ماساژ صورت و فواید آن

ماساژ صورت یکی از مهم‌ترین و مناسب‌ترین کارهایی است که می‌توانید برای جوان ماندن پوست خود و البته ریلکس کردن آن استفاده کنید. علاوه بر استفاده از کرم‌ها و شوینده‌های مناسب، ماساژ نیز می‌تواند تا حد زیادی باعث زیبایی و سلامتی پوست صورت شما شود. فواید و مضرات ماساژ برای همه بدن بسیار قابل توجه است و برای صورت یک معجزه است . در ادامه شما را با نحوه انجام و فواید ماساژ به خصوص خواص ماساژ صورت بیشتر آشنا می‌کنیم.

نکاتی که قبل از ماساژ باید بدانید

قبل از آنکه ماساژ صورت خود را آغاز کنید، ابتدا دست و صورت خود را به طور کامل بشویید. توجه داشته باشید حداقل زمان ماساژ ۳ دقیقه و حداکثر آن ۱۰ دقیقه است که می‌توانید آن را در سه مرحله ۳ دقیقه‌ای انجام دهید. بهتر است برای ماساژ از روغن‌های طبیعی مانند نارگیل، زیتون و غیره استفاده کنید. بهترین زمان برای انجام ماساژ صبح‌ها بعد از بیدار شدن و یا شب‌ها قبل از خواب است. برای آنکه بخواهید از ماساژ خود نتیجه‌ی کامل بگیرید، بهتر است روزی دو بار صبح و شب و به طور مداوم آن را انجام دهید.

مراحل ماساژ صورت

برای آنکه از ماساژ صورت خود بتوانید نتیجه دلخواه و مناسب بگیرید، باید مراحل آن را به طور کامل و دقیق انجام دهید. در ابتدا با نوک انگشت روی تمام بخش‌های صورت و گردن خود ضربه بزنید. سپس ماساژ را از پیشانی شروع کرده و دست‌های خود را از وسط پیشانی ۶ بار به سمت انتها بکشید. بعد از این حرکت انگشت‌های خود را به صورت دورانی روی پیشانی بچرخانید. برای ماساژ اطراف چشم تنها کافی است با انگشت به آن‌ها ضربه بزنید.

برای ماساژ گونه‌ها، دست‌ها را ۱۰ بار از کنار بینی تا نزدیکی گوش بکشید. نهایتا اطراف لب و چانه را نیز با حرکات دورانی و ضربه‌ای ماساژ دهید. برای ماساژ چانه نیز، انگشت‌های شصت خود را زیر چانه قرار داده و انگشت‌های دیگر را روی گونه قرار دهید. سپس دست خود را از میانه چانه به سمت گوش‌ها حرکت دهید.

ماساژ صورت

فواید ماساژ صورت

خواص ماساژ صورت بسیار زیاد می‌باشد که بخشی از آن شامل موارد زیر است:

جلوگیری از چروک و پیری پوست

یکی از مهم‌ترین فواید ماساژ برای صورت آن است که با افزایش جریان و گردش خون در سلول‌های پوست از افتادگی، پیری زودرس و چروک جلوگیری می‌کند. البته استفاده از دستگاه بخور صورت در کنار ماساژ منظم صورت می تواند تاثیرات ماساژ را دو چندان نماید.

اکسیژن رسانی بیشتر به پوست

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، ماساژ باعث افزایش گردش خون در صورت شده و در نتیجه اکسیژن و مواد بیشتر دیگری به سلول‌های پوست وارد می‌شود.

کاهش استرس با ماساژ صورت

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای ماساژ صورت ، ایجاد حس آرامش در فرد و کاهش میزان استرس و اضطراب در فرد است. روی پوست صدها نقطه عصبی وجود داشته که به بخش‌های عصبی دیگر بدن وصل هستند، لذا ماساژ آن‌ها باعث از بین رفتن تنش و استرس افراد می‌شود.

ترمیم و بازسازی پوست با ماساژ صورت

ماساژ باعث افزایش کلاژن سازی در پوست می‌شود، و همانطور که می‌دانیم وظیفه کلاژن ترمیم قسمت‌های آسیب دیده پوست مانند جای لک، جوش و غیره است. از طرفی ماساژ و افزایش خونرسانی باعث پاک سازی بیشتر پوست می‌گردد.

قوی و سفت شدن عضلات صورت

صورت مانند هر بخش دیگری از عضلات هر چند عضلات بسیار ریز تشکیل شده است. ماساژ این عضلات باعث قوی‌تر شدن آن‌ها شده و در نتیجه از افتادگی و شل شدن پوست جلوگیری می‌کند.

تسکین سردرد با ماساژ صورت

از دیگر مزایای ماساژ بخش‌های مختلف بدن از جمله ماساژ صورت کاهش و تسکین سر درد است. ماساژ می‌تواند تا حد زیادی دردهای موجود در بدن از جمله سر و گردن را تسکین دهد.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.