مزایا و معایب تردمیل چیست؟

تردمیل یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین دستگاه‌های ورزشی است که افراد برای سوزاندن کالری از آن در منزل و یا باشگاه‌های ورزشی استفاده می‌کنند. شما با استفاده از این دستگاه ورزشی می‌توانید پیاده روی آرام تا دویدن تند و سریع را انجام داده و با تغییر پیوسته سرعت به مرور و آهستگی کالری سوزی و ضربان قلب خود را افزایش دهید. این دستگاه ورزشی مانند هر دستگاه دیگر مزایا و معایبی دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

مزایای استفاده از تردمیل

یکی از اصلی‌ترین مزایای تردمیل که شاید دلیل اصلی خرید بیش از ۹۰ درصد افراد است، این نکته است که استفاده از آن بسیار ساده و در دسترس است. تقریبا تایم‌های کاری همه افراد و مسائل و دغدغه‌های زندگی آن قدر زیاد شده است که بسیاری از ما فرصت رفتن به باشگاه و یا پیاده‌روی‌های بیرون از منزل را نداریم. اما با استفاده از این دستگاه ورزشی می‌توانیم به راحتی در هر ساعت از شبانه روز فعالیت ورزشی داشته و به فکر سلامت و تناسب اندام خود باشیم.

از دیگر مزایای استفاده از این دستگاه ورزشی آن است که می‌توانید سرعت و مسافت را به طور دقیق کنترل کنید. این مساله به خصوص برای ورزشکاران حرفه‌ای بسیار مهم است. زیرا در ورزش و مسابقات صدم ثانیه‌ها بر نتیجه تاثیر گذارند. لذا فرد تمایل دارد در تمرین‌های خود اطلاعات دقیقی راجع به سرعت و مسافت طی شده خود داشته باشد. از طرفی شما حین پیاده روی به طور ناخودآگاه ممکن است بعد از چند دقیقه سرعت خود را کاهش دهید اما این دستگاه ورزشی شما را از انجام این کار باز می‌دارد.

فواید تردمیل

از دیگر ویژگی‌های مثبت این دستگاه ورزشی آن است که به کمک آن می‌توانید شرایط سخت‌تری از دویدن و یا پیاده‌روی را نیز شبیه سازی کنید. در واقع تمرین تپه یکی از تمرین‌های بسیار پر طرفدار و مناسب در دستگاه است که شما می‌توانید با تغییر شیب بین ۱ تا ۲۰ درجه تمرین‌های ورزشی سخت‌تری را برای کالری سوزی بیشتر انجام دهید.

بعضی از مدل‌های جدید این دستگاه ورزشی علاوه بر شیب‌های مثبت به شما امکان استفاده از شیب‌های منفی را نیز داده و می‌توانید حتی حالت دویدن و پایین آمدن از تپه را نیز شبیه‌سازی نمایید. این دستگاه ورزشی نیز می‌تواند تا حد زیادی باعث لاغری یکنواخت و چربی‌سوزی در افراد شود.

معایب استفاده از تردمیل

اولین نکته در معایب این دستگاه ورزشی آن است که فعالیت با آن برای افرادی که دارای بیماری‌های مفصلی و استخوانی مانند خشکی مفاصل، ورم پا، آسیب دیدگی یا درد هستند بسیار مضر است.

از طرف دیگر شما در پیاده روی‌های روزانه در خیابان به طور متناوب با تغییر مسیر، تغییر ارتفاع و شیب و غیره مواجه می‌شوید که همین مساله فعالیت بدنی شما را بیشتر و عضلات بیشتری را درگیر می‌کند. اما پیاده روی یا دویدن روی این دستگاه ورزشی کاملا یکنواخت است.

استفاده از تردمیل

از دیگر معایب استفاده از این دستگاه ورزشی آن است که استفاده زیاد و پیوسته از آن می‌تواند به زانو و عضلات اندام‌های تحتانی به خصوص پشت ران و ساق آسیب برساند. همچنین در صورتی که در شیب‌های بالا استفاده صحیح از تردمیل را ندانید، استفاده از آن تا حد زیادی باعث آسیب به مفاصلی مانند زانو، لگن و مچ پا می‌شود.

از دیگر معایب استفاده از این دستگاه آن است که برخلاف پیاده روی‌های روزانه که به شما کمک می‌کند از هوای آزاد بیرون نیز لذت ببرید، استفاده از این دستگاه در خانه و به خصوص سالن‌های ورزشی شما را از این لذت محروم می‌سازد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.