راهنمای خرید پالس اکسیمتر

راهنمای خرید پالس اکسیمتر به شما کمک خواهد کرد تا پالس اکسیمتر خوب را برای استفاده خانگی یا کلینیکی بیابید . کارشناسان فروش ما با نیت کمک به شما برای انتخاب بهترین پالس اکسیمتر این مطلب را آماده نموده اند . امیدواریم خواندن این مطلب به شما کمک نماید تا فاکتورهای مناسب برای خرید یک پالسی اکسیمتر خانگی را بدانید .


پالس اکسیمتر چه میکند


پالس اکسیمتر دستگاهی برای سنجش اکسیژن اشباع در خون SPO2 ، همراه با ضربان قلب و اعلام آن بعنوان یک فاکتور بسیار مهم و حیاتی به کاربر است . این دستگاه با سنجش مولکول های هموگولبین که با اکسیژن ترکیب شده اند نسبت به میزان کل هموگولبین و بر اساس یک محاسبات لگاریتم پایه به صورت درصد میزان SPO2 را بیان میکند .
روش کار به بیان ساده این گونه است که انگشت دست در یک پروب قرار میگیرد . از قسمت بالای پروب دو نور قرمز و نور مادن قرمز تابیده میشود ، نورها با عبور از گوشت و رگها و بافت ها توسط یک گیرنده در کف پروب دریافت و میزان آن بررسی و همانطورگفته شد با یک سری محاسبات بیان و اعلام میگردد . توضیح آنکه ، نور قرمز توسط مولکول های هموگلوبین و نور مادون قرمز توسط هموگلوبین های اکسیژن دار جذب میشود .


پالس اکسیمتر خوب کدام است


چندین فاکتور بسیار مهم برای شناسایی دستگاه پالس اکسیمتر وجود دارد . این فاکتور ها که در ادامه به آن اشاره خواهیم برای انتخاب یک پالس اکسیمتر خوب مهم است که ما در این راهنمای خرید پالس اکسیمتر آنها را تشریح خواهیم کرد .


دقت اندازه گیری


دقت اندازه گیری مهمترین ایتم برای انتخاب یک دستگاه پالس اکسیمتر است . معمولا شرکت های سازنده دقت سنجش را در دو بازه براساس استاندارد های جهانی و تاییدیه های آزمایشگاهی اعلام میکنند.
باز اول بین ۹۹% الی ۷۰ % است و بین ۱% تا ۲% خطا برای بازه در کاتالوگ دستگاه مشخص شده است . بازه دوم بین ۳۰ % الی ۶۹% است که معمولا دقت در این بخش مشخص نیست . بازه اندازه گیری دستگاه پالس اکسیمتر بین ۹۹ % الی ۳۰ % است و تغییر در دما بر روند دقت اندازه گیری موثر است .
اما به طورکلی برای اندازه گیری دقیق ، ناخن نباید لاک داشته باشد ، فرد نباید دچار اختلالات فشار خون حاد مانند پر فشاری یا کم فشاری باشد و پروب نباید زیر تابش مستقیم نور خورشید باشد .


فناوری صفحه نمایش


نوع فناوری صفحه نمایش و میزان اطلاعاتی که ارائه میگردد ، یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت انواع پالس اکسیمتر است . صفحه نمایش OLED-LED-LCD هرکدام قیمت جداگانه خود رو دارد .
اگر به دنبال صفحه نمایش با کیفیت هستید و که در نور زیاد روز و نور کم شب با اعداد خوانا به شما اعداد روی پالس اکسیمتر را نمایش دهند قطعا باید دستگاهی با صفحه نمایشOLED انتخاب کنید .


