بهترین گیاه برای بخور صورت

اهمیت بخور صورت

رسیدگی به پوست و مراقبت از آن یکی از مهم‌ترین عواملی است که مانع از پیری زودرس پوست می‌شود. از جمله کارهایی که می‌توانید برای پاکسازی پوست خود انجام دهید، بخور صورت به وسیله گیاهان طبیعی است. این کار به آسانی و با در اختیار داشتن یک دستگاه مخصوص و گیاهان طبیعی امکان پذیر است.

بسیاری از محصولات مراقبتی پوستی که شما به آن‌ها علاقه دارید ریشه در خاک دارند، اما چرا از گیاه طبیعی به صورت مستقیم استفاده نمی‌کنید؟ انجام دادن مراقبت‌های روتین پوستی می‌تواند به شما در حفظ جوانی و شادابی پوست کمک کند. از طرفی استفاده از محصولات شیمیایی اثر گذاری کمتری نسبت محصولات طبیعی دارد به همین دلیل بهتر است برای بخور دادن صورت خود حتما از گیاهان طبیعی استفاده کنید تا بتوانید نتیجه آن را در کوتاه مدت ببینید.

در ادامه به معرفی ۸ گیاه فوق‌العاده عالی می‌پردازیم که به آسانی می‌توانید در حیاط و بالکن خود آن‌ها را پرورش دهید.

گیاه طبیعی بابونه

بابونه یک گیاه طبیعی بسیار پرکاربرد برای بخور صورت است. بابونه حاوی ترکیب آلفا بیزابولول می باشد که التهاب را کاهش می‌دهد و باعث تسکین آکنه، اگزما و … می‌شود. همچنین این گیاه به دلیل داشتن این نوع ترکیبات برای روشن کنندگی پوست و تغییر رنگ ناشی از آفتاب سوختگی زیاد و برای پاکسازی پوست موثر است.

لازم به ذکر است این گیاه باعث از بین رفتن چین و چروک‌های صورت نیز می‌شود. برای استفاده از این گیاه می‌توانید به دو روش عمل کنید. در روش سنتی کافی است بابونه را دم کنید و بعد از خنک شدن، پوست را با آن بشویید. اما روش بسیار ساده‌تری نیز وجود دارد که می‌توانید از دستگاه بخور برای بخور دادن صورت استفاده کنید.

مریم گلی

گیاه طبیعی مریم گلی یک مخزن آنتی اکسیدانی است، در نتیجه بخور صورت به وسیله این گیاه می‌تواند برای جلوگیری از پیری پوست بسیار موثر باشد. همچنین این گیاه مناسب پوست‌های چرب است و می‌تواند، در از بین بردن آکنه نیز تاثیر گذار باشد. گیاه مریم گلی سرشار از ویتامین A و کلسیم است و می‌تواند در بازسازی پوست اثر گذار باشد. این گیاه را می‌توانید به شیوه‌های مختلفی مانند تونر نیز برای تنظیم چربی پوست و تمیز کردن استفاده کنید.

نعناع بهترین گزینه برای رفع آکنه

از دیگر گیاهانی که برای پاکسازی پوست به وسیله بخور صورت انجام می‌شود می‌توان به گیاه طبیعی نعناع اشاره کرد. این گیاه به دلیل دارا بودن اسید سالیسیلیک به صورت طبیعی بهترین گیاه درمانگر برای آکنه است. همچنین این گیاه در رفع خارش تاثیر زیادی دارد. از نعناع برای رفع بوی بد پا نیز استفاده می‌شود. گیاه نعناع یکی از گیاهانی است که به راحتی رشد پیدا می‌کند به همین دلیل می‌توانید آن را در بالکن خانه خود نیز پرورش دهید و به صورت مستقیم از آن استفاده کنید.

آلوئه ورا گیاه همیشه زنده

گیاه آلوئه ورا یکی از بهترین گیاهان برای بخور صورت است، این گیاه دارای مواد معدنی و سرشار از ویتامین‌ها است. از آلوئه ورا علاوه بر شفاف کردن پوست برای مرطوب شدن آن نیز استفاده می‌شود. برای استفاده از این گیاه طبیعی کافی است که برگ گیاه را از وسط جدا کنید و ژل آن را استخراج کنید. استفاده از آلوئه ورا نه تنها برای پاکسازی پوست اهمیت دارد بلکه برای رفع ترک پا نیز کاربردهای زیادی دارد.

اسطوخودوس آرامش بخش‌ترین گیاه

احتمالا تا به امروز درباره خواص آرامش بخش اسطوخودوس شنیده‌اید، این گیاه نه تنها برای خواب بسیار موثر است بلکه برای بخور صورت نیز کاربردهای زیادی دارد. لوندر یا همان اسطوخودوس دارای خاصیت ضدعفونی و ضد التهاب است در نتیجه پوست شما به صورت کاملا عمقی تمیز می‌شود. از گل‌های خشک شده این گیاه باید برای بخور دادن صورت استفاده کنید. گردش خون در هنگام استفاده از این گیاه می‌تواند در آرامش شما تاثیر زیادی داشته باشد.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدهای قوی از جمله کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها است، پس تعجبی ندارد که این گیاه طبیعی بتواند تاثیرات بسیاری روی پوست شما داشته باشد. بخور صورت به وسیله گل همیشه بهار می‌تواند در بازسازی سلول‌های مرده پوست شما و از بین بردن چربی پوست کمک زیادی ‌کند.

آویشن

آویشن جز آن دسته گیاهانی است که بیشتر از آن در پخت و پز و به عنوان ادویه استفاده کرده‌ایم، اما این گیاه خاصیت‌های بسیاری برای پوست صورت شما دارد. بخور صورت به وسیله آویشن باعث از بین رفتن آکنه‌ها می‌شود. آویشن را نیز می‌توانید مثل تونر برای پاکسازی پوست خود نیز استفاده کنید.

رزماری

در برگ‌های کوچک رزماری خواص بسیار قدرتمندی وجود دارد. بخور صورت به وسیله رزماری به کلاژن سازی پوست و مبارزه با رادیکال‌های آزاد پوست کمک بسیاری می‌کند. مواد معدنی که در رزماری قرار دارد می تواند از وارد شدن آسیب‌های خارجی به پوست از جمله آفتاب سوختگی کمک کند.

خرید اینترنتی انواع دستگاه بخور با بهترین قیمت

استفاده از دستگاه بخور برای صورت

سال‌ها قبل برای بخور دادن معمولا از یک حوله و آب و داغ استفاده می‌شد. اما این روزها با توجه به پیشرفت تکنولوژی صنعت زیبایی نیز تغییرات بسیاری کرده است. برای بخور صورت استفاده از دستگاه‌های بخور اهمیت زیادی دارد، این نوع دستگاه‌ها کاملا برای پوست طراحی شده‌اند و مناسب صورت هستند. برای استفاده از این دستگاه کافی است روغن یا اسانس گیاه مورد نظر خود را داخل دستگاه بریزید و از آن استفاده کنید. بهتر است قبل از خرید درباره انواع این نوع دستگاه تحقیقات خوبی انجام دهید.

مزایای استفاده از دستگاه بخور

از جمله مزایای دستگاه بخور صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش آرامش و تمرکز
  • کاهش استرس
  • افزایش و تحریک خلاقیت
  • تصفیه فضا و محیط

نمونه‌هایی از محصول‌های مرتبط

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.