از تجهیزات بدنسازی چه می‌دانید؟

تجهیزات بدنسازی به وسایلی گفته می‌شود که ورزشکاران بدنساز از آن‌ها برای پرورشِ اندام خود استفاده می‌نمایند. اگر سری به باشگاه‌های اطراف خانه‌ی خود بزنید قطعا وسایل و تجهیزات بدنسازی بسیاری را مشاهده می‌نمایید. اگر قصد استفاده از این وسایل را دارید باید بدانید که کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب است. برای کسب اطلاعات کافی درباره‌ی تجهیزات بدنسازی با ما در این مطلب همراه باشید.

تردمیل یکی از تجهیزات بدنسازی

تردمیل از مشهورترین تجهیزات بدنسازی است. در بیشتر باشگاه‌های ورزشی این دستگاه وجود دارد و افراد زیادی از آن استفاده می‌نمایند. در تردمیل پیاده‌روی و دویدن شبیه سازی شده است. در واقع زمانی که بر روی این دستگاه می‌روید انگار به صورت طبیعی مشغول پیاده‌روی و یا دویدن هستید.

نحوه‌ی صحیح استفاده از این تجهیزات بدنسازی بدین گونه است که روی صفحه آن می‌ایستید و بر اساس سرعت و شتاب دستگاه بر روی آن راه می‌روید و یا می‌دوید. بهتر است از دسته‌های اطراف دستگاه استفاده نکنید و تمام وزن بدن خود را به پاها منتقل نمایید تا کالری بیشتری بسوزانید و کاهش وزن داشته باشید.

حداکثر زمان استفاده از این دستگاه ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد و بهتر است بیش از این مدت از این دستگاه استفاده ننمایید. استفاده طولانی مدت می‌تواند عوارضی را برای بدن و مفاصل داشته باشد.

تردمیل و بدنسازی

دستگاه قایقرانی انتخاب خوب برای عضلات بالا تنه

این دستگاه شبیه سازی یک قایق رانی بسیار عالی است. در واقع زمانی که بر روی این وسیله می‌نشینید انگار سوار قایق هستید، به واسطه فشار و مقاومت دستگاه عضلات بالا تنه دست، سینه، بازو و شکم تقویت می‌گردند. در اصل یک حرکت دینامیکی برای بدن ایجاد می‌کند که می‌توان همراه با عضله سازی، چربی‌سوزی را نیز تجربه کرد. در اصل در صورتی که فشار مناسب بدن خود را در این دستگاه تنظیم نمایید حدود بیش از ۸۰ درصد از تمام عضلات بدن به کار گرفته می‌شود.

در صورتی که قصد دارید در ناحیه بالا تنه سینه و دست‌ها چربی سوزی داشته باشید انتخاب این دستگاه بسیار خوب و عالی است.

دوچرخه ثابت یکی از تجهیزات بدنسازی

دوچرخه ثابت یکی از تجهیزات بدنسازی بسیار مفیدی است که می‌شود به راحتی با آن وزن خود را کم کرد و به سلامتی دست یافت. می‌توان با خرید دوچرخه ثابت ضمن چربی‌سوزی و کاهش وزن به تناسب اندام نیز دست یافت.

استفاده از دوچرخه ثابت برای تمامی سنین مناسب است و فشار زیادی به عضلات و مفاصل وارد نمی‌کند. از این رو یک وسیله‌ی ورزشی مناسب برای تقویت عضلات بدون آسیب به مفاصل محسوب می‌شود. طراحی دوچرخه ثابت شباهت زیادی به دوچرخه سواری و رکاب زدن با آن دارد.

رابطه بین دوچرخه ثابت و لاغری ثابت شده است . شما میتوانید با تمرینات منظم و استفاده از این وسیله بسیار خوب و کارا و کالری سوزی در کنار یک رژیم غذایی بدون نیاز به استفاده از هیچ روش خطرناک کاهش وزن ، به سرعت به وزن دلخواه خود دست یابید .

دمبل‌ها تجهیزات بدنسازی همه کاره

دمبل یکی از ابزارهایی است که چندین کارایی مختلف دارند. با استفاده از دمبل‌ها می‌توان تمام عضلات بدن را درگیر نمود. دمبل‌ها در سایزهای مختلفی بزرگ و کوچک وجود دارند تمامی افراد حرفه‌ای و یا غیر حرفه‌ای می‌توانند، از این ابزار برای تقویت عضلات و چربی سوزی استفاده نمایند.

دمبل زدن

باندهای مقاومتی و کششی

این باندها معمولا حالت کششی دارند و برای تقویت نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این کش‌ها و باندها در باشگاه و یا تمرین در خانه می‌توان استفاده نمود.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.