فناوری ها


هرچه فناوری های به کار گرفته در دستگاه جدید تر باشد ، دقت بالاتر و نهایتا اطلاعات بهتر و بیشتری ارائه می گردد. فناوری ACT برای سنجش شریان ، سیستم اعلام صوتی و تصویری ، ارایه گراف ، ذخیره اندازه گیری انجام شده مقدار SPO2 و ضربان نبض و بررسی آنها ، برای هیپوکسی و سنجش آرایتمی بخشی از این فناوری ها است.


امکان اتصال به کامپیوتر و تخلیه اطلاعات


در پالس اکسیمتر پیشرفته و حرفه ای خانگی برای ثبت اطلاعات اندازه گیری انجام شده توسط کاربر و تخلیه آنها از حافظه دستگاه به کامپیوتر برای بررسی و تحلیل پورت USB در نظر گرفته شده است . اگر نیاز به تحلیل اطلاعات دارید حتما این آیتم را در انتخاب در نظر بگیرید .


برند ، گارانتی و خدمات پس از فروش


یکی از آیتم های مهم که در انتخاب دستگاه پالس اکسیمتر خوب ، مهم است ، برند و گارانتی است . هرچند که اکثر دستگاه های پالس اکسیمتر و عموما تجهیزات پزشکی وارداتی به کشورمان توسط چین تولید میگردد اما کیفیت تولیدات چین هم بر اساس برند و اینکه تحت لیسانس چه مارکی از چه کشوری انتخاب میگردد متفاوت است .
پالس اکسیمتر خوب دستگاهی است که ارزش خرید آن بر اساس مجموعه ای از آیتم ها سنجیده شود و گارانتی و برند در ارزش گذاری آن مهم هستند .


اعداد روی پالس اکسیمتر


دستگاه پالس اکسیمتر همانطور که گفته شد مقدار اکسیژن اشباع خون SPO2 را با فرایند تابش نور قرمز و مادون قرمز به ملکول های هموگلبین به صورت درصد مشخص میکند .
اعداد روی پالس اکسیمتر که در صفحه نمایش آن نشان داده میشود دو عدد است . یکی از اعداد که واحد سنجش آن درصد است که در زیر عبارت SPO2 نمایش داده میشود میزان اکسیژن اشباع در خون و دیگری نشاندهنده نبض یا ضربان قلب ماست .
از اعداد روس پالس اکسیمتر ، عددی که زیر عبارت SPO نمایش داده میشود ، برای یک فرد نرمال میتواند بین ۹۴% تا ۹۷% باشد و عدد کمتر از ۹۰ % میتواند خطرناک باشد .
افزایش ضربان قلب موجب افزایش سطح اکسیژن میگردد و بسیاری از ورزشکاران برای برنامه ریزی بهتر و کسب اطلاعات بیشتر از میزان فشار وارده به بدن در تمرینات سخت ، از پالس اکسیمتر استفاده میکنند و نتایج آن را در تمرینات خود تاثیر میدهند .
همواره در بیماران قلبی ، بیماران سیستم تنفسی و بعنوان یک فاکتور مهم و حیاتی سطح اکسیژن اندازه گیری میشود .


دستگاه پالس اکسیمتر خوب از نگاه کارشناسان فروش شهر سلامت


متاسفانه با توجه به شرایط بحرانی حاصل از پاندومی کرونا ، تنوع دستگاه پالس اکسیمتر موجود در بازار بسیار کم شده است و قیمت انواع دستگاه پالس اکسیمتر بسیار افزایش یافته است .

در چنین شرایطی ما در این راهنمای خرید پالس اکسیمتر با در نظرگرفتن این مطلب که تمام دستگاه پالس اکسیمتر وارداتی ساخت چین است . همچنین با علم به اینکه بازار از برند های متفرقه پر شده است و بازه قیمتی این محصول از ۱۸۰ هزار تومان تا ۲میلیون و به بالا متغییر است . ما دستگاه پالس اکسیمتر چویسمد مدلMD300 که دارای یکسال گارانتی است را پیشنهاد میدهیم که هم کیفیت خوبی دارد و قیمت آن بسیار مناسب است .

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.