباشید، زیرا تورم آن بعد از رسیدن به مقدار مطلوب و استاندارد متوقف می‌شود و ضرری برای شما ندارد. بعد از چند ثانیه دستگاه به طور خودکار هوای خود را خالی کرده و اعداد مربوط به فشار خون در صفحه نمایش دستگاه ظاهر می‌شود.

در انواع فشارسنج اعداد ظاهر شده در صفحه نمایش در سه ردیف نمایش داده می‌شوند که عدد اول و بالایی نشان دهنده ماکسیمم فشار، عدد میانی نشان دهنده مینیمم فشار و آخرین عدد نشان دهنده ضربان قلب شما است. از ویژگی‌های خوب این دستگاه آن است که دارای یک چراغ بوده و در صورتی که تشخیص دهد فشار خون شما بالا است به رنگ قرمز در آمده و در صورتی که فشار خون کمی بالا باشد نارنجی خواهد شد. این چراغ فشارهای نرمال را با رنگ سبز نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که شما به هر دو عدد ماکسیمم و مینیمم باید دقت کنید و بالا و پایین بودن هر کدام از آن‌ها به تنهایی نیز به معنای بالا و پایین بودن فشار خون در شما است.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.