شناخت انواع پوست و مراقبت از پوست با دستگاه بخور

پوست یک عضو زنده در بدن شما است که به طور مداوم خود را بازسازی می کند. مراقبت از پوست می تواند سلامت، زیبایی و درخشش آن را بهبود بخشد. در این مطلب ضمن شناخت بهتر از پوست، چندین راه برای افزایش سلامت آن ارائه می گردد.

انواع پوست و مراقبت از پوست

به طور کلی چهار نوع پوست وجود دارد: چرب، خشک، نرمال و ترکیبی. علاوه بر این ممکن است، پوست حساس همراه با یکی از چهار نوع کلی همراه شود، مانند پوست خشک حساس.

پوست خشک

اگر پوست شما تمایل شدیدی به سمت کم شدن آب دارد و فاقد چربی است و چند جوش در آن وجود دارد، پوست شما جز پوست های خشک محسوب می گردد. پوست های خیلی خشک، فاقد کشش بوده و نسبت به خورشید، باد و هوای سرد حساس است. در صورتی که پوست شما خشک است، صورت خود را یک بار در روز با یک کرم های مرطوب کننده که اوسرین کمی دارد ماساژ دهید و حتما روزانه صورت خود را با آب گرم بشویید.

روش مراقبت پوست خشک: شستشو صورت با آب گرم و استفاده از پدها یا کرم های مرطوب کننده و اجتناب از استفاده لوازم آرایش که حاوی الکل می باشند، برای سلامتی پوست شما مفید است. محصولات دارای الکل باعث تشدید خشکی پوست می گردند، همچنین استفاده از یک کرم لوسیون که به آبرسانی پوست و نگه داشتن شادابی و طراوت آن کمک می نماید. همچنین استفاده از دستگاه بخور برای جلوگیری از خشکی پوست و افزایش طراوت آن بسیار مفید است.

پوست چرب

اگر پوست شما حالت براق و روغنی دارد پوست شما از نوع چرب می باشد. پوست چرب بیشتر مستعد ابتلا به جوش و دانه های سرسیاه و سرسفید است و از دیگر انواع پوست دارای بافت درشت تری می باشد.

روش مراقبت پوست چرب: پوست چرب بیش از پوست خشک تمایل به جذب گرد و خاک دارد، بنابراین صورت خود را دو بار در روز با یک پاک کننده ملایم غیر صابونی و آب گرم بشویید. استفاده از یک تونر الکلی و مرطوب برای کمک به حذف باقی مانده چربی ها و لایه های مرده پوست مناسب است به طور کلی باز ماندن منافذ پوست بسیار اهمیت دارد.

استفاده از دستمال های مرطوب تمیز کننده و کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب مخصوص پوست چرب بسیار مفید است. همچنین لذت استفاده از ماسک های زیبایی را ازدست ندهید، توصیه می گردد افرادی که داری پوست چرب هستند، پس از استفاده از ماسک زیبایی آن را با گرم و پاکننده غیر صابونی شستشسو دهند.

پوست نرمال

برخی خصوصیات پوست نرمال را با پوست ترکیبی یکی می دانند، اما این طور نیست. پوست نرمال پوستی است که خصوصیات آن با تغییر فصول تغییر میابد. این پوست در تابستان چرب و در زمستان خشک است.

روش مراقبت پوست نرمال: شستن صورت با تمیز کننده هایی که برای پوست های نرمال طراحی شده است و پاک کردن سراسر صورت با تونرهای مرطوب با الکل کم به سلامتی و زیبایی پوست های نرمال یا معمولی کمک میکند.

پوست ترکیبی

صورت کسانی که پوست ترکیبی دارند از دو نوع پوست متفاوت تشکیل شده است. این شرایط زمانی رخ می دهد که آکنه و مقدار زیادی از روغن در یک منطقه از پوست مثلا دور بینی وجود دارد. اما بقیه پوست به طور کلی خشک (بدون چربی) است.

دو نمونه رایج است پوست خشک با پاپولر و پسوریازیس پوسچولر بر روی گونه ها و یا پوست نرمال با پاپولر ملتهب و آکنه پوسچولر در چانه و اطراف دهان است.

روش مراقبت پوست ترکیبی: هر منطقه را مناسب با نوع پوست همانطور که در بالا توضیح داده شد مراقبت کنید. اگر آکنه صورت شما شدید است، حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید.

پوست های حساس

لطفا توجه داشته باشید که ممکن است شما پوست های نرمال، چرب، خشک ولی حساس داشته باشید. اگر پوست شما دارای واکنش های آلرژیک به محصولات زیبایی است و معمولا به نور خورشید، باد، آب و هوای سرد واکنش نشان می دهد، شما داری پوست حساس هستید. حساسیت می تواند عوارض خود را به صورت قرمزی، التهاب، آکنه و خارش نشان دهد.

روش مراقبت پوست های حساس: از مواد پاک کننده، لوازم آرایش، مرطوب کننده های ضد حساسیت بدون عطر استفاده نمایید سعی کنید از پاکننده و مرطوب کننده ملایم به صورت روزمره استفاده نماید. همیشه محصولاتی را انتخاب کنید که از مواد تشکیل دهنده عبارتند از: بابونه، آلانتوین، اسطوخودوس، کافور، کالامین، رزماری، آویشن، آلوئه ورا، روغن نارگیل و غیره باشند و رطوبت محل کار و استراحت خود را با استفاده از دستگاه بخور تنظیم کنید.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.