مزایا و معایب اسکی فضایی

مزایای اسکی فضایی یا الپتیکال از جمله موارد بسیار مهمی است که شاید شما آشنایی چندانی با آن نداشته باشید. اسکی فضایی یکی از دستگاه‌های ورزشی است که می‌توانید در منزل و یا باشگاه‌های ورزشی برای اهداف مختلف از آن استفاده کنید. جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است این دستگاه ورزشی در تغییر میزان اکسیژن رسانی در بدن، تشکیل اسید لاکتیک و تغییر نرخ ضربان قلب درست مانند تردمیل عمل می‌کند؛ اما تاثیرات متفاوتی را به دنبال دارد.

مزایای اسکی فضایی

بدون شک قبل از خرید هر وسیله‌ای باید اطلاعات کافی راجع به عملکرد، مزایا و معایب آن داشته باشیم تا بتوانیم انتخابی صحیح و مناسب به عمل آوریم. یکی از مهم‌ترین مزایای اسکی فضایی آن است که استفاده از آن تاثیر مخربی روی مفاصل نمی‌گذارد. بنابراین افرادی که به بیماری‌هایی مانند پوکی استخوان، پارگی رباط و یا آرتروز مبتلا هستند نیز می‌توانند به راحتی از این دستگاه ورزشی استفاده کنند.

از دیگر مزایای خرید و استفاده از این دستگاه ورزشی آن است که تمرین‌های هوازی که قلب و عروق افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، کاملا مانند ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی و یا دویدن عمل کرده و می‌تواند به شکل بسیار موثری بر سلامت و تناسب اندام تاثیر بگذارد.

شما در دیگر دستگاه‌های ورزشی مانند تردمیل تنها به تقویت عضلات پا و پایین تنه خود می‌پردازید. در حالی که یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از اسکی فضایی آن است که شما حین حرکت علاوه بر تقویت عضلات پای خود، تمرین‌های بالا تنه‌ای را هم با دست‌هایتان انجام می‌دهید که باعث تقویت آن‌ها نیز می‌شود.

الپتیکال و فواید آن
از دیگر مزایای الپتیال

اگر هنوز برای خرید این دستگاه ورزشی عالی شک دارید، بهتر است بدانید این دستگاه ورزشی می‌تواند به شکل یکنواختی باعث لاغری و تناسب اندام در شما شود. زیرا هنگام استفاده از اسکی فضایی یا الپتیکال شما تقریبا تمام بدن خود را به کار می‌گیرید تا فعالیت ورزشی را کامل و صحیح انجام دهید. شاید برایتان جالب و عجیب باشد که بدانید یکی از مزایای اسکی فضایی کوچک و سفت کردن عضلات شکم نیز می‌باشد.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این دستگاه ورزشی آن است که شما در حین تمرین‌های مداوم و هر روزه با آن می‌توانید ظرفیت هوازی دستگاه و در نتیجه حرکت‌های ورزشی خود را افزایش دهید. در واقع با استفاده از این ویژگی می‌توانید طی یک برنامه مشخص و به مرور میزان فعالیت ورزشی خود را افزایش داده و در نتیجه کالری بیشتری بسوزانید.

از دیگر فواید الپتیکال و تمرین با آن به استخوان سازی نیز می‌توان اشاره کرد. چون حین فعالیت به محور طولی استخوان‌ها فشار وارد می‌شود، این مساله باعث جذب کلسیم و افزایش تراکم استخوان‌ها خواهد شد. از طرف دیگر ورزش‌هایی مانند پیاده روی یا دویدن و استفاده از دستگاه‌های ورزشی مانند اسکی فضایی و تردمیل باعث تغذیه بهتر غضروف مفصلی شده و از تخریب آن جلوگیری می‌کند.

همچنین در صورتی که این دستگاه ورزشی را تهیه کنید تمام اعضای خانواده حتی زنان باردار نیز می‌توانند از آن استفاده کنند و محدودیت سنی و یا جنسیتی برای آن وجود ندارد. اگر بنا به هر دلیلی قصد رفتن به باشگاه را ندارید، استفاده سه روز در هفته و حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز می‌تواند سلامتی و تندرستی را به شما هدیه دهد.

معایب اسکی فضایی

بعد از آن که با مزایای اسکی فضایی آشنا شدیم برای داشتن اطلاعات جامع و کافی قبل از خرید بهتر با معایب این دستگاه نیز آشنا شوید. یکی از معایب این دستگاه آن است که در صورتی که نتوانید درست از آن استفاده کرده و با دست‌هایتان پدال‌ها را کنترل کنید، تمام فشار به پا و قسمت‌های پایینی آن وارد می‌شود. در نتیجه این امر ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. از طرفی افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند آرتروز زانو هستند نباید از این دستگاه ورزشی استفاده کنند و به طور مداوم زانوهای خود را حرکت دهند.

استفاده از اسکی فضایی در کنار دوچرخه ثابت و انواع تردمیل میتواند با پوشش ضعف های یکدیگر ترکیبی کامل برای کاهش وزن و تناسب بدن و نهایتا تقویت عضلات و قدرت بدنی باشد .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.