درباره دستگاه روئینگ و فواید آن بیشتر بدانید

دستگاه روئینگ چیست؟

دستگاهی برای تمرینات قدرتی و هوازی فوق العاده که به سختی توانسته است جای خود را در بین سایر دستگاه‌ها باز کند. دستگاه روئینگ دارای ویژگی‌های زیادی می‌باشد. با این دستگاه می‌توان تمرینات زیادی را انجام داد. عضله سازی فوق العاده، قدرت چربی سوزی بالا، افزایش استقامت و … از تاثیرات مهم تمرین با دستگاه روئینگ می‌باشد.

امروزه این دستگاه در باشگاه‌های سراسر جهان طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. زیرا به کمک این دستگاه می‌توان در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه رسید. افرادی که تمرکز اصلی خود را بر روی ورزش‌ها و تمرینات هوازی و قدرتی می‌گذارند؛ استفاده از این دستگاه را در برنامه خود قرار داده‌اند. این دستگاه در بین خانم‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار است. بیشتر بانوان به جای استفاده از تردمیل از دستگاه روئینگ استفاده می‌کنند.

فواید دستگاه روئینگ

افراد زیادی برای رسیدن به تناسب اندام از این دستگاه استفاده می‌کنند. ورزش‌های هوازی تاثیر مستقیمی بر روی سلامت بدن دارد. اگر ورزش هوازی به صورت منظم و دقیق انجام شود:

  • استقامت بدن افزایش می‌یابد.
  • سیستم ایمنی بدن تقویت می‌شود.
  • در کاهش وزن بدن تاثیر دارد.
  • کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد.

خرید اینترنتی انواع روئینگ با بهترین قیمت

در استفاده از دستگاه روئینگ گروه‌های عضلانی اصلی بدن درگیر می‌شوند. همین امر سبب افزایش ضربان قلب و اکسیژن مصرفی می گردد. این دستگاه با قابلیت تنظیم مقاومت به شما کمک می‌کند به راحتی ضربان قلب خود را بالا برده و به آسانی آن را به حالت اول برگردانید.

انجام ورزش هوازی کم فشار

افرادی که داری مشکلات مفصلی هستند یا اضافه وزن دارند؛ از انجام ورزش‌های پرفشار پرهیز کنند. دستگاه روئینگ یک گزینه عالی برای افرادی است که قادر به انجام تمریناتی مانند کوه‌نوردی، پیاده‌روی، یوگا و … نیستند. این دستگاه برای افرادی که زانوی خود را عمل کرده‌اند بسیار مناسب است. زیرا انجام این تمرینات سبب کشش زانو و تقویت آن بعد از عمل می‌شود.

برخی از افراد نگران برگشتن آسیب دوباره به پاها و زانوهای خود هستند. این افراد می‌توانند با استفاده از فرم قایق‌رانی صحیح و دقیق؛ ریسک خود را به پایین‌ترین حد ممکن برسانند.

تاثیر دستگاه روئینگ در کاهش وزن

تمرینات منظم با این دستگاه سبب حجیم شدن عضله‌ها و سوزاندن کالری بیشتری می‌شود و انرژی مصرفی را فوق العاده افزایش می‌دهد. استفاده از این دستگاه در مدت زمان یک ساعت؛ به طور متوسط ۶۰۰ کالری را می‌سوزاند. بدون درگیر شدن بازوها بر روی یک دوچرخه ثابت؛ هفتاد و هشت دقیقه زمان با شصت دقیقه تمرین با این دستگاه یکسان می‌باشد.

اگر می‌خواهید به تناسب اندام برسید همزمان با استفاده از این دستگاه و ترکیب تمرین مداوم؛ رژیم متعادل و مصرف غذای سالم را در برنامه خود قرار دهید.

افزایش استقامت با ماشین روئینگ

در ابتدای شروع تمرینات با این دستگاه، شاید افراد احساس خستگی کنند. اما به مرور زمان و استفاده منظم از دستگاه روئینگ سبب افزایش استقامت در شما خواهد شد. این دستگاه نقش مستقیمی در بالا بردن متابولیسم بدن دارد.

با توجه به این‌که ورزش قایق‌رانی به عنوان یک ورزش قلبی، عروقی شناخته شده است و همه گروه‌های عضلانی اصلی بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، دستگاه روئینگ خیلی بالاتر از دیگر تجهیزات ورزشی می‌باشد. با استفاده منظم از این دستگاه به راحتی متوجه کاربرد فوق العاده این دستگاه می‌شوید.

پرورش پایین تنه با ماشین روئینگ

یکی از فواید این دستگاه، ورزش پایین تنه می‌باشد، اگرچه عضلات پایین تنه در تمرین با این دستگاه کمتر درگیر می شوند. تمرین با دستگاه روئینگ، عضات ران، ساق، باسن و همسترینگ را درگیر می کند. البته این پروزش عضلات زمانی رخ می دهد که شما به در ستی جلسات تمرین را انجام دهید و بدنتان انعطاف پذیری بیشتری را داشته باشد.

تاثیر همزمان دستگاه روئینگ بر روی باسن و عضلات شکم

یکی دیگر از فواید این دستگاه درگیر شدن همزمان عضلات باسن و شکم می‌باشد. هر بار که بدن توسط دستگاه کشیده می‌شود؛ در واقع یک دراز و نشست به طور کامل انجام داده‌اید. ادامه این روش شما را به نتایج عالی می‌رساند. این تاثیر می‌تواند بدون ایجاد فشار بر مفاصل و ستون فقرات صورت گیرد. ویژگی مثبت دستگاه روئینگ سبب می‌شود تا برعکس تمرین دراز و نشست؛ عضلات پایین تنه در بیشترین میزان درگیری قرار گیرد.

احتمال آسیب دیدگی کم

دستگاه روئینگ دستگاه کم خطری می‌باشد. این دستگاه قادر است بیشترین فشار را بر روی عضلات وارد کند بدون این‌که آسیبی به بدن برساند. یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه امکان آسیب دیدگی بسیار پایین آن می‌باشد. افراد زیادی تا قبل از آشنایی با این دستگاه؛ برای کاهش وزن و انجام ورزش‌های هوازی می‌دویدند. اما با شناختن این دستگاه توانسته‌اند بدون داشتن دغدغه آسیب دیدگی در عضلات پا و مفاصل به راحتی به تمرینات خود بپردازند و به نتیجه دلخواه نیز برسند.

دستیابی به پاهایی عضلانی و زیبا

هنگام انجام تمرینات با این دستگاه ۶۰ درصد از همه عضلات پای شما درگیر می‌باشد. به طور معمول این میزان بر روی پاها و پایین تنه؛ ۲۰ درصد بر روی عضلات دست‌ها و ۲۰ درصد دیگر بر روی هسته میانی بدن وارد می‌شود. اگر به طور دقیق و منظم این تمرینات را انجام دهید، عضلات پاهایتان زیبا و خوش اندام خواهند شد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.