کاربرد تشک برقی و موارد استفاده از آن

تشک برقی، تشکی است که داخل آن از المنت‌های برقی به منظور تولید گرما و گرم کردن مداوم و یکنواخت بدن شما استفاده می‌شود. در زمان گذشته مردم سنگ‌های بزرگ را داغ می‌کردند، دور آن پارچه می‌پیچیدند و برای تسکین دردهایشن از آن استفاده می‌کردند. امروزه تشک‌های برقی جایگزین آن‌ها شده‌اند. در ادامه کاربرد تشک برقی و فواید آن را بیان می‌کنیم.

تشک‌های برقی دارای سیستم بی اس اس می‌باشند که به صورت خودکار از بالا رفتن بیش از حد دمای تشک برقی جلوگیری می‌کند و از سوختگی و آسیب به بافت‌های بدن در اثر گرمای زیاد جلوگیری کرده و احتمال برق گرفتگی را از بین می‌برد.

یکی از مهم‌ترین کاربرد تشک برقی دمای ایجاد شده در تشک برقی به خواب شما آرامش و کیفیت بالایی می‌بخشد و خستگی و استرس را از شما دور می‌سازد.

امروزه تشک‌های برقی مدرن از سیم‌های ولتاژ پایین ساخته می‌شوند. این امر موجب امنیت این کالا شده است. تشک‌های برقی در اندازه و انواع متفاوتی تولید شده‌اند. برای مثال اگر شما می‌خواهید از ناحیه‌ی پشت تا ران هایتان گرم شود، باید تشک برقی‌ای را تهیه کنید که حداقل عرض آن ۱ و طول آن ۵/۱ متر باشد.

این تشک دارای ریموت کنترل برای تنظیم دما و خاموش و روشن می‌باشد. تنظیم خودکار دما و تایمر این امکان را به شما می‌دهد که هنگام خواب طبق یک زمانبندی خاص خاموش شده و دوباره روشن شود تا از سوختگی و آسیب رسیدن به بافت‌های ظریف بدن جلوگیری شود.

همچنین به بیماران دارای آلزایمر که فراموش می‌کنند تشک برقی خود را خاموش کنند، نیز کمک می‌کند. اکثر تشک‌های برقی موجود در بازار دارای روکش عایق هستند. وجود چنین روکشی موجب شده است هنگامی که مایعات بر روی آنها بریزد اتفاقی رخ ندهد.

کاربرد تشک برقی به عنوان کاهش دهنده درد

مهم‌ترین کاربرد تشک برقی کاهش درد افرادی است که دردهای مفصلی و یا موضعی دارند. همچنین برای بیمارانی که از دردهای رماتیسمی، آرتروز و کوفتگی عضلات رنج می‌برند، بسیار مفید می‌باشد.

تشک برقی برای جلوگیری از زخم بستر بیماران نیز بسیار موثر واقع شده است. یکی از مشکلات بزرگی که افراد مبتلا به فلج اطفال رنج می‌برند عدم تحمل سرما است که این تشک کمک بسیار زیادی به این افراد می‌کند.

افرادی که مبتلا به بیماری‌های ذکر شده می‌باشند به آسانی می‌توانند به جای مصرف مسکن‌ها و انواع داروهای شیمیایی برای تسکین دردهایشان از کاربرد تشک برقی به عنوان تسکین درد استفاده کنند.

کاربرد تشک برقی برای ورزشکاران و گرفتگی‌های عضلانی

علاوه بر دردهای مزمن، تشک برقی می‌تواند به افرادی که هنگام ورزش کردن دچار گرفتگی عضلات و آسیب‌های عضلانی می‌شوند کمک شایانی کند. تشک برقی روش بسیار خوبی برای ترموتراپی می‌باشد.

همانطور که می‌دانید رختخواب‌ها به دلیل مرطوب بودن محل مناسبی برای رشد و نموی برخی موجودات ذره بینی مانند مایت‌ها می‌باشد. تشک برقی علاوه بر تولید گرمای زیاد، باعث خشک شدن محیط و در نتیجه از بین رفتن این موجودات ذره بینی می‌شود.

از موارد کاربرد تشک برقی می‌‌توان به گرما درمانی آن اشاره کرد که باعث کاهش تنش، افزایش جریان خون و از بین رفتن اسپاسم‌های بدن می‌باشد. امروزه اکثر تشک‌های برقی دارای روکش قابل شست و شو می‌باشند.

هشدار هنگام استفاده از تشک برقی

  • تشک‌های برقی برای افرادی که بدن آن‌ها بی‌حس می‌باشد و دردی را احساس نمی‌کنند خطرناک می‌باشد و حتما باید درجه آن را هر چند ساعت یکبار چک کنید تا از سوختگی بدن بیمار جلوگیری شود.
  • اگر حیوان خانگی دارید به هیچ عنوان با آن بر روی تشک نخوابید، زیرا می‌تواند با چنگ انداختن و یا جویدن، سیم‌های برق آسیب رسانده و سلامت شما را به خطر بیاندازد.
  • این کالا برای کودکان زیر ۵ سال خطرناک است، زیرا به پوست ظریف آن‌ها آسیب می‌رساند.
  • هنگام خرید تشک برقی حتما به برند و گارانتی محصول توجه بسیار داشته باشید تا محصولی استاندارد و با کیفیت را خریداری کنید. این موضوع به منظور سلامت و امنیت شما حائز اهمیت است.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.