فواید ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر

ماساژ درمانی که امروزه طرفداران بسیاری در سراسر جهان پیدا کرده است به عنوان یک بخشی از طب مکمل برای انرژی درمانی است. ماساژ درمانی از هزاران سال پیش شایع بوده و مردم از آن در درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌نمودند. از جمله ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر. در هر کشوری این نوع درمان به روش ماساژ دادن، تاریخچه‌ی خاص خود را داراست. در ایالات متحده ی آمریکا ماساژ درمانی یک نوع درمان مکمل مورد استفاده قرار گرفته است. هر چند این نوع درمان بیشترین کاربرد را در طب سنتی دارد.

با وجود داشتن پیشینه‌ی تاریخی و چندین هزار ساله در مورد ماساژ درمانی، هنوز دانشمندان کشف نکردند که در زمان دریافت ماساژ ، در بدن چه تغییراتی رخ می‌دهد و چه تاثیری بر بدن می‌گذارد. ماساژ درمانی اگر به درستی و توسط متخصصان این فن انجام بگیرد احتمالا خطرات جدی را در پی نخواهد داشت.

تاریخچه‌ی ماساژ درمانی

ماساژ درمانی از قدمت چندین هزار ساله برخوردار است و قدیمی‌ترین منبعی که در استفاده از این نوع درمان در دست است، نشان‌گر آن می‌باشد که در کشورهای آسیایی از طرفداران بیشتری برخوردار بوده است. کشورهایی همچون: چین، ژاپن، هند، مصر، یونان، روم باستان و حتی تمدن‌های عربی.

در دوران رنسانس این روش درمانی به گستردگی فراوانی شروع به پیشرفت نمود. دو پزشک آمریکایی که در کشور سوئد تحصیل می‌کردند اولین بار در سال ۱۸۵۰ این نوع درمان را به آمریکایی‌ها معرفی کردند. از ماساژ درمانی برای درمان بیماری‌های گوناگونی استفاده می‌شود از جمله این بیماری‌های درمان دیسک کمر است.

ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر

درد دیسک کمر یکی از بیماری‌های شایع در سراسر جهان می‌باشد. این بیماری به دلایل بسیاری به وجود می‌آید از جمله، فشار بیش از حد روی کمر آوردن که موجب دیسک می‌شود. این بیماری درد بسیار زیادی داشته و بیماران مجبورند درد آن را تحمل کنند. البته برای درمان این بیماری راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله داروهای شیمیایی، گیاهی و حتی عمل جراحی. ماساژ درمانی به بیماران دیسک کمری کمک می‌کند که درد آن را کاهش دهند.

پزشکان اصولا از روش درمانی ماساژ سوئدی به عنوان ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر استفاده می‌کنند. زیرا این نوع ماساژ گردش خون را افزایش داده و برای افرادی که سکته مغزی کرده‌اند و یا مشکل حرکتی دارند نیز بسیار مفید است.

در ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر، عموما پزشکان با ایجاد فشار در عضله‌ی کمر و ماساژ نقاط خاص بدن که دارای درد است برای کمتر کردن درد دیسک کمر کمک می‌کنند. در این نوع ماساژ‌ها با استفاده ماساژور بدن با ایجاد فشار متمرکز در مناطق اسپاسم عضلانی آن هم به مدت ۳۰ ثانیه، موجب تسکین درد می‌شوند. در زمان انجام ماساژ معمولا درد بیماران افزایش می‌یابد و باید این درد را تحمل کنند تا بعد از اتمام ماساژ درمانی درد کمتری را نسبت به قبل از ماساژ در بدن خود احساس نمایند.

ماساژ درمانی و دیسک کمر

تکنیک‌های ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر

برای درمان دیسک کمر ماساژهای مختلفی وجود دارد که ما در این جا به یک نمونه از آن اشاره خواهیم کرد.

در قدم اول انجام ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر، فرد بیمار باید بر روی تخت ماساژ به صورتی که پشتش به سمت سقف باشد دراز بکشد. دو حوله را لوله کرده و بر زیر پیشانی و زیر پاهای فرد بیمار قرار دهید. سپس فردی که ماساژ دهنده است باید دست‌های خود را با روغن چرب کرده و به صورت دایره وار روی ستون فقرات بیمار حرکت دهد. دو دقیقه سرشانه و گردن را با انگشتانش ماساژ دهد.

سپس با انگشتان دست خود عضلات پشت را به سمت بالا بکشد. این حرکت را باید ۲ تا ۳ بار بر روی هر عضله تکرار کند. بعد از آن دستان خود را مشت کرده و عضلات پشت را از گرفتگی و اسپاسم خالی کند. البته نباید در این حرکت فشار زیادی اعمال شود. اما برای ماساژ عضلات شانه و سرشانه باید فشار ملایمی ایجاد کند. می‌توان این ماساژ را به گونه‌ای انجام داد که قسمتی از پوست عضله‌ی سرشانه را گرفته و به آرامی چند درجه بچرخاند.

پس از آن شست خود را در دو طرف ستون فقرات قرار داده و از پایین گردن به سمت کمر حرکت دهد. در انتها نیز لازم است حرکت اول را یک بار دیگر تکرار نماید. البته تمام این مراحل باید توسط یک متخصص انجام شود وگرنه ممکن در فرد بیمار مشکل ایجاد شود. ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر را حتما باید در یک مرکز تخصصی ماساژ انجام دهید.

ماساژ درمانی

ماساژ درمانی برای کاهش درد دیسک کمر یکی از روش‌های سنتی کاهش درد دیسک کمر می‌باشد که اگر این روش‌های درمانی سنتی نیاز به زمان زیاد و هزینه‌ی بالا نداشتند مطمئنا می‌توانستند راه حل بی‌خطری برای کاهش درد بیماران باشند.

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.