مزایای و معایب استفاده از تشک مواج

تشک مواج برای افرادی که به دلیل آسیب‌های نخاعی و کم حسی و تحرک پایین قادر به بلند شدن از رختخواب نیستند و یا به هر دلیلی نیاز دارند مدت زمان طولانی را در رختخواب استراحت کنند، وسیله ای بسیار مناسب و کارآمد است. یکی از مزایای استفاده از تشک مواج برای درمان زخم بستر و یا جلوگیری از زخم بستر برای بیماران است.

در حقیقت استفاده از آن بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از ایجاد زخم بستر می‌باشد. این نوع تشک‌ها از ۵ سلول هوا تشکیل شده است و به طور متناوب جریان هوا را کم و زیاد می‌کند. همانطور که می‌دانید نبود حرکت باعث جلوگیری از گردش خون در بدن می‌شود. به تبع این موضوع ذخیره خون، در بخش بی‌حرکت بدن به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. این موضوع در طولانی مدت باعث می‌شود بافت مربوطه از بین برود.

معایب تشک مواج

تشک مواج عملا هیچ معایبی برای بیمار ندارد و استفاده از آن با توصیه پزشک برای کمک به جلوگیری از آعاز پروسه زخم فشار بسیاری خوب است .

انواع تشک مواج

تشک مواج بهترین روش برای رفع این مشکل و مشکلات مشابه می‌باشد. لازم به ذکر است که این نوع تشک دارای انواع مختلفی می‌باشد؛ یکی از پرمصرف‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های آن مدل تخم‌مرغی است که بیشتر برای بیماران با وزنی کم‌تر از ۷۰ کیلوگرم مناسب و پرکاربرد می‌باشد و برای زمان بستری کوتاه‌تر از یک سال مناسب است. اما برای بیماران با وزن بین ۷۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم، مدل لوله‌ای یا سلولی مناسب‌تر است. مدل سلولی برای زمان بستری بیشتر از یک سال مناسب می‌باشد.

دوره تکرار تشک مواج متناسب با فیزیولوژی طبیعی بدن می‌باشد و در طول ده دقیقه با پر و خالی شدن، به طور منظمی حرکت ایجاد می‌کند و به صورت سیکلی پر و خالی می‌شود. همانطور که می دانید گرما و رطوبت باعث رشد زخم بستر می‌شود. رویه این نوع تشک از جنس نخ می‌باشد که به خوبی توانایی جذب رطوبت را دارند . تشک های مواج به راحتی قابل نصب روی انواع تخت بیمار هستند و از این لحاظ محدودیت خاصی ندارند .

بهتر است تشکی که استفاده می‌کنید نه خیلی سفت باشد و نه خیلی نرم. در حالت کلی نرمی و سفتی تشک مواج بیمار بستگی به نوع بیماری شخص دارد، مثلا افرادی که مبتلا به بیماری‌های اختلال عروق و دیابت هستند بهتر است از تشک‌های نرم استفاده کنند. کسانی که دارای درد در ناحیه گردن و کمر هستند بهتر است از تشک‌های نیمه سفت استفاده نمایند.

تشک مواج و مزایای آن

از دیگر مزایای استفاده از تشک مواج

یکی از مزیت‌های قابل توجه این نوع تشک این است که در برابر آب بسیار مقاوم می‌باشد و دارای یک کاور نفوذ ناپذیر نسبت به بخار می‌باشد. همچنین سلول‌های به کار برده شده در این نوع تشک به راحتی قابل تعویض هستند. از همه مهم‌تر دارای یک کیسه مخزن زیپ‌دار می‌باشند.

از دیگر مزایای استفاده از تشک مواج این است که تشک مواج قابلیت حمل و جابجایی راحت و آسانی را دارد. این نوع تشک دارای یک کاور PU ارتجاعی است که باعث افزایش کیفیت آن شده است، کاور به کار برده شده در آن دارای قابلیت شست و شو بوده و به راحتی می‌توان در صورت نیاز آن را تمیز و پاکیزه نمود. تشک مواج دارای تسمه‌های بسیار محکمی می‌باشد که باعث افزایش طول عمر آن شده است. همچنین امکان بررسی بالینی میزان فشار آن توسط مصرف کنندگان بسیار ساده و راحت می‌باشد.

یکی از مزایای استفاده از تشک مواج این است که بر اساس وزن بیمار تنظیم می‌شود. این تشک‌ها با برق کار می‌کنند اما نکته جالب توجه این جاست که بسیار کم مصرف بوده و از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می‌‌باشند.

افرادی که بیماری در منزل دارند به خوبی اهمیت یک تشک مناسب و استاندارد را درک می‌کنند. یک تشک مناسب می‌تواند روند درمان را سهولت بخشد و زمان آن را کاهش دهد. بنابراین تشک مواج با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای بیمارتان باشد.

خرید تشک مواج

خرید تشک مواج نیاز به دریافت مشاوره و هماهنگی با پزشک و اطلاع دقیق از وزن و میزان ریسک بیمار برای ابتلا به زخم بستر یا زخم فشار دارد و دیگر موضوعات دارد . شما میتوانید برای دریافت اطلاعات بهتر مقاله راهنمای خرید تشک مواج را مطالعه نمایید . این یک توصیه بسیار خوب به تمام کسانی است که نیاز به تشک مواج دارند .

اگر هم تشک مورد نظر خود را تهیه نموده اید و در استفاده از آن مشکل دارید ، توصیه میکنیم ضمن خواندن مقاله طرز استفاده از تشک مواج ، حتما از راهنمای محصول هم استفاده کنید .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.